Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Oljeskift POLO 99

Mugar

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Volkswagen Polo 1999 modell med en 1,4L bensin på 44Kw.

Det er nå på høy tid å skifte olje, men er litt usikker på hvilken olje jeg bør fylle på. Bilen blir så å si bare brukt til småkjøring.

Bilen har manuell girkasse, burde jeg skifte olje på denne? Og hvilken olje burde jeg da bruke?

Takker for svar! :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp mineral olje og bytt hver 10 000 km! Så skal det holde!

Dette er kanskje lenge nok på mineral faktisk.

Også veldig tykk på vinteren mineralolje, hvis det er kaldt der du bor er det lurt å ta syntetisk. Stor forskjell fra mineralsk til f.eks syntetisk 0W-30 på vinteregenskaper.

Lenke til kommentar

Hadde kjøpt 10w/40 delsynt olje, evt helsynt om du gidder (og får taki det, er vel beregnet for lastebiler mest).

Dumt å kjøpe for tynn olje på bil som har gått noen hundre tusen km + egentlig ikke skal ha det!

Sjekk en av dine lokale sjapper, feks felleskjøpet, bilxtra eller mekonomen også kjøper du deres eget merke, om du ikke vil betale ekstra for et "skikkelig" merke, noe jeg mener er bare tull på biler som blir byttet på regelmessig.

Europris kjører ofte tilbud på olje også. Da får du "merkeolje" til "ikkemerkeoljepris"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Oljer har forskjellige krav de skal oppfylle, så lenge "billigoljene" oppfyller disse kravene er det ikke noe problem. Kjøp heller billig olje og bytt litt oftere. Tenk på det sånn: dagens oljer er mye bedre enn oljene som fantes på den tiden bilen var ny. Og bilen din går jo fremdeles.

Lenke til kommentar

Kjører her Mobil1 som leverer veldig gode oljer. Deres 10W40 fungerer meget bra på forskjellige typer kjøretøyer. Hos enkelte forhandlere får man også kjøpt de på 20l fat og det koster underkant av 2500kr. For oss som skifter olje med fast interval med plass til å lagre olje så er det en grei deal. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...