Lami Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 (endret) Noen som har studert/studerer Retail Management (BI) her? Lurer på hva dere har fått dere jobb innen. Og de sier at RM er bra studie for grundere. Trenger man ikke noe annen utdanning dersom man feks ønsker å starte opp teknologiselskap? Holder det da med grunderstudie som Retail Management? Endret 14. november 2015 av Lami Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Det er ingen krav til utdannelse for å starte et selskap. Men skal et teknologiselskap bli suksessfullt, vil du nok ha mye bedre foutsetninger med en utdannelse i teknologi og erfaring fra bransjen enn med en bachelor fra BI. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 16. november 2015 Forfatter Del Skrevet 16. november 2015 Åh hmm, takk for svar. Lenke til kommentar
kjekset Skrevet 16. november 2015 Del Skrevet 16. november 2015 Jeg forstår meg ikke på de som velger studier som er rettet mot det å bli gründer. Selvfølgelig kommer det godt med hvis du velger studier som markedsføring, økonomi, forretningsjus osv. men bortsett fra det klarer du deg fint uten en bachelor i noe som helst. Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 16. november 2015 Del Skrevet 16. november 2015 Hvor har du det fra at Retail Management er et grunderstudie? Ser mer ut som et økonomi/ledelsesstudiet rettet mot Retailbransjen (altså fint hvis du sikter deg mot lederstillinger i varehandel). Grunderstudier er det flere av, men da gjerne på masternivå: http://www.uio.no/english/studies/programmes/innovation-master/ https://www.ntnu.edu/studies/mientre Som flere sier her, trengs det ikke en spesifikk utdanning for å starte et selskap. Men hvis man virkelig ønsker det fokuset og vet man vil jobbe med teknologi så vil jeg vurdere en bachelor i Teknologi også bygge på med en av mastergradene ovenfor. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 16. november 2015 Forfatter Del Skrevet 16. november 2015 (endret) Nei jeg har ikke tenkt å bli grunder. Men jeg vil jobbe med teknologi, men jeg har ikke så mange valg med tanke på at jeg ikke har R2 matte og høyt karaktersnitt til å komme inn på f.eks Datateknologi studie ved Universitet. Jeg kom inn på IT men programmering falt ikke helt i smak hos meg dessverre ... Jeg prøvde ikke lenge så kanskje angrer litt på det, men prøvde og hjemme å programmere men var ikke så interessant. Men med Retail M så kan det være jeg kan bli salgssjef i et teknologiselskap. Men varehandelsledelse virker veldig sånn at man ikke trenger utdanning for å komme høyt i stilling. Det er litt demotiverende. Men jeg har også valgfag som Shipping Management som jeg synes virker interessant. Endret 16. november 2015 av Lami Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå