Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Windows 10 versjon 1511 (fall update / Treshold 2 / TH2) - aktivering med Windows 7 / 8 produktnøkkel?

LMH1

Anbefalte innlegg

Hei noen usikker på:

http://www.howtogeek.com/232176/whats-new-in-windows-10s-first-big-update-the-windows-10-fall-update/?PageSpeed=noscript

Noen som har fått dette å virke på en ren installasjon? Med OEM nøkler eller retail?

You Can Activate Windows 10 with a Windows 7, 8, or 8.1 Product Key
RELATED ARTICLE
xwindows-10-pc.jpg.pagespeed.ic.KPDr2rY3
How to Clean Install Windows 10
The Windows 10 upgrade process drags old files, settings, and programs from your previous Windows system to your new one. Microsoft... [Read Article]

Windows 10 activation has been a confusing mess. When it was originally released, Microsoft didn’t really explain how the upgrade process worked. We did the research and explained how to clean install Windows 10, which was an unnecessarily confusing process. Later, Microsoft posted documentation to its website in an attempt to explain this stuff.

Slik jeg forstår denne:

Så blir Threshold 2 samme som service pack 1?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan gjerne kalle "fall update" for en service pack, slik hadde det nok blitt lansert "i gamle dager".

Slik jeg har forstått det, så var høsten 2015 den opprinnelige lanseringsplanen for Windows 10, men så ble det hele fremskyndet til sommeren. Det gjorde at Windows 10 ved lansering ikke virket helt "ferdig". Nå har jo Microsoft sagt at Windows 10 vil oppdateres fortløpende, så den vil jo aldri bli "ferdig"... Men versjon 1511 (november 2015) virker mer komplett mtp. på funksjoner, hastighet og utseende.

Du skal kunne installere Windows 10 med Windows 7 /8 /8.1 produktnøkler HVIS disse tidligere er aktivert på samme PC. Jeg har ikke prøvd selv eller lest om noen andre på forumet som har det. 

Lenke til kommentar

En forskjell på Fall Update og en Service Pack (slik vi husker det fra Win7 og tidligere) er at Fall Update installeres på samme måte (= med de samme mekanismer) som en "OS Upgrade" (*), mens en Service Pack var mer som en "Mega-oppdatering" fra Windows Update.

(*) Fall Update (fra build 10240 -> 10586) foregikk på samme måte som oppgraderingen fra Windows 8.1 -> Windows 10.

edit: Jeg har så langt kun oppgradert til Win10 fra allerede aktiverte Windows-installasjoner, så jeg har heller ikke prøvd å bruke Win7/8-produktnøkler for å installere Win10.

Jeg lurer på om det er en begrensning på hvilke Win7/8-produktnøkler man kan bruke?

Er det bare de nøklene som allerede har vært brukt på den samme PC'en?

Er det bare nøkler som allerede har vært brukt - på en eller annen PC?

Eller gjelder det alle gyldige Win7/8-nøkler?

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar

Jeg lurer på om det er en begrensning på hvilke Win7/8-produktnøkler man kan bruke?

Er det bare de nøklene som allerede har vært brukt på den samme PC'en?

Er det bare nøkler som allerede har vært brukt - på en eller annen PC?

Eller gjelder det alle gyldige Win7/8-nøkler?

Jeg er i India om dagen, og sitter på en 2 mbit linje, men fikk testet en ting, som vel i prinsippet svarer på alle tre spørsmålene dine.

Under en ny installasjon av Win10 1511 på en ny Virtuell pc, la jeg inn en Windows 7 Pro Retail nøkkel, en ubrukt en (aldri vært aktivert på noe) og installasjonen godtok denne, og pcen var aktivert etter installasjon.

Nå har jeg ikke prøvd, men vil vel tro med 99% sikkerhet at dette vil fungere med en ubrukt Win8.x nøkkel også.

Så vil vel konkludere med at den tar alle gyldige (og kanskje ugyldige) Win7/8.x nøkler under installasjonen, men at kun gyldige nøkler blir aktivert.

Edit, en liten artig sak...Microsoft er tidlig ute med denne oppdateringen, se på @ datoen

161115win101511a.jpg

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Edit, en liten artig sak...Microsoft er tidlig ute med denne oppdateringen, se på @ datoen

Ja, jeg stusset også da jeg så den ... 

Det matcher ikke følgende "definisjon" av 'copyright notice':

A copyright notice should contain all the following three elements:

1. The symbol © (the letter C in a circle), the word "Copyright" or the abbreviation "Copr."
  2. The year when the work was first created.
  3. The name of the owner of the copyright.

Men det er forsåvidt en "bug" jeg er villig til å leve med...

Lenke til kommentar

Kan det tenkes OEM nøkkler fra HP, Dell, Toshiba, Asus etc må kjøpes på nytt?

Mens nøkler som er kjøpt fra microsoft som en OEM versjon som ikke har aktivert tidligere vil gå?

Ellers må man ringe microsoft å få ny nøkkel? Det gjelder hvis man har aktivert over 3 ganger (oppgradert fra windows 7 eller 8.1 til windows 10).

Har nå hatt windows 10 uaktivert over 90 dager og fremdeles aldri problemet med at maskinen slår seg av eller at det er noe problem, eneste man mister mulighet å endre bagrunnsbilde, innstillinger av enkelte typer og noen windows oppdateringer lar ikke søke automatisk, det er liten betingelse for å slippe å betale 11 000 kr i lisenskostandet i året hvis jeg skal ha det på 10 maskiner.

Ser det er copyright 2016 også her.

Synd det går veldig uklart frem i artikkelen enten det eller så er det ikke jeg som forstår det.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Neeeei?

Jeg assosierer WinServer 2012 R2 mer med Windows 8.x og de greiene der. (Eller er det Windows 7?)

Det kommer vel en WinServer 2016 som "tilsvarer" Windows 10.

Det er vel Win10 og 2016 server som blir levert med felles servicepacker.

Windows versjoner med samme NT versjon, deler nå servicepacker...

Litt merkelig at de hoppet fra NT v.6.3 til v.10.0

https://en.wikipedia.org/wiki/Windows_NT#Releases

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...