littleMe Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Hei! :nice: Jeg skal lage en hjemmeside. Jeg lurte på om noen av dere hadde noen ideer om hvordan jeg skal lage menyen på siden min. Skal jeg bruke frames eller hva? Takk for alle svar! :-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Lag en meny med linker og referer alle til en iframe. Så slipper hele siden å loade når du trykker på en link. Lenke til kommentar
dms Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 (endret) Lag separate, men like, sider for alt innhold. Grafikk vil uansett ikke lastes på nytt hver gang. Metoden kan med fordel kombineres med et include-script i f.eks. php slik at du bare behøver å lage én side. Oppsettet kan du fikse med css: http://www.glish.com/css Endret 15. november 2003 av dms Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Skal jeg bruke frames eller hva? Helst ikke...det kommer egentlig an på hva slags side du skal lage, hvordan du har tenkt å legge ut informasjonen...osv Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Lag separate, men like, sider for alt innhold. Grafikk vil uansett ikke lastes på nytt hver gang. Det skjer ofte at grafikk lastes om og om igjen og det er veldig irriterende når det så lett kan unngås. Lær deg iframes. Kjappere side, mye lettere å oppdatere osv. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Frames skal unngås uansett hvilken side det er. Iframes er på ingen måte "den gode fetteren", men har med seg de negative sidene til frames. Lenke til kommentar
enden Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Frames skal unngås uansett hvilken side det er. Iframes er på ingen måte "den gode fetteren", men har med seg de negative sidene til frames. Kan ikke du utdype litt. Jeg vet ca hva problemet er med frames, men mener iframe er mye bedre. Lenke til kommentar
dms Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Nevn en teknisk ulempe med frames som iframes ikke har... Iframes/frames, same shit. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 dms er en meget vis mann. Her er det uansett litt informasjon. Lenke til kommentar
enden Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Nevn en teknisk ulempe med frames som iframes ikke har...Iframes/frames, same shit. bookmarking av undersider (kommer seff an på hvordan man nytter iframen) Oppegående mennesker kan bruke iframe på samme måte sem php include satyrium - sett den, men det står vel heller lite om iframe der Lenke til kommentar
eplemanden Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 http://www.w3schools.com/ zz Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Iframes funker fint. Ser at plasseringer kan avvike litt fra browser til browser og pc til mac. Ikke noen nevneverdig forskjell. Alle iframes problemer jeg har hatt har latt seg fikse. Uansett er det flere fordeler enn ulemper. Lenke til kommentar
yNx Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 iframes? Lær deg php include så blir alt mye lettere Lenke til kommentar
littleMe Skrevet 16. november 2003 Forfatter Del Skrevet 16. november 2003 Takk for alle tips folkens! : Fortsett å komme med flere.. Hva syns dere om tables da? Little Me Lenke til kommentar
yNx Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Takk for alle tips folkens! : Fortsett å komme med flere.. Hva syns dere om tables da? Little Me tables? alle sider som er noe bruker tables Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Beklager å skuffe deg yNx, men mange av sidene som "er noe" har gått over til css-basert layout. Tabeller er ikke ment til layout. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Beklager å skuffe deg yNx, men mange av sidene som "er noe" har gått over til css-basert layout. Tabeller er ikke ment til layout. Korrekt. Tables var ment til å lage tabeller på sider, men når border=0 kom, da ble det meget populært med det. Prøv deg med CSS. Lenke til kommentar
littleMe Skrevet 16. november 2003 Forfatter Del Skrevet 16. november 2003 Ok..Jeg er egentlig nybegynner med dette Noen som kan forklare meg hvordan jeg gjør det med CSS? Takk for alle svar! Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Noen som kan forklare meg hvordan jeg gjør det med CSS? http://www.glish.com/css Ser og lær. Lenke til kommentar
yNx Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Beklager å skuffe deg yNx, men mange av sidene som "er noe" har gått over til css-basert layout. Tabeller er ikke ment til layout. men tables er uansett en fin måte å lage lay-out på, hvis det brukes på riktig måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå