Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

dekk lenger ut en normalt?

botus

Anbefalte innlegg

Hei, jeg klarer ikke finne ordet på delen jeg trenger. Så tyr til forum.

For noen år tilbake hadde jeg en sånn sak som jeg satte på der dekket skal sitte som får selve dekket til å gå litt lengre ut fra bilen. Hva heter dette? Vanskelig å Google dette da jeg ikke vet hva det heter :'D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vrøvl. Jeg har kjøpt to spacere med TuV for min bil og det kostet 5-600kr. Dette var dog bare 5 mm for å gå klar av demperen, men de hadde versjoner på 10 og 15 også. At det kan være vanskelig å finne, spesielt om man har litt sjeldnere bil er en annen sak.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Spacer er ulovlig uten TÜV papirer, og de med tuv koster ca 5000kr for alle 4 hjulene

Nåja, mine 4 felger kostet totalt med 12mm spacere kr 11700,- omtrent..

Det er snakk om 18"-felger fra Brabus.

Uten spacere hadde jeg spart noen hundrelapper, ikke så interessant.

Kombinasjonen av felger og spacere er godkjent til min bil og nå skrevet inn i vognkortet.

Hva med å kjøpe felger som har uoriginalt innpress istedet?

Man er også da nødt til å ha godkjenningspapirer dersom avviket er mer enn 7,5mm pr. side.

Er ikke dette bare å ta av til eu? Eller er det dumt hvis det blir en kontroll en gang i min livstid :'D

Tenkt på felger men lite av det som er til min bil :p

Hvis du havner i en ulykke der du lemlester noen og årsaken kan spores tilbake til dine ikke-godkjente spacere kan du se frem til en regning som fort overstiver en million.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du havner i en ulykke der du lemlester noen og årsaken kan spores tilbake til dine ikke-godkjente spacere kan du se frem til en regning som fort overstiver en million.

Trenger ikke spores direkte dit engang. Har snakka med en kar som sovna bak rattet og kjørte på skogen, i en bil som hadde uorginal motor (turbokonvertert). Han tapte i to rettsinstanser der han saksøkte forsikringselskapet siden de nektet å utbetale forsikringen. Altså trenger det ikke være årsakssammenheng. Om bilen ikke er godkjennt kan forsikringselskapet si at forsikringen din ikke er gyldig lenger da du har brutt avtalevilkårene, og dermed nekte å utbetale.

Flaks for han at han bare skadet seg selv (ble ufør pga ryggskade), og ikke tok med seg noen andre i uhellet.

Endret av Zepticon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...