Stig_W Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Nå er det ikke stort mer enn et drøyt år til, da kommer de nye konsollene fra Nintendo, Sony og Microsoft. Etter all sansynlighet vil de ved lansering stille langt sterkere enn den sterkeste PCen på markedet og da blir også bedre grafikk en stor mulighet.l Hva forventer dere av de nye konsollene og hvilke spill ønsker dere å se ved lanseringen? Jeg håper at bedre og raskere maskiner vil bety langt større frihet i spill, både bevegelsesfrihet og frihet til å ta egne valg, ikke bare følge ferdig scripta situasjoner. Det kunne blitt helt konge å se en ny Mario eller enda bedre, Link i et spill hvor man kunne vandre rundt i timesvis, allikevel var det noe å finne på. Bedre AI og fysikk i spillene ville også være å foretrekke.... Lenke til kommentar
Vectrex Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Flere gode rollespill for Xbox2! Ønsker meg spill som bygger på samme prinsipp som Fable er inne på. At du har mulighet for å leve et liv i spillet og ikke bare slaver rundt det utvikleren har lagt opp til. Jeg personlig lever meg veldig inn i spill både med drømmer og det hele. Hadde vært kult å drømme noe om spillet du holder på med, og så ha så stor frihet at du virkelig kan teste det ut. Men det er kanskje enda et stykke dithen. :!: Mario og Sonic kan bare legge seg ned og dø for min del... Jeg tror mange er enig i at vi idag har teknologi og datakraft til å la være å ha så fastsatte brett. Mitt største ønske er rett og slett større innslag av free roming slik Stig_W er inne på.. Grafikkmessig føler jeg at det kanskje ikke er nødvendig med så store forbedringer. (Uansett har dagens Tver for dårlig oppløsning) Liker ikke den enome fokuseringen på grafikk. Folk glemmer jo hele GamePlayet! Er sikkert flere enn meg som har store favorittspill som har dårlig grafikk, men det er helt geniale spill allikevel. Lenke til kommentar
Stig_W Skrevet 15. november 2003 Forfatter Del Skrevet 15. november 2003 Grafikkmessig føler jeg at det kanskje ikke er nødvendig med så store forbedringer. (Uansett har dagens Tver for dårlig oppløsning) Liker ikke den enome fokuseringen på grafikk. Folk glemmer jo hele GamePlayet! Er sikkert flere enn meg som har store favorittspill som har dårlig grafikk, men det er helt geniale spill allikevel. Endelig noen som har forstått det!!! Lenke til kommentar
Gizmokvakk Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 (endret) Personlig går jeg heller for vakre 2D spille en 3D, rett og slett fordi ingen spill til dags dato har klart å få til skikkelig pen 3D grafikk, men det kommer seg. Gamplay er helt klart det viktigste, jeg spiller jo fremdeles Q3 med sine firkanta modeller og de gode gamle dos spilla som har fetere musikk enn omtrent alle nye spill + at noen av de har virkelig pen 2D grafikk. Endret 15. november 2003 av Ma'anagal Lenke til kommentar
Claus3000 Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Tror heller vi kan si at det er 2 år til de nye konsollene kommer... Jeg er forsåvidt enig i at grafikken ikke er det viktigste, men at grafikken ikke kommer seg lengre pga oppløsningen på tvene er jo en sannhet med modifikasjoner... PS1-spill hadde vel ikke så veldig mye mindre oppløsning enn PS2-spill. Det er jo ikke bare oppløsningen som bestemmer hvor bra grafikken ser ut. Fortsatt har jo CGI-filmene fra en del PS1-spill bedre "grafikk" enn mange PS2-spill klarer å rote sammen i "realtime 3d"... F.eks. Final Fantasy 7-9. Grafikken kan blli mye bedre på de eksisterende tv-systemene... Men at grafikken ikke er det viktigste er jo helt sikkert. GTA-spillene satser ikke blindt på god grafikk(selv om den er blitt bra på de to siste spillene). Der er det vel friheten i spillet (og volden da) som appelerer til de store massene... GTA er vel langt fra det beste eksemplet, men gameplay er viktigere enn "best" grafikk. Forøvrig kommer nye og bedre TV-systemer med høyere oppløsning. En del tv-er finnes jo allerede... Og projektorer ikke minst... Things can only get better.... :-) Lenke til kommentar
stoff3r Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 animal crossing2? genialt. gta global!!!/world tour. finding nemo lagd av folka bak aquanox! Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 (endret) Vil ha et Ringenes Herre rpg til Xbox 2 fra folka bak Knights of the Old Republic. Og med de nye konsollene bør det være mulig å virkelig utspille de store slagene i all sin prakt, ikke som i de ps2 spillene, der man ser et den skygger her og der :gretten: og et nytt star wars spill, der man kontrollere saberens bevegelse 100%, for xbox 2, og skal lages av id software og Bio Ware, der man styrer alt, og skal delta i de store krigene, som Klone Krigen... Spillet kunne hatt en spann på tusenvis av år, der man begynner som en Jedi i Mandalorian og Sith krigene, helt til begivenhetene ved The New Jedi Order. Dette trenger nødvendigvis ikke være et rpg, noe ala jedi academy, bare myyye bedre og mer innovativt. Endret 17. november 2003 av NoLimit_^ Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Jeg håper bare på knivhard konkurranse - og tre, fire jevngode maskiner - så kanskje prisene synker. Det er lov å håpe? Lenke til kommentar
Zlash Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 PS1-spill hadde vel ikke så veldig mye mindre oppløsning enn PS2-spill. Tar jeg ikke feil kjører Playstation 1 i 640x480 som max. Men de fleste av spillene ligger langt under dette. Playstation 2 har en max på 1024x768, men spillene kjører på 800x600 siden dette er det meste TV-en din klarer å vise (Med mindre du har en super duper Prosjektor/Flatscreen sak stående i stua. Lenke til kommentar
Claus3000 Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Med mindre du har en super duper Prosjektor/Flatscreen sak stående i stua. Nei, har jo ikke det pr. dags dato. Men har vært inne på å skaffe en projektor i en middels prisklasse. Nå mente jeg jo ikke at PS1 og PS2 kjører i samme oppløsning, men at oppløsningen er jo ikke SÅ mye forandret. Men grafikken er jo betylig bedre fra PS1 till PS2. Så det er jo ikke bare oppløsningen som spiller inn på hvor bra grafikken ser ut, som man kunne få inntrykk ifra tidligere inlegg her.... Men det er jo ikke bare de grafiske mulighetene som blir større med en bedre maskin, og det er vel det de fleste ser fram til... :-) Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 PS1-spill hadde vel ikke så veldig mye mindre oppløsning enn PS2-spill. Tar jeg ikke feil kjører Playstation 1 i 640x480 som max. Men de fleste av spillene ligger langt under dette. Playstation 2 har en max på 1024x768, men spillene kjører på 800x600 siden dette er det meste TV-en din klarer å vise (Med mindre du har en super duper Prosjektor/Flatscreen sak stående i stua. Tv'en min er en helt vanlig widescreen og den kjører 1024*768... Håper forresten at de nye konsollene kanskje kan få øynene til spillutviklere opp, slik at de kan lage noen skikkelig pc-spill. Lenke til kommentar
Mulch Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 En helt vanlig widesvreen har en oppløsning på ca 700*550 ett eller annet. Ingen TV'er har oppløsning som tilsvarer de som er på PC. Unntak er selvfølgelig HDTV og prosjektører. Grafikken kan bli mye bedre selv på de TV'ene vi har nå. Nyeste Phillips-TV'ene har fått noe som faker høyere oppløsning slik som jeg har forstått det, men de takler ikke høyere oppløsning (fra kilden, dvd, antenne etc), da må det ny teknologi til, enter HDTV At noen tror at TV'en kan kjøre 1024*768 skyldes at skjermkortet på PC'en downsampler bildene slik at de får plass på TV'en De fleste spill på PS1 kjører vel på 320*240 oppløsning? Svært få som bruker 640, da PS1 er rimelig treig. PS2 er jeg ikke sikker på, men tror ikke det er så mange spill som bruker 800*600 (om den i det hele tatt klarer det).. tviler litt.. Enough ranting.. Grafikk er ikke viktigst, men jeg krever at spilla ser bra ut, det er en faktor om jeg skal bli interessert i det hele tatt. Dvs. jeg har mye lettere for å plukke opp et spill med god grafikk, enn et med dårlig når jeg ikke har hørt noe om begge spilla. Hadde vært fint om vi fikk både pose og sekk Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 At noen tror at TV'en kan kjøre 1024*768 skyldes at skjermkortet på PC'en downsampler bildene slik at de får plass på TV'en Ah du har nok rett, grunnen til at jeg trodde dette var at jeg ikke kunne kjøre 1024*768 på min gamle tv, men det kan være av andre grunner? Lenke til kommentar
Claus3000 Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Nyeste Phillips-TV'ene har fått noe som faker høyere oppløsning slik som jeg har forstått det, men de takler ikke høyere oppløsning (fra kilden, dvd, antenne etc), da må det ny teknologi til, enter HDTV Sony var først på banen med ett slikt system (KV32-FQ75 tror jeg). DRC (Philips sitt heter Pixel Plus)heter vel systemet deres som fungerer som en slags linjedobbler. Systemet "konverterer" bildene opp til høyrere oppløsning. Dette med til dels svært bra resultater. Tror det er 3.generasjons systemet som er på tur ut i butikkene i disse tider (KV32-FQ100 og KV36-FQ100). Forøvrig har flere av de største produsentene slike systemer p de nyeste og dyreste TVène. Panasonic sitt skal visst være bra... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå