Kronidioten Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Hei! Jeg har fått litt dilla på Rocket League i det siste, og jeg syns det er desidert best å spille med en håndholdt kontroll. Ifølge diverse YT-videoer så ser det ganske vanskelig ut å koble opp en PS kontroll mot pcen. Finnes det noen enkle måter, eller er det en lost case? Setter pris på gode svar! Lenke til kommentar
Lil' Nødstopp Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Hei, Krapylen. Dette er ikke vanskelig i det hele tatt! Det er så lett som å laste ned et programm kalt Better DS3 og installere driverene. Har selv brukt dette før jeg kjøpte me en XBOX 360 kontroller som er støttet nativt på Windows. Siden jeg selv ikke har brukt dette på årevis blir det litt vanskelig å skrive en step-for-step utifra minnet, men etter et enkelt søk på google fant jeg denne posten på playstation forumet som forklarer hvordan du får det til å virke på Windows 10. Sikkert en del videoer på youtube også hvis du ikke er helt komfortabel med tutorialer i tekstformat. In order to get DS3 working on Windows 10 you need to disable driver signature enforcement. To do this follow these steps. a. Press the Win + C and click on PC settings. b. Switch over to the “Update & recovery” section. c. Then click on the Recovery option on the left hand side. d. Once selected, you will see an advanced startup section appear on the right hand side. You will need to click on the “Restart now” button. e. Once your Computer has rebooted you will need to choose the Troubleshoot option. f. Then head into Advanced options. g. Then Startup Settings. h. The computer will restart. I. Here you will be given a list of startup settings that you can change. The one we are looking for is “Disable driver signature enforcement”. To choose the setting, you will need to press the F7 key. Once that is done, install motionjoy as you usually would and remember to say install anyway when it asks if you are ok with installing an unsigned driver. Then install better DS3. 1 Lenke til kommentar
ahw_ Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 (endret) Det bør nevnes at det er finnes en viss risiko når man skrur av «driver signature enforcement», nemling at hvilken som helst usignert driver kan installeres i systemet mens dette er avslått. Dette er ikke noe som bør være avslått over lang tid. Er det forresten Windows 10 du har? Endret 15. november 2015 av ahw_ Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 16. november 2015 Del Skrevet 16. november 2015 SCP er et annet alternativ som fungerer. Grei installasjon, fungerer fint, og man slipper å rote med usignerte drivere. Kontrolleren vises og oppfører seg 100% som en xbox360-kontroller for spill, sånn at det funkerer stort sett over alt. http://forums.pcsx2.net/Thread-ScpToolkit-XInput-Wrapper-aka-ScpServer-Reloaded Lenke til kommentar
Kronidioten Skrevet 16. november 2015 Forfatter Del Skrevet 16. november 2015 Setter pris på svar. Ja, det er Windows 10 jeg kjører! Skal prøve meg litt ikveld eller imorgen når jeg får tid, så skal jeg oppdatere dere om hvordan det går. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå