Gå til innhold

Teste skjermkort for feil?


jarmush

Anbefalte innlegg

Har en 4 år gml standard Acer Aspire desktop pc med AMD Radeon HD, 1Gb, skjermkort. 

 

Siste 2-3 mnd har jeg av og til fått mld om at "Skjermdriveren har sluttet å virke og er blitt oppdatert". Samtidig som pc'n fryser/henger noen få sekunder. 

 

Siste 4-5 dager har Opera nettleseren begynt å fryse også, slik at jeg må gå til oppgave behandling for å avlutte nettleseren for å få i gang pc'n igjen.

 

Finnes det noen programmer som kan teste grafikkortet for evt feil, eller om det er dette som forårsaker problemet?

Endret av jarmush
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville lastet ned siste skjermkortdriver som fungere med din maskin. Om det er en laptop kan det være du må til produsentens side for din modell. Om det er en stasjonær maskin, med desktop skjermkort, kan du finne siste driver hos http://support.amd.com/en-us/download

 

Bruk så DDU som kan lastes ned her, til å fjerne den driveren som er i bruk nå. Installer deretter den nye driveren du har lastet ned fra AMD eller laptop produsent.

 

Håper dette hjelper, lykke til. :)

Lenke til kommentar

Har vært flink til å holde innsiden av kabinettet så støvfritt som mulig, ja. Så jeg tror ikke det kan være årsaken. 

 

Men jeg så at AMD hadde kommet med ny driver igjen, så jeg lastet ned den så får vi se om det hjelper. Synes ikke det er mange ukene siden jeg lastet ned "ny" driver fra AMD heller. 

 

Kommer det nye drivere til f.eks grafikkort mange ganger i løpet av et år?

Er i ukjent farvann nå kjenner jeg.

Lenke til kommentar

Ja, jeg har siste versjon av Windows 10, build 10586. 

 

Leste nylig på Opera forumet at det har vært meldt om en god del trøbbel med siste oppdatering av Win 10. Driver problem (som vanlig), folk som har fått blåskjerm, osv...

 

Tydelig at første utgaven av Windows 10 ble sluppet for tidlig og det muligens var en siste krampetrekning fra Microsoft for å overleve.

 

Er i utgangspunktet veldig fornøyd med Win 10 da jeg har sluppet de fleste av problemene som mange sliter med. 

Lenke til kommentar

Nåja, er ikke win 10 som er problemet, men dårlige drivere. Mine ble bedre med TH2.

 

crash dump file: C:\WINDOWS\memory.dmp
This was probably caused by the following module: nvlddmkm.sys (nvlddmkm+0xEAB40)
Bugcheck code: 0x119 (0x700, 0xDF2B3, 0xDF2CC, 0x0)
Error: VIDEO_SCHEDULER_INTERNAL_ERROR
file path: C:\WINDOWS\system32\drivers\nvlddmkm.sys
product: NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 358.91
company: NVIDIA Corporation
description: NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 358.91
Bug check description: This indicates that the video scheduler has detected a fatal violation.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: nvlddmkm.sys (NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 358.91 , NVIDIA Corporation).
Google query: NVIDIA Corporation VIDEO_SCHEDULER_INTERNAL_ERROR

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...