Der Kaiser Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 God kveld! Er for tiden på utkikk etter en rimelig og trygg pendlerbil. Har aldri hatt bil før, så dette er også førstegangskjøp. Lurer egentlig bare på hva jeg bør gå for og hvordan jeg går frem for å gå til anskaffelse av bil. Bilen kommer til å brukes til pendling fra to til tre ganger i måneden over en distanse på 700 kilometer per tur. Har satt meg noen kriterier: - Makspris på 40,000. - Forholdsvis lav kilometerstand - Lavt forbruk av drivstoff Der Kaiser Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Du mangler billig forsikring, har du noe bonus fra før? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Du har kanskje tenkt litt på: - Størrelse - Type (stasjonsvogn/sedan/kombi/2/3/4/5-dørs/varebil) - Bensin eller diesel? - annet Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 (endret) Du har kanskje tenkt litt på: - Størrelse - Type (stasjonsvogn/sedan/kombi/2/3/4/5-dørs/varebil) - Bensin eller diesel? - annet Med tanke på tittelen og beskrivelsen tror jeg det meste her er innlysende Bil som er billig i drift og kun brukes til pendling vil vel hovedsakelig være en enkel bil som ikke er for tung og stor, og går på diesel, der type ikke har så mye å si med mindre det er snakk om frakt av verktøy osv i samme sleng også. Det jeg vil anbefale er nok en eller annen japansk bil som ikke er for stor og som du kan google drivstoffobruket litt på. Type Toyota vil jo være billig i drift servicemessig. Pent er det kanskje ikke, men når det kun er til pendling er det vel service, drivstoff og pålitelighet du kun er ute etter. Noe rundt 1.4-1.8L vil jo være passe motorstørrelse. Hvis du skal gå for bensin er det viktig ikke ha for lite effekt da du vil ende opp med å gire som en gærning i oppoverbakker aka bruke mer drivstoff. Med diesel har du en god del mer dreiemoment på lavere turtall så hestene er litt mindre viktigere her. Antar du vil ha manuell når du sier du vil ha en billig og pålitelig bil? Endret 14. november 2015 av Poopadoop Lenke til kommentar
Der Kaiser Skrevet 14. november 2015 Forfatter Del Skrevet 14. november 2015 Du har kanskje tenkt litt på: - Størrelse - Type (stasjonsvogn/sedan/kombi/2/3/4/5-dørs/varebil) - Bensin eller diesel? - annet Helst bil med fem dører og manuellgir. Har ingen andre preferanser utover de nevnt i åpningsposten. Lenke til kommentar
Der Kaiser Skrevet 14. november 2015 Forfatter Del Skrevet 14. november 2015 Du mangler billig forsikring, har du noe bonus fra før? Har 30% gjennom LO. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Sjekk Peugeot. Du får masse til under 40k, 1.6 turbodieselmotorene fungerer greit og går veldig billig. Frøkna sin 307 har de siste 10k km gått på 0.44 l/mil på blanda kjøring. Men feil vil uansett forekomme på så billige biler, ville ikke kjøpt noe uten komplett servicehefte (og heller prioritert det over kilometerstand) Lenke til kommentar
kremt Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Noe sånt som dette tror jeg er det nyeste, beste og mest velholdte med lav km du vil finne. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=67006063 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå