Frustrertmann30 Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Jeg er evneveik når det kommer til det å sette opp surround anlegg. Kjøpte meg en denon avr 1705 forsterker med gale høyttaler oppsett. Prøver å bruke en optisk kabel fra ps3 og inn i forsterkeren. Har 2 innganger for denne og prøvd begge. Ingen ting! Jeg vet ikke hva jeg skal stille forsterkeren inn på for å få tatt i bruk den lyden for ps3. Har også innstilt på ps3 at den godkjenner å sende lyden ut for meg riktig. Noen som vet hva som må gjøres? Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 (endret) Får du ikke lyd eller får du ikke surround? Hva stiller du forsterken på? edit: I følge manulen så er optical 1 satt til DVD på forsterkeren mens optical2 er satt til TV. Endret 14. november 2015 av Chris93 Lenke til kommentar
Frustrertmann30 Skrevet 14. november 2015 Forfatter Del Skrevet 14. november 2015 Det er vel hele lyden i seg selv jeg ikke får frem grunnet av at jeg kun sitter med en optisk kabel akkurat nå. Får lyd i alle høyttalerne når jeg setter i telefonen i aux in på front siden. Har prøvd det meste av innstillinger men skjønner ingen ting. Første surround forsterkeren min så har ikke peiling på hva jeg skal sette på for å få lyd ut fra ps3 Lenke til kommentar
Pop Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Kjenner ikke til Denons menyer i surroundforsterkere, men du har vel et valg som heter noe slikt som Source, Line in eller tilsvarende som du kan sette til Digital? For øvrig, hva mener du i andre setning? At det er noe feil på høyttaleroppsettet eller at du har høyttalere av merket Gale? Lenke til kommentar
Frustrertmann30 Skrevet 14. november 2015 Forfatter Del Skrevet 14. november 2015 Jeg har forsøkt å lete etter digital input på source men finner det ikke altså.. Det må jo gå, men skjønner ikke hvordan jeg skal få det til. Jeg trykker og trykker bånde med kontroller og det samme med forsterkeren. Jeg har forsøkt å finne bruker manualen på nett men de jeg finner må jeg zoome inn og da blir teksten for utydelig. Har kun en tlf til å bruke til sånn her og nå. Gale, merket ja Lenke til kommentar
Frustrertmann30 Skrevet 14. november 2015 Forfatter Del Skrevet 14. november 2015 Får du ikke lyd eller får du ikke surround? Hva stiller du forsterken på? edit: I følge manulen så er optical 1 satt til DVD på forsterkeren mens optical2 er satt til TV. Forsøkte 1 i sta men kan forsøke med den igjen da. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Du kan laste ned manualen her: http://www.denon.co.uk/uk/downloads/productdownloads Sjekk oppsettet av inngangene på side 15. Har vel ikke gjort den klassiske tabben å ikke ta av eventuelle små beskyttelsehetter på den optiske kabelen? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 (endret) Fiberoptisk (altså Toslink, standarden som gjelder i dag - teoretisk er det vel knapt begrensninger ved teknologien) har ikke full funksjonalitet med moderne kodeker. Prøv med HDMI. Endret 14. november 2015 av Isbilen Lenke til kommentar
TGB Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 (endret) Du kan mappe input valg til de digitale inngangene; slik at du må velge en og så knytte digital (optisk) til denne. Står i instruksjonsboka veldig nøyaktig (NB! skal ikke uttale meg om akkurat denne denon receiveren; men alle andre denon jeg har vært borti har fungert på denne måten). Side 15 i instruksjonsboka nevnt tidligere i denne tråden forklarer nøyaktig dette Endret 15. november 2015 av TGB Lenke til kommentar
Frustrertmann30 Skrevet 15. november 2015 Forfatter Del Skrevet 15. november 2015 Ok, da virket dette. Endelig! ?? Hjalp veldig å få sett i bruker manualen! Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå