Gå til innhold

Trøndertun folkehøgskole - erfaringer?

deeponiony

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en 18 år gammel jente som for tiden går tredje året musikklinja. Jeg har begynt å tenke litt på folkehøgskole, og har funnet ut at jeg tror Trøndertun er den skolen som passer best for meg. Er det noen som har noen erfaringer med denne skolen? Er det strenge krav osv? Jeg tenker å søke meg inn på El-bass, men jeg har såvidt noen erfaring innenfor bass-spilling, men bass er noe jeg virkelig har lyst til å drive med og lære mer. Fra før av har jeg spilt gitar og piano i ca 2 år. Drømmen er å kunne spille i band og drive med musikk som en karriere. Hvordan er kjønnsfordelingen på musikk-linjene på Trøndertun? Tenker det hadde vært greit å også kunne spille med likesinnede jenter, haha. Er det en veldig mannsdominert skole, sett bort ifra danselinjene?

Er også veldig usikker på hvordan linje jeg burde velge, ettersom jeg er åpen for å spille de fleste sjangre. Vil dere anbefale instrumental-linja, rock eller jazz? Hva er forskjellene på disse linjene?

Er også interessert i å vite forventningene på linja, spesielt hva som forventes i starten og også utover året. Hvordan er det med improvisasjon f.eks?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gikk på Trøndertun for en tid tilbake. Selv skulle jeg nok ønsket at jeg ventet noen år til, for jeg hadde ikke nok banderfaring til å få særlig utbytte av den biten. Det er et sted med nokså høyt nivå og hvor det forventes at man kan en del fra før. Jeg vil si det kommer an på hvor mye du allerede har spilt i band og hvor mye erfaring og selvtillit du har på den biten, for litt tørr bak øra bør du være.

Du bør nok også søke deg inn med et instrument du kan, og heller høre om du kan få opplæring på bass i tillegg. Det er god tilgang på flinke lærere, så det burde ikke være noe problem.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...