Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lamdasone, må den byttes? TRENGER SVAR RASKT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg sa nettopp ja til bilverkstedet om å bytte lamdasonen som var defekt. Men er dette virkelig nødvendig?

Han sa at jeg kunne kjøre med den, men den ville ikke bli godkjent ved neste EU-godkjenning, stemmer dette?

Han skulle ha totalt ca 3000 for å fikse det, er det en ok pris for dette, eller har jeg blitt "lurt"?

Takk for svar.

Ja det er sant, men har dårlig erfaring med det der. Byttet begge lambd. Hos møller ved to verkstedsbesok før de konkluderte med defekt katalysator. Problemet er at de et mekanikere og har somregel ikke peiling på elektronikk derfor skifter de bare deler til bilen sier den er ok, og du må betale for alt. Galskap.

Den gangen solgte jeg hele bilen da jeg var dritt lei hele opplegget.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Fant denne http://www.ts-ogn.no/phpBB3/viewtopic.php?f=33&t=26355

Virker som om de er usikre da noen tester lambdasaken mens andre bare måler avgassene. Jeg ville ha byttet :)

Edit; Enig med Salvesen, har også erfaring med at bilverksteder kaster en terning og tar seg betalt for hvert kast frem til de treffer 6-eren når det gjelder elektronikk :p

Edit2; Noen priser for lambdasaken http://www.bildeler.no/landingsside/lambdasonde/combo/622?gclid=CILMt6a-lMkCFcoAcwodzGgANw 3.000,- virker ikke så veldig dyrt?

Endret av Belphegor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Byttet den selv jeg, ble fail, måtte visst bytte den andre saken også, og man må inn på pcen mot bilen for å slette feilmeldingene ( gule lyset ) så da var jeg jo like langt. 

Det eneste positive var kjøreturen med kun forgrenerrør fra blokka rundt i nabolaget. 

Værre en rifleskudd hvor hvert stempel, rene krigen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...