kvaks Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Hei, jeg har problemer med at viften på skjermkortet mitt (Radeon 9600) bråker noe infernalsk. Tidligere var det kun ved oppstart av maskinen, men nå bråker det hele tiden (lyden er en slags blanding mellom en liten moped på full gass og en hissig veps). Det er ingenting som toucher borti viften, så jeg antar at den bare er fucked. Anyway, det jeg lurer på er om jeg bare kan koble ut viften. Noen som vet om det går an å kjøre dette skjermkortet uten vifte? Evt. om det behøves vifte, er det en smal sak å bytte? (Jeg er temmelig evneveik når ikke storebroren min er her for å hjelpe...) -eirik. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 (endret) Hadde ikkje satsa på å koble av vifta. Dei korta der kan bli ganske varme og det er ein stor sjangs for at kortet kan bli ødelagt. Edit: skriveleifs Endret 15. november 2003 av Satrucci_ Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 9600 korta blir ikke spes. vareme.... mange selges med kun passiv kjøling Eks. Conect 3D http://www.psdata.no/system/db/picLarge.asp?ID=101216 Mulig det holder med noe slik http://www.microplex.no/rubweb/prodpages/zmnb47j/zmnb47j.jpg Så lenge du ikke klokker! Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Kjenner ikke til kortet, men det er neppe noen stor opprasjon og bytte. Bare ta mål av vifta først slik at du får tak i en som er lik. Alle vifter jeg har vært borti er like på hullene til skruene. Min CPU vifte begynte også å lage veldige ulyder og da var det lageret som hadde tatt kvelden. Kjøpte da bare ny vifte som var litt tykkere og brukte lengre skruer. Funka fint det ja. Lykke til!! Lenke til kommentar
Shortyboy Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Kjenner ikke til kortet, men det er neppe noen stor opprasjon og bytte. Bare ta mål av vifta først slik at du får tak i en som er lik. Alle vifter jeg har vært borti er like på hullene til skruene. Min CPU vifte begynte også å lage veldige ulyder og da var det lageret som hadde tatt kvelden. Kjøpte da bare ny vifte som var litt tykkere og brukte lengre skruer. Funka fint det ja. Lykke til!! Tror jeg heller ville satset på å bytte viften.Har den vifte så er det som regel en grunn Shorty Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Joda, men kan den gå passivt på et kort kan den gå passivt på et annet og! Samme chip.... ... alt untatt minne og klistermerke er ssv. likt utenom kjøleløsningen. Vi snakker non pro her .... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå