Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med netthastighet.

Anbefalte innlegg

Jeg har en bitte lite problem med nettverket i hjemmet, og jeg er ganske sikker på at det er routeren sin feil.

Jeg sitter på en 50 mbit/s linje som er fin og grei stort sett, men av og til, innimellom, uten at jeg klarer å definere nøyaktig når, så begrenses netthastigheten til 10 mbit/s. Jeg merker det egentlig bare tilfeldig av og til ved visse nettaktiviteter, men kan alltid bekrefte det hos speedtest.org. Det som er rart er at det bare er å restarte routeren for å få opp hastigheten igjen.

Har oppdatert firmware på routeren og nettverket er kablet. Det går noen dager mellom hver gang dette skjer, men er litt rart at nettet skal begrenses på den måten?

Klarer noen å forklare hva som skjer her eller eventuelt gi meg noen tips jeg kan teste for å feilsøke dette? 

Gjelder en:

TP-Link AC750 Wireless Dual Band Gigabit Router.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare å kjøpe ny bedre ruter og se om det funker bedre. ;)

Er problemet både kablet og trådløst? Hva er koblet før ruteren (modem/hjemmesentral e.l.)?

Routeren er nesten helt ny. Hadde merkbare problemer med forrige, noe denne har egentlig fikset. Er bare kjipt at hastigheten settes ned så veldig innimellom.

Fiber inn igjennom veggen, modem og rett i routeren. Problemet gjelder både mobiler, bærbare, ps4 og kablet i 2 stasjonære. Jeg vet at det ikke skyldes at andre bruker nettet da alt annet er avslått i øyeblikket nå som det skjedde igjen.

Får prøve en annen router og se da..

Endret av seppo-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...