Nysgjerrig3 Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 (endret) Kan det være at underbevisstheten jobber kraftig? F. eks. å ha på en genser man er redd for å ha på. Her snakker jeg ocd. Endret 15. november 2015 av Nysgjerrig3 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Nei. Du tror du får kreft eller forkjølelse av en genser? Lenke til kommentar
Nysgjerrig3 Skrevet 15. november 2015 Forfatter Del Skrevet 15. november 2015 (endret) Jeg ble fysisk syk på ordentlig, men lurer på om det er angsten i underbevisstheten som var grunnen. Endret 15. november 2015 av Nysgjerrig3 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Fikk du en fysisk diagnose fra en lege, eller bare følte du det fysisk syk? Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Angst kan slå ut i fysiske symptomer. Men ubevisst? Eh. Kanskje? Jeg tror dette er noe du burde ta opp med en lege eller annet kvalifisert helsepersonell. Lenke til kommentar
Nysgjerrig3 Skrevet 15. november 2015 Forfatter Del Skrevet 15. november 2015 Vondt i hodet, kvalm og svimmel. Lenke til kommentar
Nysgjerrig3 Skrevet 15. november 2015 Forfatter Del Skrevet 15. november 2015 Fikk du en fysisk diagnose fra en lege, eller bare følte du det fysisk syk? Vondt i hodet, kvalm og svimmel. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Du ble altså ikke fysisk syk på ordentlig. Ja, du kan få sånne symptomer av angst. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Klart du kan bli fysisk dårlig/syk av angst. Det er en rekke kroppslige symptomer ved angst; hodepine, muskelsmerter, mageknip, svimmelhet, anspenthet og kvalme er fysiske symptom på angst. Har du langvarig og kronisk angst kan du også få følgesykdommer siden angst (og andre psykiske påkjenninger) svekker immunforsvaret og er belastende for kroppen. Det virker da som et hvert annet stress. 3 Lenke til kommentar
Nysgjerrig3 Skrevet 15. november 2015 Forfatter Del Skrevet 15. november 2015 Klart du kan bli fysisk dårlig/syk av angst. Det er en rekke kroppslige symptomer ved angst; hodepine, muskelsmerter, mageknip, svimmelhet, anspenthet og kvalme er fysiske symptom på angst. Har du langvarig og kronisk angst kan du også få følgesykdommer siden angst (og andre psykiske påkjenninger) svekker immunforsvaret og er belastende for kroppen. Det virker da som et hvert annet stress. Også når jeg har en pause fra tankekjøret? Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Det er den kroppslige aktiveringen, eller stresset som kan være uheldig for kroppen. Når du ikke er stresset så er det ingen belastning. De fleste kropper tåler godt å ha angst, og i seg selv er det ikke farlig. La oss heller si at det er en viss risiko for å bli kroppslig syk. Mange med angst blir det ikke. Det er mer riktig å karakterisere angst som ubehagelig, og store deler av dette ubehaget føles som kroppslig sykdom. Det viser hvor vanskelig det er å skille kropp og sinn; oftest er det to sider av samme sak. 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Ja, psykiske utfordringer kan befeste seg i fysiske lidelser, men du vil ikke få en forkjølelse av det, eller hiv. Smerter, renneræv o.l. kan en derimot få. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 19. november 2015 Del Skrevet 19. november 2015 Mener selv å ha blitt fysisk syk av selv ganske korte perioder med motløshet, der man mentalt sett gir opp eller synes alt er "ræva". Etter slike perioder har jeg flere ganger fått halsbetennelse eller bronkitt. I det verste tilfellet hadde jeg både halsbetennelse og bronkitt. Lenke til kommentar
xRun Skrevet 19. november 2015 Del Skrevet 19. november 2015 Personer med udiagnosert PTSD kan oppleve fysiske plager når de utsettes for triggers, selv om de ikke forstår hvorfor. Blir man jevnlig utsatt for slike triggers kan en utvikle høyt blodtrykk og andre stressplager. Alvorlige tilfeller av høyt blodtrykk kan forårsake slag. Personer som er i risikogruppen for dette vil ofte oppleve så stort emosjonellt ubehag ved situasjonen hvor plagene utløses at de aktivt unngår dem, men under nevnte scenario kan fysiske plager oppstå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå