Gå til innhold

Erfaring med Kiss DVD spillere?

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe en Kiss dp500 spiller og lurer i den forbindelse på om noen har erfaring med Kiss spillere generellt og/eller denne modellen spesiellt?

Tenker da i hovedsak på Divx og Xvid avspilling. Fungerer den med begge typer XVID?

Er det noen som vet om den tar DVD+R plater? (Litt motstridende info fra produsent og webshopper ang dette...)

Hvordan er netteverksløsningen? Er det greit oppsett med pc og menyer?

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde en Kiss DVD player, men den ble byttet ut ganske kjapt pga. dårlig kvalitet ved vanlig DVD avspilling. Den nye DVD spilleren var noe helt annet i bildekvalitet. I tillegg fusket den ene stereoutgangen på Kiss DVD spilleren litt, men det gikk ikke på garanti ettersom jeg måtte åpne DVD spilleren tidligere for å installere en egen chip som ikke var ferdig da DVD'en ble klargjort for markedet (den chip'en løste avspillingsproblem på en del DVD'er).

Som sagt så måtte jeg åpne spilleren... inni den var den en helt vanlig DVD-Rom spiller (som senere ble brukt i PC'en min på vanlig måte) koblet til ett dekoderkort og ett annet lite kort. Billigste type alt sammen med andre ord. PC'en min sin software decoder lagde bedre bilde.

Men men... kan jo være at de har blitt bedre i det siste... ville imidlertid bedt om en test i butikken, og test samme DVD film på den spilleren og en dyrere spiller av ett kjent merke og koblet til samme TV, så ser du hvor stor forskjell du får, og om det har betydning for deg.

Dårlig service opplevde jeg også når jeg kontaktet de angående problemer med avspilling av enkelte DVD plater... de svarte jo aldri, så jeg måtte betale mer enn jeg kanskje hadde behøvd for å få alle DVD filmer til å virke tilfredsstillende.

Men proppfulle av ekstrafunksjoner er de jo... spørsmålet er om du stort sett betaler for ekstrafunskjonene og ikke for kvaliteten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...