minBURu2 Skrevet 16. november 2015 Del Skrevet 16. november 2015 (endret) Hei. Har fordypningsoppgave i Norsk. (Adaptasjon). Jeg skal lese en bok, og se filmen til den samme boka. Jeg har ikke vært noe lesehest, og liker helst korte bøker. I denne oppgaven skal jeg også finne meg ei problemstilling. Et hjelpeark til oppgaven er lagt til som vedlegg. Trenger tips her. Hvilken bok/film skal jeg velge? Jeg aner ikke hva jeg skal velge, og som sagt så er jeg ikke noe lesehest. ADAPTASJON.doc Endret 17. november 2015 av minBURu2 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 16. november 2015 Del Skrevet 16. november 2015 Gutten i den stripete pyjamasen? / The Boy in the Striped Pyjamas Lenke til kommentar
minBURu2 Skrevet 17. november 2015 Forfatter Del Skrevet 17. november 2015 Gutten i den stripete pyjamasen? / The Boy in the Striped Pyjamas Er boka på Norsk? Lenke til kommentar
Quote Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Boken er oversatt til norsk, ja. Regner med at du finner veldig mye stoff om både boken og filmen. Lenke til kommentar
minBURu2 Skrevet 17. november 2015 Forfatter Del Skrevet 17. november 2015 (endret) Boken er oversatt til norsk, ja. Regner med at du finner veldig mye stoff om både boken og filmen. Får dra innom biblioteket og se om jeg finne boken(på Norsk) og filmen. Endret 17. november 2015 av minBURu2 Lenke til kommentar
minBURu2 Skrevet 30. november 2015 Forfatter Del Skrevet 30. november 2015 Gutten i den stripete pyjamasen? / The Boy in the Striped Pyjamas Har du noe ide til problemstilling? Jeg aner ikke selv.. Lenke til kommentar
Dolandyret Skrevet 30. november 2015 Del Skrevet 30. november 2015 Ta for deg en scene i boken og filmen og se på hvordan virkemidlene som blir brukt gjør scenene "annerledes" og hvordan de brukes til å formidle budskapet. Du kan også se på hvordan hovedkarakterer utvikler seg i boken kontra filmen, eller motsatt. Det er MYE å skrive om. Spørr deg selv; hva er en adaptasjon? Når du skjønner det, så blir det enklere å lage en problemstilling. Lenke til kommentar
minBURu2 Skrevet 13. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2016 Jeg vet ikke hva jeg skal skrive... Er helt blank.. Trenger tips til hvilke "kategorier" jeg skal skrive om, hva jeg skal ha med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå