Gå til innhold

P4 Extreme Edition er nå i prisguiden

snorreh

Anbefalte innlegg

Jeg ville f.eks ikke kjøpt en AMD av prinsipp.

May I ask why?

... ett navn som man har tiltro til. ....

Jeg har _hørt_ my dritt om AMD. (dette bare understreker poenget mitt.)

Og du har ikke hørt dritt om intel?

De har en ganske lang liste både når det gjelder teknologi og rettstvister.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ville f.eks ikke kjøpt en AMD av prinsipp.

May I ask why?

... ett navn som man har tiltro til. ....

Jeg har _hørt_ my dritt om AMD. (dette bare understreker poenget mitt.)

Og du har ikke hørt dritt om intel?

De har en ganske lang liste både når det gjelder teknologi og rettstvister.

Ser ikke ut som om du har fått med deg greia her. Intel brukere vil ikke bettingelsesløs gå med på at AMD er bedre... og omvendt. Er egentlig ikke mer å mase med...

Lenke til kommentar
...fordelen med a64 igjen er at du har en oppgraderbar plattform mye lenger enn en p4 plattform...

...P4 3,2 EE og Athlon 64 FX burde egentlig blitt banlyst fra forumet på samme måte som Celeron er...

1: Stemmer dette da? Skal ikke den sokkelen vi har nå legges ned om <6mnd ?

478 sokkelen har jo hvert ute i flere år, og derfor er det mye større levetid på den. (Tenk FCPGA, p3 ble tatt ut av produksjon for flere år siden, men det er ingen problem å få tak i en fordi det er så mange der ute)

2: Dette er en oppfordring til alle der ute. Kan dere skrive P4 Celeron når dere mener den nye Celeron prosessoren? For Celeron Mendocino, Coppermine, Tualatin var jo alle geniale prosessorer som har mye med hvor populært det er med PC idag. En Celeron med samme hastighet som en P3 (Celeron full speed, P3 half speed cache) kostet jo 20% av det P3 dro inn.

Så dette er en oppfordring til å "vise mer respekt" for de gamle brilliante Celeron prosessorene.

Lenke til kommentar
...fordelen med a64 igjen er at du har en oppgraderbar plattform mye lenger enn en p4 plattform...

1: Stemmer dette da? Skal ikke den sokkelen vi har nå legges ned om <6mnd ?

478 sokkelen har jo hvert ute i flere år, og derfor er det mye større levetid på den. (Tenk FCPGA, p3 ble tatt ut av produksjon for flere år siden, men det er ingen problem å få tak i en fordi det er så mange der ute)

Sokkel 940 skal ikke legges ned i det hele tatt. Det har det ei heller vært snakk om noen gang. Derimot skal Athlon 64 FX går over til 939 pinner. Det betyr at de som har 940 vil måtte kjøpe Opteron 1xx fremover. Når det er sagt så er Opteron og Athlon 64 FX likt priset. AMD har flere ganger bekreftet at Opteron kommer til å fortsette på 940 fremover.

Sokkel 478 har vært ute lenge. Om ikke så alt for lenge skal den byttes ut med LGA775. Videre skal ikke Intel lansere mer enn 4 GHz sier de på 90 nm Prescott. Det betyr at en kun har 25% mer ytelse (+-) å hente fra dagens P4 3.2 til 4.0 Prescott.

Derfor er det langt mindre oppgraderingsmuligheter, basert på dagens informasjon, på Sokkel 478 enn 940.

Når det er sagt så ville jeg nok heller gått for Sokkel 754 (Athlon 64), da den er vesentlig rimeligere.

Lenke til kommentar

Ho ho ho for en debatt.

Like sikkert som at det er 7 dager hver uke og at 2 + 2 = 4 er det at Intel regelmessig setter ned prisene.

Å antyde her, eller stille tvil om at P4 EE ikke vil gå ned i pris er rett og slett for dumt.

Jeg vedder herved kr 1.000 på at P4 EE er minst 20% billigere innen mai 2004. De som allerede har postet masse skråsikre påstander bør jo nå slå til på dette tilbudet.

Ingen?

Ho ho ho

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...