Gå til innhold

Windows 10 TH2, slipstreamig av språkpakke til ISO?

J@9

Anbefalte innlegg

Hei.

Noen her som har peiling på slipstreaming av språkpakker?

Tidligere har jeg brukt noe som heter Windows Download Integrator, og denne har fungert til og med på Windows 10 TH1.. Men på TH2 får jeg bare beskjed om at LP.CAB filene mine ikke stemmer overens med ISO fila.. Begge er samme versjon.

Så kom jeg over NTLite, her fikk jeg lagt til språkpakkene i install.wim fila.. men boot.wim var ikke helt enig (fikk dem inn med en error, her var det også error om at det ikke var riktig versjon).

Trodde alt gikk fint, og opprettet ny ISO med disse filene.

Kjørte igang en VM i Hyper-V.. Og ved installasjon så står det plutselig "Windows 10 PREVIEW", og jeg kan velge mellom home og pro.

Men.. noe må ha gått galt, siden det plutselig har dukket opp preview i teksten..

ISO'ene jeg prøver å legge til språk på, er norsk multiple editions 32 og 64 bit.. og jeg prøver å legge til engelsk språkpakke.

Grunnen til dette, er pga oppgradering.. En norsk installasjon lar seg ikke oppgradere av ei iso fil som er engelsk-norsk.. den må være norsk-engelsk.

Og hovedgrunnen til at jeg vil ha flere språk er pga multiboot minnepenn som jeg alltid har med meg :)

Men, i værste fall kan jeg droppe engelsk.. jeg bruker det såsi aldri.. Da alle jeg kjenner bruker norsk :)

Kan uansett bare laste ned engelsk og ha ISO liggende ved behov.

*EDIT*

Prøvde igjen nå.. og det viser seg at hvis jeg velger norsk ved installasjon, så står det ikke Technical Preview.. Men velger jeg engelsk, så kommer det.. 
Så må være noe som skjer når språkpakka blir lagt til.. Den kommer fra ISO fila som kun inneholder språkpakker.

Endret av J@9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...