Ogeilert Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Hei! Er i utgangspunktet veldig mot online-spill. Hater å fly rundt og surre mens jeg blir jaget av spillere 40 levels over meg. Heller ikke så veldig glad i å prate, planlegge over nett og så videre. Liker å være en ensom ulv i spillsammenheng. Så spørsmålet er da: er elder scrolls online noe for meg? Eller bør jeg holde meg unna? Kan det gjennomføres som "single player"? Eller er det samhandling med andre hele tiden? Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Spillet kan gjennomføres som singleplayer ja, det er heller ikke open world pvp.. Jeg likte det hvertfall, har kun spillt med andre når jeg har prøvd end game dungeouns. Lenke til kommentar
Ogeilert Skrevet 14. november 2015 Forfatter Del Skrevet 14. november 2015 Takk for svar:) Hva vil end game dungeons si? Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Instancer der du går sammen med grupper, healer tank og dps for å ta litt vanskeligere bosser. Jeg synes hvertfall det var verdt pengene siden det ikke koster noe å spille det. Lenke til kommentar
Ogeilert Skrevet 15. november 2015 Forfatter Del Skrevet 15. november 2015 Ok, takker:) Får man den skyrimfølelsen da? Har vel aldri lagt så mange timer i et spill som skyrim:) Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Nei, jeg synes ikke det er like bra som Skyrim. Men det føles litt som det, Skyrim light Univers og gameplay er ikke like bra, men viss du liker det er det hvertfall mange timer underholdning. Lenke til kommentar
lardvader Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Var i utgangspunktet ikke så imponert av spillet etter å ha spilt en del i betaen, men i julen falt jeg for presset fra en gjeng jeg spiller Minecraft med og joinet ESO. Så langt liker jeg det svært godt. Som GnilreG sier så er det ikke like bra som Skyrim, men det er en light utgave som gir deg muligheten til å dele opplevelsen med andre. Quests er ganske generisk, men det er mange flotte og store områder og utforske samt at musikken er bra som alltid og tar deg tilbake til Skyrim Du kan spille PvE så mye du ønsker og etter lvl 10 kan man delta i PvP-kamper også. Jeg kjøpte spillet sist det var 33% avslag og kan anbefale det hvis du er fan av Elderscrolls. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 Hei! Er i utgangspunktet veldig mot online-spill. Hater å fly rundt og surre mens jeg blir jaget av spillere 40 levels over meg. Heller ikke så veldig glad i å prate, planlegge over nett og så videre. Liker å være en ensom ulv i spillsammenheng. Så spørsmålet er da: er elder scrolls online noe for meg? Eller bør jeg holde meg unna? Kan det gjennomføres som "single player"? Eller er det samhandling med andre hele tiden? Jeg begynner å bli en veteran i MMORPG-sjangeren, og akkurat som deg foretrekker jeg å surre rundt på egenhånd. Grupper kan være moro, men det blir fort for mye å løpe fra et sted til neste og denge løs på alt som er i veien. PvP (player vs player) hater jeg intenst. Var også en blodfan av Elder Scrolls frem til Morrowind, men synes de bare er blitt dårligere og dårligere etter det. Skyrim var en ren katastrofe i forhold til Morrowind, uten at jeg gidder gå inn på det for n'te gang. Kort sagt gikk vi fra å ri på svære biller, spasere gjennom en skog laget av gigantisk sopp og bli kastet i fengsel hvis vi stjal noe i Morrowind, til generisk, gørrkjedelig vikingfantasy der ingenting har konsekvenser i Skyrim. Vi kan ikke engang lage egen magi i Skyrim, i motsetning til Morrowind. Så ja, er ikke akkurat stor fan av Skyrim. Men nok om det. Jeg spilte ESO i betaen, og en del etter launch. Strengt tatt er det ikke dårlig, men det er lite som minner om gode, gamle Elder Scrolls. Du møter folk nesten over alt hele tiden, verden var kjedelig å utforske, oppdragene rimelig kjedelige, og slossingen enda verre enn i Skyrim. Eneste grunnen til hvorfor jeg spilte var fordi jeg var i en guild med en del venner, men selv det klarte ikke å holde på meg i lengden. Det hadde absolutt potensiale, men levde aldri opp til det. Jeg skjønner du er redd for å bli drept av folk på mye høyere level enn deg, men det er som regel to typer servere: PvE og PvP. Det er kun på PvP-servere folk kan drepe deg når som helst. Så vidt jeg husker har ikke ESO slike servere i det hele tatt. Det eneste de har er et spesielt område for PvP. Aner ikke hvordan ting skalerer her, men det er uansett så mange folk her at det ikke burde være noe problem å være sammen med andre som kan beskytte deg. Jeg prøvde for øvrig aldri dette, da jeg som sagt hater PvP intenst. Faktisk spilte jeg Warhammer Online utelukkende alene og i PvE, selv om det er laget fra grunnen av som et PvP-spill. Mange spill av denne typen har også et automatisk "match making" system for grupper, så hvis du vil i en dungeon osv kan spillet finne spillere for deg. Fordelen er at du kan spille helt alene hvis du vil, og om du vil ned i en dungeon osv som krever en gruppe, vil spillet finne andre som blir med i gruppen din automatisk. Da slipper du å ha noe som helst med andre folk å gjøre før du står nede i en dungeon med andre folk. Ulempen er at du aldri vet hvem du havner i gruppe med, og noen folk kan være komplett idiot. Noen løper rett bort til en boss og denger løs, mens andre vandrer rundt og ikke aner hva de skal gjøre (og gir blaffen i alle andre). Men som regel er folk hyggelige nok. (spilte for øvrig en healer i Neverwinter, og en idiot i gruppen prøvde så hardt hun klarte å trakassere meg, kalte meg alt mulig rett før en boss osv. Resultatet var at jeg healte henne akkurat nok til å holde henne i live, men lot henne stresse noe sykt. Be ikke mer klaging fra den kanten, for å si det sånn...) Uansett, de fleste MMORPGer er laget for at alle skal kunne ha det moro. Liker du grupper er det bra å slå seg sammen med andre, men liker du å spille alene har du absolutt muligheten til det også. Til sist må det nevnes at det er mange gratis spill av denne typen, og en del av dem har meget høy kvalitet. Neverwinter er et av favorittene mine (men er lenge siden jeg har spilt), og stortrivdes i DC Universe Online ganske lenge. Hvis du ikke er så kjent med MMORPGer kan disse to anbefales for å se hva det dreier seg om. Begge kan fint spilles som single-player, begge er gratis, og begge rimelig bra. Neverwinter er så vidt jeg vet ikke på PS4, men det er på PC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå