Anech! Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Hmm.. Du begynte denne tråden ganske voksent, var ærlig om egne feil og håpte på hjelp. Så får du ikke viljen din og blir forbanna? Fordi andre ha fått god service så vil du kreve det? Ikke for å være ufin, men jeg lurer etterhvert på hvordan du har spurt komplett.. Uansett, du viste jo fra starten at dette var et long shot, så det er litt sært å skulle bli så sur. Og dersom du ender med å være en "lovlig" drittsekk så kan jeg garantere at de heller ikke vil yte god service mot seg i fremtiden.. Så lykke til med bruktsalg! Husk at om du priser deg for høyt vil det være vanskelig å selge raskt. Og tar det tid så synker verdien.. 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 *snip* Jeg er ikke uhøfflig på noen måte, jeg har ringt og spørt dem i en hel uke og var utrolig høfflig. men når de svarer som drittsekker, så må de forvente å få en drittsekk tilbake Hvorfor må de forvente det? De bryr seg ikke en dritt om du er drittsekk tilbake, de ignorerer deg bare. At du bruker energi på å true dem og være drittsekk fordi du ikke fikk viljen din sier mer om deg enn om dem. Husk også at de har retten på sin side så å kalle det drittsekkoppførsel er egentlig bare skikkelig tullete. Hvorfor skal du få "spesialbehandling"?? Så ble plutselig tråden markert som løst når folk ikke liker hvordan du oppfører deg Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Hvis d har gått over angrefristen? Så vidt jeg har skjønt? Så trenger ikke komplett gjøre en dritt med det, da er det ditt problem at du kjøpte noe du ikke har råd til Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Legg den ut på finn til 10k og bli kvitt den. Evt selg den i deler, da vil du nok få litt mer for den. Kan sikkert finne en lignende pc litt høyere på finn, men de har som oftest bedre kvalitet på komponenter. f.eks bedre psu (corsair cx 600 er ikke akkurat det beste), prosessor med k etter, hovedkort som støtter sli, ikke referansekjøler kjøler på skjermkort. Som du sier i førstepost er det din egen feil, bare å akseptere tapet og lære av det. Men andre ord jeg har ikke sjans til å tilbakebetale dem. Og det er min egen feil og jeg føler meg som en idiot. Setter stor pris på hjelp Jeg har kikket litt nærmere på komponentene og la merke til en ting som jeg synes er svært kritikkverdig av Komplett. Om jeg var deg ville jeg faktisk forsøkt å bruke angre"rett" likevel. Legg det saklig frem for Komplett at du er missfornøyd med at de har solgt deg en maskin som er "GTX970 edition", men som ikke kan utvides med et skjermkort til. Det til tross for at det er 2 PCIe spor på hovedkortet som er beregnet å benyttes til nettopp det formål. De har solgt deg en datamaskin med et hovedkort som bare støtter bruk av AMD skjermkort til dual GPU. Det er forsåvidt greit. Men å så kalle den en "GTX970 Edition" (Nvidia). Det synes jeg er for dårlig av dem. Men jeg skrev "rett" med gåseøyne, jeg tror ikke du egentlig har en angrerett. Men Komplett har normalt veldig god service. Det kan være de tar selvkritikk for dette, og utvider angreretten din. Det er verdt et forsøk ihvertfall. Det står ingen steder at pc'en støtter 2 skjermkort, ser ikke hvorfor du skal klage på det da. Hvis du har tenkt til å kjøre sli på en pc som ikke er mulig å sette opp med det fra komplett, så får du se om hovedkortet støtter det selv. Er ikke så vanskelig å søke på google altså. Hvis du ikke klarer det så burde du nesten ikke sette inn et til skjermkort selv engang. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Jeg har kikket litt nærmere på komponentene og la merke til en ting som jeg synes er svært kritikkverdig av Komplett. Om jeg var deg ville jeg faktisk forsøkt å bruke angre"rett" likevel. Legg det saklig frem for Komplett at du er missfornøyd med at de har solgt deg en maskin som er "GTX970 edition", men som ikke kan utvides med et skjermkort til. Det til tross for at det er 2 PCIe spor på hovedkortet som er beregnet å benyttes til nettopp det formål. De har solgt deg en datamaskin med et hovedkort som bare støtter bruk av AMD skjermkort til dual GPU. Det er forsåvidt greit. Men å så kalle den en "GTX970 Edition" (Nvidia). Det synes jeg er for dårlig av dem. Men jeg skrev "rett" med gåseøyne, jeg tror ikke du egentlig har en angrerett. Men Komplett har normalt veldig god service. Det kan være de tar selvkritikk for dette, og utvider angreretten din. Det er verdt et forsøk ihvertfall. Det står ingen steder at pc'en støtter 2 skjermkort, ser ikke hvorfor du skal klage på det da. Hvis du har tenkt til å kjøre sli på en pc som ikke er mulig å sette opp med det fra komplett, så får du se om hovedkortet støtter det selv. Er ikke så vanskelig å søke på google altså. Hvis du ikke klarer det så burde du nesten ikke sette inn et til skjermkort selv engang. Jeg har registrert at det er flere enn deg som ikke er enige i min tolkning av fkl. Og jeg ser ikke bort fra at dere har rett. Jeg tenkte det riktignok står i fkl. at Komplett er pliktig å bruke deler som passer godt til formålet der annet ikke er avtalt. Problemet med min tolkning er at når man konfigurerer en PC i PC-konfiguratoren, og kan se over delene som skal brukes til å bygge med. Trykker man på "kjøp", ja så har man jo avtalt hva maskinen skal bestå av. Men som jeg også sa, så er jo åpenbart ikke konfiguratoren "vanntett" i mine øyne. Og jeg mener TS kan ha en sak basert på det, fordi Komplett henvender seg til folk som trenger hjelp med å bygge PC. De gir et løfte om at dette ikke bare er trygt, det er "vanntett". I mine øyne er "vanntett" faktisk litt mer enn bare å unngå bluescreen når maskinen starter. Det bør ellers ikke være noe problem å innhente vurderinger fra folk som bygger PC'er og spør om de ville brukt det hovedkortet av noen annen grunn enn at det er det selger tjener mest på. Om jeg skulle gjort noe liknende selv, så måtte det vært fordi jeg var 100% sikker på at kjøper ikke vil installere et skjermkort til senere. Og selv da, av hensyn til gjensalgsverdi ville jeg kun valgt det om det var en god del å spare. Eller om det for eksempel hadde funksjonalitet som kjøper ønsker. For eksempel innebygd Wifi, eller USB3.1. Jeg synes ellers det er litt dumt at Komplett ikke viste solsiden til denne gang. Kanskje de ikke leser alt om dem på diskusjon.no alltid? Jeg mener det hadde vært gull verdt for dem om de hadde vist at de er fleksible når de blir gjort oppmerksom på feil ved konfiguratoren demmes. Litt som Kiwis frukt og grønt garanti. Komplett er best tjent med om PC-Konfiguratoren demmes har tillit. Slik den er nå, er den jo et mareritt. Og da snakker jeg ikke bare om denne saken. Sånn sett tror jeg faktisk ikke nødvendigvis Komplett har gjort dette med vilje. Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 17. november 2015 Del Skrevet 17. november 2015 Jeg har kikket litt nærmere på komponentene og la merke til en ting som jeg synes er svært kritikkverdig av Komplett. Om jeg var deg ville jeg faktisk forsøkt å bruke angre"rett" likevel. Legg det saklig frem for Komplett at du er missfornøyd med at de har solgt deg en maskin som er "GTX970 edition", men som ikke kan utvides med et skjermkort til. Det til tross for at det er 2 PCIe spor på hovedkortet som er beregnet å benyttes til nettopp det formål. De har solgt deg en datamaskin med et hovedkort som bare støtter bruk av AMD skjermkort til dual GPU. Det er forsåvidt greit. Men å så kalle den en "GTX970 Edition" (Nvidia). Det synes jeg er for dårlig av dem. Men jeg skrev "rett" med gåseøyne, jeg tror ikke du egentlig har en angrerett. Men Komplett har normalt veldig god service. Det kan være de tar selvkritikk for dette, og utvider angreretten din. Det er verdt et forsøk ihvertfall. Det står ingen steder at pc'en støtter 2 skjermkort, ser ikke hvorfor du skal klage på det da. Hvis du har tenkt til å kjøre sli på en pc som ikke er mulig å sette opp med det fra komplett, så får du se om hovedkortet støtter det selv. Er ikke så vanskelig å søke på google altså. Hvis du ikke klarer det så burde du nesten ikke sette inn et til skjermkort selv engang. Jeg har registrert at det er flere enn deg som ikke er enige i min tolkning av fkl. Og jeg ser ikke bort fra at dere har rett. Jeg tenkte det riktignok står i fkl. at Komplett er pliktig å bruke deler som passer godt til formålet der annet ikke er avtalt. Problemet med min tolkning er at når man konfigurerer en PC i PC-konfiguratoren, og kan se over delene som skal brukes til å bygge med. Trykker man på "kjøp", ja så har man jo avtalt hva maskinen skal bestå av. Men som jeg også sa, så er jo åpenbart ikke konfiguratoren "vanntett" i mine øyne. Og jeg mener TS kan ha en sak basert på det, fordi Komplett henvender seg til folk som trenger hjelp med å bygge PC. De gir et løfte om at dette ikke bare er trygt, det er "vanntett". I mine øyne er "vanntett" faktisk litt mer enn bare å unngå bluescreen når maskinen starter. Det bør ellers ikke være noe problem å innhente vurderinger fra folk som bygger PC'er og spør om de ville brukt det hovedkortet av noen annen grunn enn at det er det selger tjener mest på. Om jeg skulle gjort noe liknende selv, så måtte det vært fordi jeg var 100% sikker på at kjøper ikke vil installere et skjermkort til senere. Og selv da, av hensyn til gjensalgsverdi ville jeg kun valgt det om det var en god del å spare. Eller om det for eksempel hadde funksjonalitet som kjøper ønsker. For eksempel innebygd Wifi, eller USB3.1. Jeg synes ellers det er litt dumt at Komplett ikke viste solsiden til denne gang. Kanskje de ikke leser alt om dem på diskusjon.no alltid? Jeg mener det hadde vært gull verdt for dem om de hadde vist at de er fleksible når de blir gjort oppmerksom på feil ved konfiguratoren demmes. Litt som Kiwis frukt og grønt garanti. Komplett er best tjent med om PC-Konfiguratoren demmes har tillit. Slik den er nå, er den jo et mareritt. Og da snakker jeg ikke bare om denne saken. Sånn sett tror jeg faktisk ikke nødvendigvis Komplett har gjort dette med vilje. Send meg pm med forbedringpotensial så skal jeg få sjefen til å sende mail imorra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå