Gå til innhold

Studere i Tromsø eller bli i Oslo?

Gjest Slettet-P8zKbRH56D

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-P8zKbRH56D

Jeg studere mitt første år ved UiO, og er opprinnelig fra Trondheim. 

Liker godt Oslo som by.. bla. alltid noe som skjer, alt i nærheten, været er mer stabilt enn i Trondheim... 
Jeg bor midt i sentrum med endel forurensing og støy, men er jo ikke et problem å flytte lengre ut til neste år isåfall.

Uansett, jeg går et årsstudium og skal søke på et nytt studie til neste år. Da står det mellom Tromsø og Oslo.
På årsstudiet har vi blitt en fin gjeng som studerer sammen, utenom det så har alle sitt å drive med.
Det er heller ikke så mye tid til å gjøre annet fordi vi har emner som tar mye tid.

Jeg tenker at det sosiale kanskje blir litt bedre da man begynner på bachelor/ integrert master (?) ...

Lurer på om noen har har litt erfaring med studentmiljøet i forhold til de ulike byene :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde vært lettere å dele erfaring hvis du fortalte hvilket fakultet/fagområde du tenker å studere :p

Men generelt så er det mange arrangementer og idrett/sosiale foreninger via UiO, og ellers i Oslo skjer det jo noe alltid i byen og er kanskje det som skiller seg mest med de mindre studentbyene. UiO har hvertfall de siste årene satset en del på fadderukene og det sosiale ved studiestart for å unngå frafall fra studier.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-P8zKbRH56D

Hadde vært lettere å dele erfaring hvis du fortalte hvilket fakultet/fagområde du tenker å studere :p

Men generelt så er det mange arrangementer og idrett/sosiale foreninger via UiO, og ellers i Oslo skjer det jo noe alltid i byen og er kanskje det som skiller seg mest med de mindre studentbyene. UiO har hvertfall de siste årene satset en del på fadderukene og det sosiale ved studiestart for å unngå frafall fra studier.

Farmasi :) Vi på årsstudiet hadde ikke faddere.. men fikk vært med på litt via andre..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...