merterje Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Jeg skal kjøpe meg ny mobiltelefon, men har ikke de største behov. Da mener jeg en billigtelefon skulle holde. TV2 hadde en test forleden, og det var Sony Xperia E4 som var en av vinnerne. Eneste litt svakere max. minnekort på 32 G. Men 32 G er det minnekortet jeg bruker nå, og jeg tror ikke jeg trenger større. Telefonens lagring er på 8 G, og det skulle være nok. Jeg antar at operativsystemet m.m. er på ca 3 G, så da har jeg 5 G til igjen. Den har også Androide og det er vel en fordel angående nedlasting av apper ? Antar at den er ganske rask ? det sto det ikke noe om. Dessuten har den HD-video. Så jeg tror jeg slår til ? under tusenlappen også. Noen med andre innvendinger ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Ikke alle apper kan føres over på minnekort og derfor kan plassen bli ett problem. På gamle telefoner får man ikke lenger installert facebook fordi plassen ikke er stor nok. Jeg synes 8 er minste laget og dette kan fort bli den første og største flaskehalsen. Kjøp telefonen ett sted hvor de aksepterer angrerett slik at du kan teste ut om du faktisk får plass til de få appene du trenger. På min telefon går minst 8GB bort til nettopp apper og operativsystem - og jeg har svært lite av dem. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 En del billigtelefoner kan man hacke slik at den heller bruker minnekortet istedet for internminne. Her er en måte å gjøre det på. http://www.3ptechies.com/mobile/android/trick-to-expand-the-internal-memory-of-ur-samsung-galaxy-y-duos-gt-s6102.html Teknisk sett burde det funke på det meste av Android, men metodene kan være litt ulike. Lenke til kommentar
tven Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Testvinneren xperia e4 er ikke tilsalgs til under 1000kr lenger. Er utsolgt fra lager og butikken lar deg ikke kjøpe den per i dag (når jeg prøvde). Testen var bare tull. Mobil nummer 2 som de kåret er jo microsoft telefon og jeg må ha android appene mine så den er ikke aktuell Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Samsung har en del billige mobiler, tipper noen av dem har 16 GB som minne. Riktignok med noen svakheter, men bedre enn de aller billigste. Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 (endret) Den har HD video, men det betyr ikke at den tar BRA HD video. Sony sine billigkameraer er meget svake. Hvis du har råd til å legge til 500 kr ville jeg ha satset på en Lumia 640 istedet. Den har et annet operativsystem, med mulighet for litt færre apper, men selve systemet er meget brukervennlig og effektivt. Batteritiden er også meget god på denne telefonen. Pluss at du får en telefon med kamera som slår mange telefoner som koster det tre-dobbelte. Denne vil også være en av de første telefonene som får oppgradering til nye Windows 10 mobile når dette kommer i Desember. For 1500 kr (eller under 1000 kr brukt på Finn) er det umulig å få en bedre telefon idag. Endret 15. november 2015 av medlem-169651 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå