Gå til innhold

Hvordan streame musikk fra iPhone til Bose + app til fjernstyring av Bose

garb

Anbefalte innlegg

(1) Jeg har et Bose Lifestyle 18 anlegg i stua og ønsker å streame musikk jeg har på min iPhone til Bose anlegget. Jeg har hørt at det går an å koble noe til Bose anlegget slik at dette lar seg gjøre, men etter å ha søkt litt rundt på nettet fant jeg ikke noen gode beskrivelser av hva jeg trenger + hvordan dette gjøres.

Jeg har en Apple Time Capsule som er på kablet nettverk rett ved siden av Bose anlegget (et sted var det beskrevet at man kunne streame til Bose'n 'via' en slik Time Capsule, men det stod ikke noe om hvordan man gjør det). Time Capsule'n har også trådløst nettverk.

Noen som vet hva jeg trenger og hvordan dette kan settes opp?

(2) Jeg ønsker ogå å kunne fjernstyre Bose anlegget via samme iPhone (dvs volum etc), og har hørt at det skal finnes en app som kan gjøre dette. Noen som vet hvilken app dette er? Antar jeg trenger den samme 'tilkoblingen' til Bose anlegget som ovenfor?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er usikker på om det går å koble time capsulen til anlegget men du har et par valg når det gjelder streaming fra telefonen din. Siden du tydeligvis har valgt stien med produkter fra Apple er Airport Express ganske naturlig del. 

Jeg har skrevet en del om strømming av multimedia på hjemmesiden min.

edit: skaffer du Airport Extreme brukes AirPlay som er noe som er bygget inn i OS'et til appe iPad og iPhone så du slipper å bruke noen tillegsapper for dette.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Siden du tydeligvis har valgt stien med produkter fra Apple er Airport Express ganske naturlig del.

Airport Time Capsule er vel litt det samme som Airport Express, med unntak av at det i tillegg til å fungere som en trådløs router har innebygget harddisk. Jeg skal prøve med AirPlay mot Time Capsule'n.

edit: skaffer du Airport Extreme brukes AirPlay som er noe som er bygget inn i OS'et til appe iPad og iPhone så du slipper å bruke noen tillegsapper for dette.

Appen jeg lurte på styrer selve Bose anlegget - har sett det referert noen steder men ikke funnet ut hvilken app det er.

I tillegg så skal det altså være mulig å koble Bose anlegget til Time Capsule boksen - noen andre som vet noe om dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...