snorreh Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 P4 Extreme Edition er nå i prisguiden. Tray versjon av P4 3.2GHz Extreme Edition koster utrolige kr. 11182,- inkl. moms hos Mamoz Kan jo bare lure på hva prisen på boxed versjon kommer til å bli.... *grin* Til sammenligning så koster tray versjon av Athlon 64 FX-51 kr. 6846,- inkl. moms hos Databutikken.com. Boxed versjon av Athlon 64 FX-51 koster kr. 7368,- inkl. moms hos ITButikken. 2-0 til AMD her, Athlon 64 FX er både vesentlig raskere og rimeligere enn P4 Extreme Edition Lenke til kommentar
Manx Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Den billigste koster jo rett i underkant av 9000,- , det koster å være kar... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 (endret) Greit nok at den er alfor dyr , men hvorfor ta den høyeste prisen du fant og sammenligne med billigste av Fx Dessuten er det jo allerede annonsert at den vil falle med ca 35% i feb, da er den nede på ca 5900.- Endret 15. november 2003 av Snekker`n Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Greit nok at den er alfor dyr , men hvorfor ta den høyeste prisen du fant og sammenligne med billigste av Fx Ja, men FX vinner i pris uansett hvor du finner den. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Greit nok at den er alfor dyr , men hvorfor ta den høyeste prisen du fant og sammenligne med billigste av Fx Ja, men FX vinner i pris uansett hvor du finner den. Jepp, det er det ikke tvil om, poenget her er at enkelte gjør alt for å forvrenge virkeligheten så lenge det tjener deres fremmstilling. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Greit nok at den er alfor dyr , men hvorfor ta den høyeste prisen du fant og sammenligne med billigste av Fx Ja, men FX vinner i pris uansett hvor du finner den. Jepp, det er det ikke tvil om, poenget her er at enkelte gjør alt for å forvrenge virkeligheten så lenge det tjener deres fremmstilling. Joda, skjønte hva du mente i sted Lenke til kommentar
LoS Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Folk kan jo ikke tenke seg at prisen går ned når den kommer inn på lager Kan det tenkes at den går ned litt? Og som snekker`n sa; ta den dyreste av EE og sammenlign med dden billigste av FX så blir det bra. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 15. november 2003 Forfatter Del Skrevet 15. november 2003 Greit nok at den er alfor dyr , men hvorfor ta den høyeste prisen du fant og sammenligne med billigste av Fx Ja, men det gjorde jeg med vilje for å få frem et viktig poeng. Tray versjon av Athlon 64 FX-51 koster kr. 9426,- inkl. hos Mamoz, så den er likevel vesentlig rimeligere enn P4 3.2GHz Extreme Edition Athlon 64 FX-51 i prisguiden. Dessuten er det jo allerede annonsert at den vil falle med ca 35% i feb, da er den nede på ca 5900.- Jeg har ikke hørt noe om priskutt på P4 Extreme Edition, du mener vel P4 Prescott? Jeg stiller meg svært tvilende til at Intel i det hele tatt kommer til å sette ned prisen på Extreme Edition, det er mer sannsynlig at de heller fjerner den fra markedet i det øyeblikket Mr. Prescott er klar for levering... Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Ja, men det gjorde jeg med vilje for å få frem et viktig poeng. Tray versjon av Athlon 64 FX-51 koster kr. 9426,- inkl. hos Mamoz, så den er likevel vesentlig rimeligere enn P4 3.2GHz Extreme Edition Men da blir også bildet av prisforskjellen bedre... Lenke til kommentar
LoS Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 VS Data 7703,- AMD ADAFX51CEP5AK CPU Athlon-64 FX-51 2.2GHz S-940 HT 1MB Tray atasupply 8942,- INTEL RK80532PG0882M CPU Intel Pentium 4 mPGA-478 3.2GHz Extreme Edition 800MHz 2MB SL7AA Tray Jøss, jeg har et poeng jeg og nå Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 15. november 2003 Forfatter Del Skrevet 15. november 2003 (endret) Men da blir også bildet av prisforskjellen bedre... Egentlig ikke *grin* P4 3.2GHz Extreme Edition er ca. 20-30% dyrere enn Athlon 64 FX-51, og det står ikke i stil med ytelsen når vi vet at den er ca. 5-10% tregere enn Athlon 64 FX-51. Endret 15. november 2003 av snorreh Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Nei vi er enige i at FX er billigere og raskere, men skal man ta dyreste utgave av en så må man ta det av den andre også når man sammenligner pris, det var den delen jeg kommenterte. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 15. november 2003 Forfatter Del Skrevet 15. november 2003 Nei vi er enige i at FX er billigere og raskere, men skal man ta dyreste utgave av en så må man ta det av den andre også når man sammenligner pris, det var den delen jeg kommenterte. Nettopp, jeg er ikke dum heller :nice: Men hva gjør man ikke for å få til en debatt? "No offence" Lenke til kommentar
HAL2002 Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Tviler ikke på at den prosessoren er bra, men til en sånn pris forsvarer det seg ikke å kjøpe den. Lenke til kommentar
pskard Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Nei vi er enige i at FX er billigere og raskere, men skal man ta dyreste utgave av en så må man ta det av den andre også når man sammenligner pris, det var den delen jeg kommenterte. Enig. I tillegg må en ha registrert minne til FX. Jeg kan ikke forestille meg at de som kjøper FX vil ha mindre enn en GB minne og da blir det ca 1.000,- i ekstrakostnad. Videre er hovedkortene til FX noe dyrere enn til P4 så de kommer reelt sett likt ut i pris. Når det er sagt så er det klart at FX er en raskere CPU og den er langt mer fremtidsrettet grunnet 64-bit støtte. På den andre siden... P4EE 3.2 er ca 5-10 % raskere enn den vanlige P4 3.2. Hvem i all verden gidder å bruke så mye ektra på 5-10% ytelse? Samme gjelder A64 3200+ vs FX-51. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 15. november 2003 Forfatter Del Skrevet 15. november 2003 (endret) Enig. I tillegg må en ha registrert minne til FX. Jeg kan ikke forestille meg at de som kjøper FX vil ha mindre enn en GB minne og da blir det ca 1.000,- i ekstrakostnad. Jeg sjekket hos Komplett og sammenlignet prisene for tilsvarende minne med og uten ECC/REG og forskjellene er faktisk i realiteten små og ikke i nærheten av de 1.000,- i ekstrakostnad som du tar ut fra løse luften (?) F.eks. minne fra Corsair så er 2x512MB PC3200 CL2 REG faktisk 1.6% billigere enn 2x512MB PC3200 CL2 standard, mens 2x512MB PC3200 LL ECC/REG bare er 6.8% dyrere enn 2x512MB PC3200 LL standard. Prisforskjellene mellom standard- og ECC/REG-minne er altså ikke noe å snakke om så dette argumentet mot Athlon 64 FX holder ikke ord Endret 15. november 2003 av snorreh Lenke til kommentar
pskard Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Kan fint bruke disse på en P4 http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=9&s=pl Ok så var forskjellen langt mindre enn jeg trodde, men blir fortsatt 500,- mer. Hovedkort: P4 NOK 570,- i875p - http://www.psdata.no/default.asp?proddetails=101021 FX NOK 1.916,- nForce3 Pro http://www.psdata.no/default.asp?proddetails=102543 Tror muligens at P4-kortet er feilpriset. Var i alle fall veldig rimelig. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Vel her kan man diskutere til man blir blå, men jeg mener at kjøp av P4EE eller FX på nåverende tidspunkt er helt bak mål uansett, dette fordi EE vil falle i pris + at Intel kommer med en helt ny prosessor FX vil komme med en 939 pin ettersom jeg har forstått da kan man bruke ureg minne , i tillegg er hkene til denne for dårlige enda + at prisen på den også er alt for høye enda. Jeg har tidligere sagt at det nok vil lønne seg å vente til våren/sommeren før man velger noen av disse, det mener jeg fortsatt. Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Er det bare meg som begynner å bli kvalm av disse til tider latterlige amd vs intel debattene? Håper både Intel og Amd det går konkurs samtidig, slik at hele gjengen her inne må begynne å kjøpe cpu'er fra via, det hadde vært gøy, da hadde vi i hvertfall sluppet disse debattene. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 (endret) Veit egentlig ikke hva man diskuterer her jeg nå lenger. Det var bare fanboy snorreh som hadde en tanke i hodet? Og skulle si at FX var raskere og billigere, noe de fleste veit uansett! Endret 15. november 2003 av LoS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå