lawiet Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Hei, Jeg lurte på om noen kunne kontroll sjekke om jeg har bøyd på formelen riktig for motor oppgave. Jeg har disse opplysningene fra før: tilført effekt (P1) virkningsgrad (η), cos f og poler for å regne ut avgitt effekt: så har jeg allerede η = P2/P1 (skal bøye den) P1xη = P2xP1/P1 = P2=ηxP1 er den riktig? jeg ganget P1 på begge sider og strøk ut P1 som var med P2 er det mulig å regne ut spenning og frekvens med disse opplysningene? Lenke til kommentar
lawiet Skrevet 14. november 2015 Forfatter Del Skrevet 14. november 2015 (endret) Tror jeg har det riktig. men er ikke 100% sikker. Endret 15. november 2015 av lawiet Lenke til kommentar
lawiet Skrevet 15. november 2015 Forfatter Del Skrevet 15. november 2015 ? Please help Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Du har snudd den riktig ja, slike formler er enkle å "sjekke" med ohms lov, den inneholder jo 3 faktorer den også og den regner jeg med er støpt inn i minnet? P2 blir da som U. Lenke til kommentar
lawiet Skrevet 15. november 2015 Forfatter Del Skrevet 15. november 2015 Du har snudd den riktig ja, slike formler er enkle å "sjekke" med ohms lov, den inneholder jo 3 faktorer den også og den regner jeg med er støpt inn i minnet? P2 blir da som U. er det mulig å regne ut spenning og frekvens med disse opplysningene? Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Du har poler. For å finne frekvens må du vite motorens turtall. Du har effekt og effektfaktor. For å finne spenning må du vite motorens strøm (og om den er trefaset). 1 Lenke til kommentar
lawiet Skrevet 15. november 2015 Forfatter Del Skrevet 15. november 2015 Du har poler. For å finne frekvens må du vite motorens turtall. Du har effekt og effektfaktor. For å finne spenning må du vite motorens strøm (og om den er trefaset). har du en formel? Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Ja... Men det får være måte på. 1 Lenke til kommentar
lawiet Skrevet 15. november 2015 Forfatter Del Skrevet 15. november 2015 Ja... Men det får være måte på. skjønner ikke helt hva du mener :/ Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Det betyr nok at han har gitt deg alt du trenger til å finne ut av dette på egenhånd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå