TomasB Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Nettopp byttet hovedkort, CPU og RAM i en maskin. Alt er gjort til punkt og prikke etter boka. Når jeg slår på strømmen starter alle vifter, harddisken spinner opp, men skjermen forblir svart !!! Jeg er ganske sikker på at det ikke er skjermkortet ettersom det fungerte fint før jeg byttet hardware i maskinen. Det nye hovedkortet er et ASUS A7N8X-X Den nye CPU'en er en AMD Barton 2600+ (ikke overklokket) Den nye RAM'en er 1 x 512 MB Twinmos brikke Dette hovedkortet har jo en slik Dr.Voice eller hva det nå heter som sier "your ettellerannet might have a problem" ,men nå tier den helt. . .ikke et ord. Maskina bare står å sviver uten at noe skjer. Hva er mest sannsynlig at er galt ?? Hovedkort, CPU, RAM eller noe annet ?? Lenke til kommentar
Musty Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 akkurat det samme skjedde med meg i går, men jeg fikk ikke noen lyd i det hele tatt. Jeg har sjekket alle delene (cpu, minne, skjermkort) på et MSI hovedkort og alt funker der. Jeg regner med jeg returnerer hovedkortet på mandag... Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Resett CMOS'en. Det hjalp hos meg når jeg ikke fikk signal til skjermen. Let opp "Clear CMOS" i boken. Dato og tid må kanskje stilles, ettersom klokken også blir satt tilbake. Lykke til! Lenke til kommentar
TomasB Skrevet 15. november 2003 Forfatter Del Skrevet 15. november 2003 Forsøkte å reset'e BIOS, men det hadde ingen effekt. Har koblet fra ALT. Nå er det bare Hovedkort med CPU og RAM og Skjermkort. . . og PWR switch seff. fortsatt helt likt !!! Tok ut RAM'en . . DA hylte det feilkoder i speakeren, men med en gang RAM'en var på plass. . . ingenting liv !!! Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Kjent problem ... ... står en post et sted på forumet som heter noe sånt som: Guide: Sort skjerm (elnl) Lenke til kommentar
TomasB Skrevet 15. november 2003 Forfatter Del Skrevet 15. november 2003 Fant problemet. . . .tror jeg. Testet både CPU og RAM på det gamle hovedkortet. . .det funket greit. Testet den Gamle CPU'en (komatibel med nytt HK). . .samme problem Regner med at det er Hovedkortet som er #@%&!!! Sender Hovedkortet i retur. . .satser på at det funker med et nytt. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Tråder skal ha et beskrivende emnefelt. Om du lurer på noe om hovedkortet ditt så skal emnefeltet være "Problemer med Epox5k3+ hovedkortet mitt". Tråden skal også være postet i rett kategori. Emnfefelt med kun store bokstaver, overdrevent bruk av !? og lite beskrivende vil bli stengt. Eksempel på dårlig emnefelt er "HJEEEEEELP!!!!HVA GJØR JEG NÅ????????". Stenges Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg