Gå til innhold

Oppgradering av skjermkort


JørgenJ

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst på skjermkortet GTX 970. Er det mulig med PCen jeg bruker nå?

Hvis ikke:

 - Hvilke deler funker ikke med skjermkortet?

 - Hva er det beste skjermkortet jeg kan ha med denne dataen?

 

Vil helst holde men til NVIDIA GeForce serien.

 

Specs:

 

 

Hovedkort: ASUS CG8350
Prosessor: Intel Core i7-2600 CPU @ 3.40GHz
Skjermkort: GeForce GTX 560 Ti

Minne: 12 GB

Strømforsyning: 500W (kan gjerne oppgraderes)

 

 

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå må dere være snille! :p 

 

Begge GTX560ti versjonene trekker mer strøm enn et GTX970. Jeg er den første til å anbefale en god PSU når man skal bygge PC. Men TS har såvidt jeg forstår ferdigbygd Asus PC. Her må litt research til før vi vet om noen av de PSU'ene dere foreslår i det hele tatt passer i kabinettet. Forøvrig har han jo som sagt stor nok PSU til å drive et GTX970.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vi er veldig snille. PSUen hans kan jo dø any day now.

 

Ferdig bygget asus ja, huffa meg. Men den ser ut til å støtte vanlige PSUer. Alle som er nevnt er fine, men for fremtidige oppgraderinger etc, ville jeg valgt 850 eller moar.

 

Edit, mens du er i gang inni der, er lurt å blåse ren maskina med luft på boks. Samt bytte kjølepasta på CPU.

Endret av lazyjacket
Lenke til kommentar

Nå må dere være snille! :p

 

Begge GTX560ti versjonene trekker mer strøm enn et GTX970. Jeg er den første til å anbefale en god PSU når man skal bygge PC. Men TS har såvidt jeg forstår ferdigbygd Asus PC. Her må litt research til før vi vet om noen av de PSU'ene dere foreslår i det hele tatt passer i kabinettet. Forøvrig har han jo som sagt stor nok PSU til å drive et GTX970.

Fordi jeg husker en tråd jeg mente det samme som du, og det var psu som ikke klarte å kjøre 970 kortet. Jeg husker ikke hvor stor psu var, men ca samme som nå. Og psu er en standar om du ikke velger 1500w eller større. Men la oss vente å høre med Ts om resten av delene hans.

 

ExpensiveGameFinder: gold og platinium. Begge er bra.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

ASUS CG8350

 

 

Nå må dere være snille! :p

 

Begge GTX560ti versjonene trekker mer strøm enn et GTX970. Jeg er den første til å anbefale en god PSU når man skal bygge PC. Men TS har såvidt jeg forstår ferdigbygd Asus PC. Her må litt research til før vi vet om noen av de PSU'ene dere foreslår i det hele tatt passer i kabinettet. Forøvrig har han jo som sagt stor nok PSU til å drive et GTX970.

Fordi jeg husker en tråd jeg mente det samme som du, og det var psu som ikke klarte å kjøre 970 kortet. Jeg husker ikke hvor stor psu var, men ca samme som nå. Og psu er en standar om du ikke velger 1500w eller større. Men la oss vente å høre med Ts om resten av delene hans.

 

ExpensiveGameFinder: gold og platinium. Begge er bra.

 

 

Jeg skjønner ikke helt hva du mener her. TS har en PC med et skjermkort som trekker enten 170W, eller 210W nå. Vi vet at hans PSU klarer å drive dette. Han har jo gjort det i flere år allerede. Da kan han altså fint sette inn et GTX970 som trekker 145W i stedet, maskinen vil jo da trekke mindre strøm enn den gjør nå.

 

Så lenge det er reklamasjonsrett på PC er det igrunnen uansett like greit å beholde den gamle PSU'en. Ryker den før tiden får han jo ny gratis. Spørsmålet er bare hvor lenge det er siden maskinen ble kjøpt. Både CPU og skjermkort kom på markedet først i første kvartal 2011, så det kan være lite tid igjen. På den annen side har sikkert butikker som Elkjøp/Lefdal/Expert solgt denne modellen til langt inn i 2012.

Lenke til kommentar

Ah, jeg ser GTX970 kan bli en utfordring for enkelte PSU'er da ja. TS bør i så fall være forberedt på å måtte oppgradere den også. Men personlig hadde jeg aldri brukt 1700-2300Kr på bare PSU til en maskin som det der. Da hadde det i så fall vært som en investering med plan om at den skal følge med til neste PC. Det bør gå greit å finne en PSU som gjør jobben til rundt tusenlappen, kanskje også godt ned i rundt 700Kr. Ikke hva jeg anbefaler for nybygg, men dette er tross alt en aldrende maskin..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...