Kristoffor Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Hei, Mobilen min er kassert etter et par turer til verksted, og trenger en ny mobil, men klarer ikke å bli klok på hva jeg skal velge. Trenger noen tanker og anbefalinger. Samtidig kan det nevnes jeg er på utkikk etter ny laptop, og har satt noen krav, blant annet skal den være fremtidsrettet, så om mobilen har USB-C eller ikke er ikke vesentlig (men kjekt). Har landet på fire alternativer: -Nexus 6P -Samsung GS6 -Sony Xperia Z5 -HTC One A9 Jeg trenger i alle fall 64 Gb minne, noe som ikke blir et problem med HTC eller Sony når Android 6.0 kommer. Bekymringen med Nexus er rapporter om at spenninger i glasset får glasset til å sprekke. At den er stor har ikke så mye å si, men ren Android pluss rask fingersensor er et stort pluss, i tillegg til raske oppdateringer. Samsung er kostbar, men har ikke så mange negative sider, foruten tregere oppdateringer. Hadde også vært morsomt å vente til S7 kommer, men tror det blir drygt å vente så lenge. Sony har vært preget av et tungdrevet UI, så jeg har noen bekymringer der. Samtidig er de ikke de raskeste med nye oppdateringer. Vet ikke hvor viktig muligheten for å speile PS4 er for meg, selv om det hadde vært kjekt. HTC har en svakere prosessor, men så langt jeg har funnet ut har den kraftigere prosessor enn LG G3 som jeg hadde nå inntil nylig. At den kommer ulåst tillater meg å installere ClockworkMod og kan ta bilder av systemet for lettere gjenoppretting senere er kjempekjekt, til og med om jeg skulle roote mobilen så går det ikke ut over garantien! Jeg kjører ikke tunge apper, men mange, så håper ikke CPU'en blir noen flaskehals. G3 hadde noe betenkningstid fra tid til annen. Garantien om oppdateringer innen 15 dager etter Nexus er også et stort pluss! En telefon jeg er veldig interessert i er Nextbit Robin, men jeg orker ikke vente til februar på ny mobil. Sitter nå på en 2-3 år gammel WP8-mobil. De nyeste mobilene fra Microsoft er selvsagt også spennende, men det er vanskelig å si hvor lang tid det vil ta før offisielle apper blir portert over til WP10. Dette er et minus. Jeg tar bilder med kameraet, men forstår det slik at samtlige mobiler har gode kameraer, eventuelt forbigått av Microsoft. I tillegg er jeg usikker på om jeg skal vente på Black Friday eller Cyber Monday. I mine øyne er HTC sin den mest spennende, mens Nexus er det tryggeste valget, men er noe skeptisk til skjermen. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Hadde nok gått for Nexus selv med de alternativene. Siden de ikke legger inn en masse tilpasset "value added" og så får du siste rene Android rimelig kjapt. Hvis du tar vare på telefonen og beskytter den holder vel skjermen ? 1 Lenke til kommentar
Kristoffor Skrevet 14. november 2015 Forfatter Del Skrevet 14. november 2015 Det rapporteres at skjermen foran og glasset over linsen sprekker av seg selv, og jeg antar at det er spenninger som oppstår under produksjonsprosessen som er årsaken. Håper dette bare er noe som gjelder en liten batch med de første skjermene, og ikke noe som vil plage telefonen i all fremtid. Det skal visstnok være umulig å bytte skjerm, eller noe som helst annet forøvrig. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Hva med LG v10? http://www.androidpolice.com/2015/11/13/lg-v10-review-lg-got-me-falling-in-love/ Lenke til kommentar
Kristoffor Skrevet 14. november 2015 Forfatter Del Skrevet 14. november 2015 Kanskje det. Den ekstra skjermen er ikke så viktig for meg, men LG sitt UI liker jeg veldig godt! Jeg liker å prøve litt forskjellige merker, hadde vært gøy å gått tilbake til HTC, samtidig som jeg er veldig interessert i 6P. Har ingen preferanser, men tror jeg er litt nøktern til LG siden min G3 hadde en del problemer nå de siste månedene. Ser at Samsung Galaxy S6 Edge hadde sikkerhetshull relatert til de ekstra API'ene den avrundede skjermen ga, så det kan være greit å styre unna den sekundære skjermen til softwaren er litt mer moden. Lenke til kommentar
Kristoffor Skrevet 16. november 2015 Forfatter Del Skrevet 16. november 2015 Etter en oppdatering av Tek sin test av HTC A9 har jeg konkludert med at prosessoren ikke er riktig kraftig nok for min bruk. Derfor står det mellom de tre andre telefonene. Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 18. november 2015 Del Skrevet 18. november 2015 S7 kommer nok ikke før rundt 6mnd, så det blir nok litt lenge å vente Av de du har listet ville jeg nok gått for S6 De er som du sier lite negativt å si utenom trege oppdateringer. En annen positiv ting med Samsung er at det er alltid lett å finne tilbehør til mobilen og den har trådløs lading Nexus 6P er også en god mobil, men er skeptisk til byggekvaliteten etter jeg så noen filmer av denS6 og 6P koster jo omtrent det samme nå Hvor stor skjerm er det du ønsker forresten?6P har jo 5.7" som er stort i forhold til 5.1" 1 Lenke til kommentar
Kristoffor Skrevet 21. november 2015 Forfatter Del Skrevet 21. november 2015 Takker for alle bidrag. Endte opp med S6 Edge. Var først bestemt på å gå for Edge+, men etter et par minutter i butikken med den, begynte jeg å spekulere i hvor håndterbar den er når jeg er utendørs. Var fra før fornøyd med størrelsen på min G3, og synes S6 ble stor nok for denne gang. Samsung har allerede gått ut med estimert release date for Android 6, som er et stort pluss. I tillegg har jeg lest litt om deres egen Exynos-prosessor, og hvilken feedback SD810 fikk. Spent på SD810 v2, og at 6P kjører Vanilla vil nok ha litt å si, men etter å ha hatt S6 i to dager allerede er jeg kjempefornøyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå