Tsukeo Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 (endret) Jeg tenkte å søke på Bachelor + Master-graden innenfor Informatikk på UiT, men jeg lurer på når jeg burde søke etter bolig? Burde jeg søke på bolig etter jeg har søkt studiet, før jeg har søkt, etter jeg har fått svar eller før jeg har fått svar? Jeg finner ingenting om dette på nettet. Og om jeg søker på bolig før jeg søker på studiet -- hva gjør jeg om jeg ikke kom inn på skolen jeg ville gå på? Er også depositumet betalt bare én gang? Jeg kommer til å ta fullt studielån enten for hele skoleåret eller hvertfall inntil jeg får meg en stabil jobb og jeg får også med meg omtrent 11.000kr i tillegg til lånet. Endret 14. november 2015 av Tsukeo Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Du kan fint vente til du har fått svar på opptaket hvis du er usikker på om du kommer inn på studiet. Depositum betales én gang og som regel før du flytter inn. Det utgjør ofte to eller tre måneders leie. Lenke til kommentar
Brandshal Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Det kan fint være lurt å starte å se med en gang når du vet hvor og hva du vil, det er hvertfall det jeg gjorde. Men det du kan prøve på er at du finner noen som veldig gjerne vil ha deg som boer i hybelen/leiligheten framfor noen andre, og spørre om du eventuelt kan få en mulighet til å si opp leiekontrakten om du ikke kommer inn. Men jeg ville rådet deg til å gå for studentboliger, de er som regel rimeligere når det kommer til det, samtidig som det er "tryggere" å leie enn av privatpersoner. Men som Zarac sier, depositumet betales som er forsikring på to-tre måneders leie. Lenke til kommentar
Tsukeo Skrevet 14. november 2015 Forfatter Del Skrevet 14. november 2015 Takk for svar. Jeg vet enda ikke om jeg har kompetanse nok til skolen, er mulig jeg trenger et ingeriør forkurs (Studiet med Bachelor + Master krever R1/R2) siden jeg mangler R2. Jeg vurderer å enten bare ta tre årig Bachelor til neste år eller satse på forkurs i hjembyen min eller som nettstudier. Skal ta kontakt med skolen/studentskipnaden og høre hva de sier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå