eplekasse Skrevet 16. november 2015 Del Skrevet 16. november 2015 (endret) Jeg har tidligere likt Aftenposten som "Norges-avis", da den ikke er så tabloid som VG og Dagbladet, samt virker mer profesjonell totalt sett. Jeg bruker bruker hovedsakelig "newsfeeden" på Facebook til å oppdatere meg på nyheter. For min del virker det som det store flertallet av innenriks-stoff til Aftenposten er Oslo-relatert. Naturlig da avisen har hovedkontor der, og det sannsynligvis skjer mer i hovedstaden, men det blir litt i overkant for min del. Selv VG og Dagbladet har ikke like stort Oslo-fokus. Har noen et alternativ til en god avis, som skriver om både innenriks og utenriks, men der 80% av innenriks nyheter ikke handler om Oslo? For øvrig, med all respekt for de som bor i/kommer fra hovedstaden. Jeg er bare ute etter alternativer. Endret 16. november 2015 av eplekasse 3 Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 16. november 2015 Del Skrevet 16. november 2015 Sjølv nyttar eg stort sett nrk som mi største nyhetskjelde, men ein kan argumentere mot det med at det for det første er statskontrollert og for det andre har mange sagt at dei har eit veldig dystert verdensbilde. Hvis du har win10, så funkar nyhets-appen ganske greit og! Der kan du få nyheter direkte frå ntb. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 16. november 2015 Del Skrevet 16. november 2015 Mulig tv2 kan funke? NrK har mye lokalnyheter, for alle fylker trur eg. Det er mange aviser på velge mellom lokalt, mulig du kan se en liste over alle aviser og medier i Norge om du søker på det Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 16. november 2015 Del Skrevet 16. november 2015 TV2 er særdeles tabloid, da. Og har veldig mye fra USA og andre land. Bruker NRK, Morgenbladet og Aftenposten selv, og er i grunn svært fornøyd med det. For lokale nyheter, har jeg lokalavisa her, samt Adresseavisen, Rogalands avis, og Stavanger Aftenblad. 2 Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Bergens Tidene, til tross for namnet, har faktisk ein del stoff som omhandlar resten av landet og verda og. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Eg har sansen for Aftenposten, men les den lite pga. abonnementsordninga. Det eg brukar til dagleg er NRK. Litt mykje sport og eigenreklame, men dekkar ellers det viktigaste godt og har lite tabloid. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Adressa Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Eg likar også best Aftenposten, sjølv om Stavanger Aftenblad er den avisa som "tilhører" meg. Eg ynskje at Schibsted skal lansere ein Netflix for norske nettaviser. Sånn at eg betaler eit abonnement for alle deira aviser, det er mykje betre enn at eg ikkje betaler noko sånn som nå. Eg har ikkje så mykje tid at eg kan lese i 10+ forskjellige aviser til dagen heller. Lenke til kommentar
Buddy Dakota Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Leser NRK.no selv, her er det ikke like mye fokus på lokkeoverskrifter som i det meste av andre, reklamefinansierte aviser. Man kan vel si så mangt om at NRK er statsfinansiert, men her i Norge tenker jeg det er langt bedre enn å være finansiert av kommersielle krefter. Bergens TidenDe, til tross for namnet, har faktisk ein del stoff som omhandlar resten av landet og verda og. ... tenker jeg vi sier. Lenke til kommentar
eplekasse Skrevet 17. november 2015 Forfatter Del Skrevet 17. november 2015 (endret) Morgenbladet og NRK virker som gode alternativer, ved siden av den lokalavisen man "tilhører". Sjekket ut Dagsavisen, men den virket litt Oslo-orientert igjen. Endret 17. november 2015 av eplekasse Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Eg har sansen for Aftenposten, men les den lite pga. abonnementsordninga. Det eg brukar til dagleg er NRK. Litt mykje sport og eigenreklame, men dekkar ellers det viktigaste godt og har lite tabloid. Høyreklikk på artikkelen, velg "åpne lenke i et nytt privat vindu", så var den saken løst. Men, i det siste har Aftenposten kommet med artikler som kun er tilgjengelig for abonnenter. Lenke til kommentar
blured Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Antakelig fordi det er så mange som bruker incognito metoden... Selv bruker jeg en utvidelse til Chrome som heter "Incognito-Filter", og der har jeg lagt til Aftenposten. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Bruker mest Aftenposten og NRK. Husk at du kan sortere nyheter ut i fra hva du ønsker. Eksempelvis utenriks,innenriks osv. Har tilgang til abonnement der, så er uansett ikke noe problem for meg at nyheter er bare for abonnementer. NRK er fint også for lokale nyheter for fylket ditt. TV2 er særdeles tabloid, og jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg har det i bookmark-baren i nettleseren. Ellers leser jeg en del Bergens Tidende, hvor det ofte også er litt utenriksnyheter, mange gode kronikker og leserinnlegg. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 Antakelig fordi det er så mange som bruker incognito metoden... Selv bruker jeg en utvidelse til Chrome som heter "Incognito-Filter", og der har jeg lagt til Aftenposten. Aftenposten har jo vært klar over det, helt siden før de innførte abonnementmodellen. De tok et bevisst valg om å implementere det slik de har gjort, istedenfor å kreve innlogging slik at gratispassasjerene stenges ute. Det at de nå har artikler som krever innlogging for å kunne leses tyder kanskje på at problemet er større enn det de først antok. Lenke til kommentar
master air Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 Bergens Tidene, til tross for namnet, har faktisk ein del stoff som omhandlar resten av landet og verda og. Vil anbefale deg å sjekke aftenposten ved jevne mellomrom. Samme eiere, så det er mye av de sammen sakene, men jeg har sett ved flere anledninger at artikler som krever abonnement på BT, ikke krever det hos aftenposten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå