Gå til innhold

FX-6120 3.6 Ghz @ 4,0 Ghz - overklokking ...mer boost?

Anbefalte innlegg

Har byttet ut en Phenom II 965 x4 med en FX-6120 på et Gigabyte GA-870A-UD3 (rev. 3.0), på PC'en til guttungen...

Kortet er egentlig ikke​ oppgitt å støtte FX-prosessorer, annet enn fra rev 3.1 (hvit socket), men jeg plukket opp et sted at det gikk greit med førstegenerasjons FX-x1xx-prosessorer, men at automatisk viftekontroll ikke vil virke...

Og det går greit, for nå er det FX-6120 som jobber, med vannkjøling, og poden har spilt Arma 3 i tre timer uten krise, og han har fått en fin boost med ny prosessor. Det var det som var bestillingen. Han ville vel helst kjøpe nytt HK, med en fancy, steindyr Intel, ...men jeg liker altså å tyne gammelt utstyr, så derfor...en brukt CPU på Ebay fra USA!

FX-6120​ skal kunne klokkes til over 5 Ghz med vannkjøling. Jeg greier ikke klokke lenger enn til 4 Ghz. Går jeg lenger, vil ikke PC'en starte. Den eneste variabelen jeg har endret i BIOS er FSB-multiplikatoren, som nå står på 20x200.

Når det gjelder v-core-spenning og sånt, står alt på automatisk, og det skal visst tilpasse seg overklokkingsjusteringer av seg selv.

Kanskje er det noe mer å hente om en justerer spenningen manuelt???

Er det noen som har noen gode tips om hvordan en går fram?

Er det vits å gjøre noe med innstillinger for RAM-brikker? (DDR3 1333 MHz)

Jeg har "disabled" automatisk viftekontroll, som vel gir full kjølig hele tiden...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...