lasse_hansen87 Skrevet 16. november 2015 Del Skrevet 16. november 2015 Hei sann. Kjøpte idag en WiiU med mariokart 8 forhåndsinnstallert, det jeg egentlig lurer på er. Om jeg en gang skulle formatere og tilbakestille hele wii'en, eller slette MarioKart. Vil jeg da ikke kunne få lastet det ned igjen?? Eller er det bare å gå i nintendo butikken å laste det ned igjen? Jeg har jo ikke noe bevis på at jeg har kjøpt det? Ettersom det fulgte med maskinen.. Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 16. november 2015 Del Skrevet 16. november 2015 Den blir knyttet opp mot Nintendo IDen din, som du får når du setter opp maskinen. Du kan da laste den ned igjen senere, men om du kjøper ny WiiU av en eller annen grunn, som for eksempel at den gamle går i stykker, må du kontakte Nintendo support for å flytte den over. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 16. november 2015 Forfatter Del Skrevet 16. november 2015 (endret) Nintendo ID? Er det id til selve maskinen? Eller den id'en jeg oppretter når jeg lager ny bruker, altså Nintendo Network ID? For både jeg og dama opprettet hver vår bruker med hver vår nintendo network id. Så hvem "eier" egentlig spillet da? Eller er det knyttet opp mot selve maskinen? Endret 16. november 2015 av lasse_hansen87 Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 16. november 2015 Del Skrevet 16. november 2015 NNID - Nintendo Network ID. Spillet er knyttet opp mot en av deres kontoer. Alle kjøp på en NNID kan lastes ned igjen om man kobler maskinen opp mot denne IDen. Men Nintendo har gjort det litt tungvindt... Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 17. november 2015 Forfatter Del Skrevet 17. november 2015 Okay. Takker for svar! Er det noen måte jeg kan sjekke hvem av oss som kan laste det ned utenom å slette og se hvem som får lasta det ned? Lenke til kommentar
Eddie_Peddie Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Kjøpte du den ny eller brukt ? Kjøpte du den ny fikk du vel med en kode som gjorde at du lasta spillet ned fra Nintendo eshop, og da er det brukeren du var logget inn på når du aktiverte koden som eier spillet. Kjøpte du den brukt så må du ha brukeren til tidligere eier for å kunne laste ned spillet igjen om du skulle formatere/tilbakestille konsollen, eller slette spillet. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 17. november 2015 Forfatter Del Skrevet 17. november 2015 Kjøpte den ny. Var ingen kode, det lå bare ferdig installert på harddisken ? Lenke til kommentar
Joffe25 Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 Skal bli knyttet opp mot Nintendo ID til den brukeren som startet spillet først. Lenke til kommentar
MoLvII Skrevet 28. november 2015 Del Skrevet 28. november 2015 Hei. Jeg har en zelda versjon av nintendo wii u som jeg vil selge. Er det mulig å selge den med zelda som jeg lastet ned da jeg kjøpte den? Hva må jeg gjøre for å gi den nye kjøperen tilgang til mine belastede spill? :-) Lenke til kommentar
MoLvII Skrevet 28. november 2015 Del Skrevet 28. november 2015 Var i grunnen nettopp svart på det ;-) Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 Hei. Jeg har en zelda versjon av nintendo wii u som jeg vil selge. Er det mulig å selge den med zelda som jeg lastet ned da jeg kjøpte den? Hva må jeg gjøre for å gi den nye kjøperen tilgang til mine belastede spill? :-) Da må du gi han tilgang til din Nintendo Network ID, siden spillene blir knyttet opp mot din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå