Gå til innhold

Får ikke til surrounden

Anbefalte innlegg

Jeg er evneveik når det kommer til det å sette opp surround anlegg. Kjøpte meg en denon avr 1705 forsterker med gale høyttaler oppsett. Prøver å bruke en optisk kabel fra ps3 og inn i forsterkeren. Har 2 innganger for denne og prøvd begge. Ingen ting! Jeg vet ikke hva jeg skal stille forsterkeren inn på for å få tatt i bruk den lyden for ps3. Har også innstilt på ps3 at den godkjenner å sende lyden ut for meg riktig.

Noen som vet hva som må gjøres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel hele lyden i seg selv jeg ikke får frem grunnet av at jeg kun sitter med en optisk kabel akkurat nå. Får lyd i alle høyttalerne når jeg setter i telefonen i aux in på front siden.

Har prøvd det meste av innstillinger men skjønner ingen ting. Første surround forsterkeren min så har ikke peiling på hva jeg skal sette på for å få lyd ut fra ps3

Lenke til kommentar

Kjenner ikke til Denons menyer i surroundforsterkere, men du har vel et valg som heter noe slikt som Source, Line in eller tilsvarende som du kan sette til Digital?

For øvrig, hva mener du i andre setning? At det er noe feil på høyttaleroppsettet eller at du har høyttalere av merket Gale?

Lenke til kommentar

Jeg har forsøkt å lete etter digital input på source men finner det ikke altså.. Det må jo gå, men skjønner ikke hvordan jeg skal få det til. Jeg trykker og trykker bånde med kontroller og det samme med forsterkeren.

Jeg har forsøkt å finne bruker manualen på nett men de jeg finner må jeg zoome inn og da blir teksten for utydelig. Har kun en tlf til å bruke til sånn her og nå. Gale, merket ja :)

Lenke til kommentar

Du kan mappe input valg til de digitale inngangene; slik at du må velge en og så knytte digital (optisk) til denne. Står i instruksjonsboka veldig nøyaktig ;)

(NB! skal ikke uttale meg om akkurat denne denon receiveren; men alle andre denon jeg har vært borti har fungert på denne måten).

Side 15 i instruksjonsboka nevnt tidligere i denne tråden forklarer nøyaktig dette :)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...