Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Firma som arrangerer Facebook konkurranser uten vinnere - lov?


Lami

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det ikke er CE-godkjent, (...) er det rett og slett ekstremt farlig i bruk. Kan skje når som helst.

Rettelse: hvis et produkt ikke er CE-godkjent, så er det umulig/vanskelig å vite om det er farlig i bruk eller ikke. Finnes mengder av produkter som godt kan hende de tilfredsstiller kravene til CE-merking, og er like trygge i bruk, men som likevel ikke blir CE-merket av produsenten (som Herr Brun sier, så er det bare en form for egenerklæring), fordi de ikke er ment å selges på det europeiske markedet.

Endret av Inge Rognmo
Lenke til kommentar

Først og fremst handler CE bare om frihandelen i Europa. Det er nok helt andre symboler man bør se etter på produktene om det er dets sikkerhet man er opptatt av. På noen få produkter er sikkerhetstesting en del av CE-pakken, som sykehusutstyr.

 

Dette er særlig tydelig innenfor elektrisk materiell. Spør en elektriker om han vil montere automatsikringer fra Biltema fordi de jo er merket med CE og således er trygge, så vil han le.

 

Mange av oss bestiller etter hvert produkter på fra utlandet nett, for eksempel fra USA. De som føler seg mindre trygge ved ar slike varer mangler det berømte merket har da altså ingen grunn til det.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Trur enkelte her (og det inkluderer Ikke Thomas, for han har fått dette til) burde sette seg litt nærmere inn i hvordan det faktisk er å bedrive butikk. Det er ingen dans på roser. Produkter som man finner på finn.no, alibaba, fasttech, aliexpress osv osv trenger IKKE være av samme kvalitet. Andre ting man må ta hensyn til er toll, frakt, mva, arbeidskraft, husleie/lagerleie, support, osv. I tillegg har Norge et av verdens beste forbrukerkjøpslover. Noe som også selgere må kalkulere med når påslag på produktene settes. Det går MANGE timer i døgnet med for å drive en nettbutikk. Det er svært mye lettere som kunde å forholde seg til en norsk nettbutikk. Kjøpe feil størrelse på klær f.eks. Ja prøv å gjør det fra en kinabutikk. Da har du rett og slett kastet vekk de pengene. Men om du hadde kjøpt det fra en norsk butikk så kunne man benyttet seg av lovpålagt angrefrist og lett fått endret størrelsen. Her kunne jeg ha skrevet svært så mye mer, men TLDR blir da lett gjeldende. 

 

 

det er bare tull. Jeg bestilte en bukse på ebay og den var litt stor og jeg ga da nøytral feedback, selgeren i kina sa da at han  ikke likte det fordi han ville heller sendt en bukse til gratis til meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er lov fordi de følger amerkansk lovgivning. Dette kalles reklame. Facebook tjener penger på reklame.

Brukerne/arrangørne tjener også penger på reklame.

 

http://www.business-management-degree.net/facebook/

Hæ?

Det går an å kjøpe reklameannonser på Facebook ja? Men det gjør ikke han uansett. Det er forskjell på konkurranser og reklame. Det er ikke reklame og ikke si hvem som vant.

 

Nok en gang lovet han i en av sine siste konkurranser "liker posten til vinneren kl23". Kl2, tre timer senere, fortsatt ingenting ... Verste er at kidsa bare fortsetter og tro det er legit, at han trekker en vinner der du bor. De videoen der han har gitt til en vinner har det hver gang vært fra Stavanger ... Det gjør meg bare så deprimert. En uoppmerksom fangarde.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Faen så lei han nå. Det er faktisk et svindlerfirma som driver og manipulerer folk rett og slett.

 

Denne "17.mai pakken" med iPhone og masse greier, er blitt trukket en vinner av:

image.png

Jaha "Sebastian", finner han ikke på Instagram. Så er det en konto som heter "stayclassy.dk" som er tagget oppå bildet til gutten.

Trykker på det, og dette kommer opp:

image.png

Jaha :) se her. Jævla svindlere. Det er jo faen meg samme kontoen! De skifta bilde og det hele bare for å vise at "han" vant. Det er så sykt.

Endret av Lami
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så lenge Thomas Holstad ikke bedrar kundene sine eller lurer unna penger fra staten kan han stortsett gjøre som han vil. Det heter å drive butikk. Han produserer selvsagt ikke brettene selv, de importeres og videreselges, med eller uten ekstra klin (les: merking) så de ikke ser ut som vanlige kinavarer. I tillegg vet han å utnytte sosiale medier for alt det er verdt, og vet du hva? Det har han all rett til!

 

Thomas Holstad, Elkjøp, Meny, o.s.v. driver bare en virksomhet hvor de forsøker å tjene penger på å selge varer/tjenester. Det er opp til deg som kunde å bestemme om du vil kjøpe eller ikke..., dette er tross alt et fritt land (inntil videre) med et åpent marked.

 

EDIT: Om du trådstarter ikke liker vedkommende og mener han opptrer uærlig kan du alltids legge igjen en negativ erfaring/kommentar på Facebook o.s.v., så andre folk ser den. Bare pass på at du er saklig!

Endret av nightowl
Lenke til kommentar

Om han driver misvisende markedsføring i form av falske konkurranser så er det ikke noe han all rett til [..]

Det er i hvertfall to videoer lagt ut av folk som har vunnet. Og firmaet hans har ikke engang vært oppe i ett år enda så det er sikkert mye å gjøre. At han kanskje surrer litt rundt og ikke har fått delt ut premier samt redigert og lagt ut flere videoer finner jeg derfor helt plausibelt. Det er lov å la tvilen komme folk til gode før man bestemmer seg for at de skal få på pukkelen!

Lenke til kommentar

^ Og du jobber ikke for StayClassy ...

 

 

To videoer av folk som har vunnet, steike. Og ingen av de to var regissert ...

 

Surrer rundt? Kaller du det "surre rundt" å trekke en vinner og ta et screenshot av vinnerens Instagram konto, som han har laget selv?

Og i tillegg sier han "algoritmen til Facebook gjør at jeg ikke kan skrive "Gratulerer til *navn*". Vel, alle andre firma klarer det, men ikke han. Og ungene tror på det, for det er hans tilhengere og kjøpere som han lurer trill rundt.

 

Jeg ser at du ikke brydde deg om det jeg skrev lengre oppe. Når du ser det du vil ser og jobber for han eller er en av "medarbeiderne" hans på 14 år, så kan jeg ikke ta deg seriøst.

 

Men det å lure unger for profitt, har aldri vært greit og kommer aldri til å bli greit.

Endret av Lami
  • Liker 1
Lenke til kommentar

^ Og du jobber ikke for StayClassy ...

 

 

To videoer av folk som har vunnet, steike. Og ingen av de to var regissert ...

 

Jeg ser at du ikke brydde deg om det jeg skrev lengre oppe. Når du ser det du vil ser og jobber for han eller er en av "medarbeiderne" hans på 14 år, så kan jeg ikke ta deg seriøst.

Angrip person og ikke sak. Så smart!

Lenke til kommentar

 

Om han driver misvisende markedsføring i form av falske konkurranser så er det ikke noe han all rett til [..]

Det er i hvertfall to videoer lagt ut av folk som har vunnet. Og firmaet hans har ikke engang vært oppe i ett år enda så det er sikkert mye å gjøre. At han kanskje surrer litt rundt og ikke har fått delt ut premier samt redigert og lagt ut flere videoer finner jeg derfor helt plausibelt. Det er lov å la tvilen komme folk til gode før man bestemmer seg for at de skal få på pukkelen!

 

To videoer.... av totalt hvor mange konkurranser? Om du blar litt på innleggene på siden der så ser du at det er flere konkurranser. I perioder er det helt hinsides med ClassyWalks som han "gir bort". I lavsesong minst en i måneden. I høysensog flere i måneden. Og samtidig kan du jo se hvor mange som etterlyser vinnere av konkurransene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

To videoer.... av totalt hvor mange konkurranser? Om du blar litt på innleggene på siden der så ser du at det er flere konkurranser. I perioder er det helt hinsides med ClassyWalks som han "gir bort". I lavsesong minst en i måneden. I høysensog flere i måneden. Og samtidig kan du jo se hvor mange som etterlyser vinnere av konkurransene.

Beviser ingenting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...