Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Oljeskift POLO 99

Mugar

Anbefalte innlegg

Kan ikke dere passe på å ha markedsverdien til en 1999 Polo 1.4 i bakhodet når dere anbefaler olje?

Castrol 10W-60? Skal man ta TWS racingolje i samme slengen? Et fat med premiumolje?

Her tror jeg det er Biltemaolje som gjelder og eieren vil ikke merke noe forskjell, annet enn prisen han legger ut.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er også mange ulumskheter når det kommer til subjektive meninger om olje. Det er derfor jeg står fast på at man skal følge spesifikasjoner, og ikke merke/viskositet.

Jeg bryr meg mer om Biltema-oljen har en ACEA A3/B3 spesifikasjon enn meningen til Kurt Olav som har fylt på Royal Purple Racing-olje, og sverger på at det er det eneste som fungerer på hans Mazda 626.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan ikke dere passe på å ha markedsverdien til en 1999 Polo 1.4 i bakhodet når dere anbefaler olje?

Castrol 10W-60? Skal man ta TWS racingolje i samme slengen? Et fat med premiumolje?

Her tror jeg det er Biltemaolje som gjelder og eieren vil ikke merke noe forskjell, annet enn prisen han legger ut.

Fyll på denne: http://www.biltema.no/no/Fritid/Hage/Maskiner/Tilbehor/Sagkjedeolje-2000017079/

Lenke til kommentar

Skader sikkert ikke å bytte hvis det aldri har vært bytta, men denne er ikke så kritisk. Girolje holder lenge. Første bilen min skulle ha giroljeskift hver 180.000km. Igjen trenger du bare den billigste som oppfyller kravene til bilprodusenten. I noen tilfeller kan det være fordel med syntetisk mtp. bedre girskifte i kulde.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

biltema olje... delsyntetisk 10w40. skift hver 10000. eller en gang i året (det som kommer først) Holder i massevis til en slik "gammel" motor (så lenge den ikke har turbo/G-lader/ kompressor)

Husk å peile oljen av og til...hvis den bruker litt (vanlig på litt eldre biler)

Har brukt biltema helsyntetisk på min saab 9-5 2,0 Turbo.

Skifter heller oftere med biltema olje..enn å kjøre lengre med premium olje. Ikke fordi den eventuelt skulle holde dårligere kvalitet...men fordi jeg kan skifte oftere på samme budsjett med en rimligere olje)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...