Gå til innhold

P4 Extreme Edition er nå i prisguiden

snorreh

Anbefalte innlegg

...dette fordi EE vil falle i pris...

Kan du dokumentere denne påstanden?

Jeg tviler nemlig svært sterkt på at det kommer til å skje, og jeg tror heller det er mer sannsynlig at Intel kommer til å trekke den fra markedet så snart P4 Prescott er leveringsdyktig...

Veit egentlig ikke hva man diskuterer her jeg nå lenger.

Det var bare fanboy snorreh som hadde en tanke i hodet?

Og skulle si at FX var raskere og billigere, noe de fleste veit uansett!

Akkurat, hverken mer eller mindre :yes:

De fleste har fått det med seg dette poenget, men dessverre ikke alle (les: de med skylappene på).

Fanboy? :lol:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei jeg kan ikke dokumentere dette, men vet at de har annonsert et priskutt på 35% i feb og siden prosessorn er på markede så regner jeg med at denne også går ned i pris, om det derimot velger å trkke den er en annen sak da har de vel i så tilfelle en annen som du også nevner og den vil jo da gå ned i pris og neppe yte dårligere.

PS: når det gjelder skylapper regner jeg med at den var til meg, men tror dine i så fall må vere betydelig større da det vittelig var du som startet denne diskusjonen med helt feile priser. :cool::cool:

At du så velger å skyve dette over på andre , ja jeg sier ikke mer :wow::wow:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Veit egentlig ikke hva man diskuterer her jeg nå lenger.

Det var bare fanboy snorreh som hadde en tanke i hodet?

Og skulle si at FX var raskere og billigere, noe de fleste veit uansett!

Akkurat, hverken mer eller mindre :yes:

De fleste har fått det med seg dette poenget, men dessverre ikke alle (les: de med skylappene på).

Fanboy? :lol:

Jeg gir opp :shrug:

Lenke til kommentar
Nei jeg kan ikke dokumentere dette, men vet at de har annonsert et priskutt på 35% i feb og siden prosessorn er på markede så regner jeg med at denne også går ned i pris, om det derimot velger å trkke den er en annen sak da har de vel i så tilfelle en annen som du også nevner og den vil jo da gå ned i pris og neppe yte dårligere.

Kanskje, den som lever får se :) Men jeg ville ikke satset penger på at P4 EE kommer til å falle noe særlig i pris...

PS: når det gjelder skylapper regner jeg med at den var til meg, men tror dine i så fall må vere betydelig større da det vittelig var du som startet denne diskusjonen med helt feile priser.  At du så velger å skyve dette over på andre , ja jeg sier ikke mer

Nei, den med skylapper var ikke ment på noen spesielle her på forumet så det er ikke noe poeng å ta dette personlig på noen måte. Jeg er relativt åpen til det meste, men Intel har en del å bevise før jeg blir imponert det kan jeg iallefall våge meg å si.

"no offence" :nice:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er den ikke verd prisen, det er ikke en FX heller og det var ikke P4 3,2 heller da den kom ut og slettest ikke 3200+ da den kom, men prisene forandrer seg etterhvert.

At Intel kommer til å svare på tiltale er jeg ikke i tvil om, de har resurrser til det og er istand til det, spørsmålet er bare når de velger å gjøre dette.

Kan jo hende de sysler med noe som kommer til å overraske noen og en hver, hvem vet.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig er den ikke verd prisen, det er ikke en FX heller og det var ikke P4 3,2 heller da den kom ut og slettest ikke 3200+ da den kom, men prisene forandrer seg etterhvert.

Tja, kan diskuteres(selvfølgelig).

FX var tross alt den beste CPU på markedet da den annkom, den viste best ytelse og var dermed fremst på markedet. Da har det seg slik at man ofte setter en mye større pris, en normalt. Den sank også ganske fort.

P4 EE er ikke den fremste CPU på markedet, men har alikevell en enorm pris.

Jeg tviler ikke på at den vil synke ganske fort, men alikevell. Du vil ikke få store forskjellen ytelsesmessig fra og bytte fra en 3.2 HT til denne.

Det fikk du fra 3200+ til FX.

Lenke til kommentar
FX var tross alt den beste CPU på markedet da den annkom, den viste best ytelse og var dermed fremst på markedet. Da har det seg slik at man ofte setter en mye større pris, en normalt. Den sank også ganske fort.

Det samme gjelder P4 3.2Ghz når den kom..

Samme gjalt Xp3200+ når den kom..

Jeg tviler ikke på at den vil synke ganske fort, men alikevell. Du vil ikke få store forskjellen ytelsesmessig fra og bytte fra en 3.2 HT til denne.

Uansett om du bytter fra Xp3200 til FX eller fra 3.2 til 3.2EE så vil du merke forskjell.. men det er billigere å bytte fra 3.2 til 3.2EE enn fra XP3200+ til fx.. du du sannsynligvis har hk og minne som støtter 3.2EE.. men det har du ikke hvis du bytter fra XP3200+ til FX..

Hva du kommer frem til er alltid bestemt av vinkelen du ser på det i..

Lenke til kommentar

For å sette det jeg skrev litt mer nøyaktig opp:

For å oppgradere fra P4 3.2 til 3.2EE trenger du mest sannsynlig bare å skifte ut cpu.. dette kommer da på 8942kr + frakt..

For å oppgradere fra XP3200+ til FX så trenger du mest sannsylig nytt HK, RAM og CPU dette kommer på 8418kr + frakt.. dette er med 2*256mb ram skal du ha med 2*512 mb ram så kommer det på 9571kr..

Legg merke til at jeg har tatt alle de billigste prisene i prisguiden og at i den billigste oppgraderingen fra XP3200 til FX så er det "bare" 2*256mb ram..

KONKLUSJONEN må da bli at det ikke er den store forskjellen men hvis du skal ha 1gb med minne så er det billigere å oppgradere fra 3.2 til 3.2EE hvis du har det fra før da, som du sannsynlig vis har..

MEN hivs du bare skal ha 512mb minne så er det billigere å oppgradere fra XP3200 til FX..

OG skal du kjøpe nytt oppsett så er det billigste og beste å kjøpe FX..

Lenke til kommentar

Det samme gjelder P4 3.2Ghz når den kom..

Samme gjalt Xp3200+ når den kom..

Uansett om du bytter fra Xp3200 til FX eller fra 3.2 til 3.2EE så vil du merke forskjell.. men det er billigere å bytte fra 3.2 til 3.2EE enn fra XP3200+ til fx.. du du sannsynligvis har hk og minne som støtter 3.2EE.. men det har du ikke hvis du bytter fra XP3200+ til FX..

Hva du kommer frem til er alltid bestemt av vinkelen du ser på det i..

Det stemmer nok at du allerede kan ha hovedkort å minne, men fordelen med a64 igjen er at du har en oppgraderbar plattform mye lenger enn en p4 plattform, så det går omtrent opp i opp. Hvis man skal sammenligne hovedkort priser, så hadde det vært greit å sammenligna to kort med samme muligheter, og ikke et billig p4 kort. Tror opp i opp, på to omtrent like oppsett (et med EE og et med FX), så vil Fx komme ca 500 kroner bedre ut, men det er helt uinntresant.

P4 3,2 EE og Athlon 64 FX burde egentlig blitt banlyst fra forumet på samme måte som Celeron er, fordi det er prosessorer som så godt som ingen har rå til, FX og EE er også vanskeli å få tak i (FX er noe lettere å få tak i enn EE per dags dato).

Kort og godt er det to totalt uinntresante prosessorer annet enn til sammenligning av ytelse, og den sammenligningen lager bare krangel.

Krangl heller om hva som er best av Athlon 64 3200+ og P4 3200 ghz. Det er prosessorer som det går ann for mannen i gata å kjøpe (selv om også de er dyre).

Lenke til kommentar
Bare et lite spørsmål i denne sammenhengen:

Kommer Socket 940 hovedkort til å støtte Socket 939 CPU, og kommer Socket 939 Hovedkort til å støtte Socket 940 CPU?

1. Nei

2. Nei

Men, det kommer til å være 940 CPUer i salg lenge. Vel å merke ikke FX, men i form av Opteron. Når det er sagt så er det ingen praktisk forskjell i dag mellom Opteron og FX.

Lenke til kommentar
Vel her kan man diskutere til man blir blå, men jeg mener at kjøp av P4EE eller FX på nåverende tidspunkt er helt bak mål uansett, dette fordi EE vil falle i pris + at Intel kommer med en helt ny prosessor FX vil komme med en 939 pin ettersom jeg har forstått da kan man bruke ureg minne , i tillegg er hkene til denne for dårlige enda + at prisen på den også er alt for høye enda.

Jeg har tidligere sagt at det nok vil lønne seg å vente til våren/sommeren før man velger noen av disse, det mener jeg fortsatt.

Her er jeg helt enig med "den røde djevelen" ;) , for min egen del vil/skal

jeg vente til påsketiden og se litt ann hvordan prisene på CPUèr og

kvaliteten/ytelsen på HKèr kommer frem....

Lenke til kommentar
Bare et lite spørsmål i denne sammenhengen:

Kommer Socket 940 hovedkort til å støtte Socket 939 CPU, og kommer Socket 939 Hovedkort til å støtte Socket 940 CPU?

1. Nei

2. Nei

Men, det kommer til å være 940 CPUer i salg lenge. Vel å merke ikke FX, men i form av Opteron. Når det er sagt så er det ingen praktisk forskjell i dag mellom Opteron og FX.

AMD vil også lage FX 940 parallelt med FX 939 i et halvt til et år.

Lenke til kommentar

bla bla bla.....

ok, så er det noen som liker Intel og andre som liker AMD. De fleste "hardcore" pc brukere har en oppfatning av hvilket merke de liker. Intel brukere er "påvirket" av følgende;

Stabilitet: Intel har lenge vært ledende innen utvikling og markedsføring. Intel er den levrandøren som har lengst fartstid og ett navn som man har tiltro til. Merker i samme klasse; Coca Cola, IBM, Levi's

Utfordreren: AMD har brukt mye ressurser på å bli de yngstes valg og håpe disse tar merket med seg også i voksen alder (langsiktig markedsføring). De har i lang tid laget "synonym" produkter av Intel produkter. MEN de har nå fått til å lede utviklingen mot "folke-CPUer"/volum markedet. Merker i samme klasse; Pepsi, Compaq, Diesel.

Alle sitter inne med oppfattninger om hva som er viktig for seg. Jeg ville f.eks ikke kjøpt en AMD av prinsipp.

DERFOR: Vil aldri en Intel bruker frivillig gå med på at en AMD er bedre, det vil altid ligge en bi setning om noe negativ om AMD, eller noe Intel er bedre på. Og vice-verca.

MEN: Siden det finnes to produsenter av forbruks CPUer vil forbrukerene altid tjene på det fordi firmaene altid har et mål om å ta markedsandeler fra konkurenten.

Når dette er sagt; ingen MÅ ha en P4EE eller en FX :)

De aller fleste greier seg med en Celeron eller tilsvarende.

Man merker trenden allerede; folk vil ha pcen i stua som erstattning for dagens multimediaboxer som har begrenset med funksjoner. Og i stua er det stereoen som skal stå for lyden, ikke pcen.

..... ohh mye skrevet på en søndagskveld.

Lenke til kommentar
Jeg ville f.eks ikke kjøpt en AMD av prinsipp.

May I ask why?

... ett navn som man har tiltro til. ....

Jeg har _hørt_ my dritt om AMD. (dette bare understreker poenget mitt.)

Hvorfor ikke lage sine egne erfaringer, i stedet for å tro på gamle myter? Jeg kan snu på flisa og si at jeg av prinsipp aldri vil kjøpe noe av en webshop som din der man har ansatte som tydeligvis ikke vet så altfor mye om hva de prater om.

Endret av BenSin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...