Gå til innhold

Angrepene i Paris


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Terroren fungerer desverre alt for godt. Skal vi nå leve i konstant frykt i europa pga rottene i IS?

 

http://www.vg.no/sport/fotball/tysk-fotball/stadion-evakueres-i-tyskland-landskamp-avlyst/a/23563140/

Den lokale politisjefen skal visstnok holde pressekonf. om noen minutter. Det sies på forhånd at en alvorlig bombeaksjon ble avverget.

I tillegg til Merkel skulle visstnok også justisministeren og andre tyske ledere være tilstede, så det kunne blitt et vesentlig terrormål.

Lenke til kommentar

Terroren fungerer desverre alt for godt. Skal vi nå leve i konstant frykt i europa pga rottene i IS?

 

http://www.vg.no/sport/fotball/tysk-fotball/stadion-evakueres-i-tyskland-landskamp-avlyst/a/23563140/

Uten å bry meg med videoen, et svar på ditt spørsmål:

 

Hvorfor i h****** skulle vi det ? Statistisk sett har jeg langt større risiko for å dø eller bli kvestet, hver gang jeg setter meg inn i et kjøretøy som skal trafikkere offentlig vei her i landet - og selv om jeg har for vane å unngå de tidene man kan risikere "festpromille", har jeg faktisk ingen spesielle betenkeligheter med dette...

 

Joda, visst kan der smelle en bombe på Jernbanetorvet en gang jeg går forbi - jeg ser ikke derfor noen grunn til at disse kakerlakkene skal få noe mere oppmerksomhet enn de fortjener. (For ordens skyld: I gitte tilfeller kan der være situasjoner, som i Hannover, hvor man likevel gjør unntak. Dette er likevel da på linje med f.eks at man efter visse værmeldinger avlyser fjell- eller sjøturer...)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Da er det bare å vente å se hvor mange land i Europa som vil bli utsatt for disse religiøse middelalder avskummene sine  terrorangrep. Jeg forventer mange angrep i ukene som kommer.

Lenke til kommentar

Da er det bare å vente å se hvor mange land i Europa som vil bli utsatt for disse religiøse middelalder avskummene sine  terrorangrep. Jeg forventer mange angrep i ukene som kommer.

Det er like lite sannsynlig at det ikke vil komme noe på noen uker - det kommer alt an på personale, materialer og andre praktiske ting, og vi vet ikke hvorvidt det har blitt planlagt en sånn kampanje eller ikke...

Lenke til kommentar

I videoen hvor IS påtok seg ansvaret for Paris-angrepene nevnte de flere hendelser enn det som faktisk fant sted. Et av de nevnte anslagene var i området hvor en av leiebilene ble funnet, men ingen angrep skjedde i det området.

Det er trolig planlagt flere ting som ikke har skjedd, trolig en kombinasjon av ting som er stoppet, og ting som ikke har skjedd ennå.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe tvil om at det er flere her som har en ekstrem fremmedfrykt og kan  dessverre ta helt elendige valg basert på dette.

Jeg har selv en del muslimske venner , har vært i Marokko på besøk til muslimske venner til min far når jeg var liten ( 90 tallet ) , har Muslimske venner den dag i dag og jobber til og med med Muslimske barn og foreldre...

 

Heldigvis er det mange som har akkurat den samme erfaringen som meg , som greier å legge fordommene til siden og som kan slå av en prat eller faktisk danne et vennskap med en gjeng med med mennesker som for min del ikke skiller seg så veldig ut fra andre Kristne ( jeg tror ikke på en spesifikk religion , men tror dog at det finnes noe som skapte oss ).

 

Så får den lille gjengen med "Norske ekstremister" få lov til å kauke så høyt de vil , jeg kommer ikke til å lytte til de da jeg vet at det er fremmedfrykten og rassismen som får dem til å kauke.

 

Kan et nytt terrorangrep skje på Norsk jord? Ja , men skal vi leve i frykt hver dag er ikke livet verdt å leve , så da prøver man å gjøre det beste ut av det og på den måten ødelegger for terroristene... 

Har du spurt "vennene" dine om de er for dødsstraff for utroskap og homofili? Om ja, er dette folk du vil ha som venner?

Lenke til kommentar

Har du spurt "vennene" dine om de er for dødsstraff for utroskap og homofili? Om ja, er dette folk du vil ha som venner?

av det og på den måten ødelegger for terroristene... 

 

 

Kan selvsagt ikke spørre samtlige venner om dette da noen ikke bor i Norge lenger , men de fleste jeg har som venner støtter de samme verdiene som jeg selv har eller mener at dødsstraff kun skal være for ekstreme tilfeller ( noe alla det i USA ).

 

Har samtlige muslimer som jeg omgåes den samme holdningen? Vanskelig å si, jeg antar en del som har oppvokst i Norge og har muslimske foreldre og er en god del av det norske samfunnet ikke har de samme holdningene som foreldrene sine , det er i alle fall min erfaring. Noen familier har også blitt mindre "religiøse" over tid og jeg antar at de samme som jeg har tatt en øl sammen faktisk ikke bryr seg så mye om utroskap og homofili at de ønsker dødsstraff for det , spesielt når de har venne par som er lesbiske.

Lenke til kommentar

Ila. siste timen er 2 fly på vei fra USA til Frankrike omdirigert til alternative flyplasser før de forlot amerikansk luftrom. En flight fra LAX, og en fra Dulles.

Den fra LAX landet i Salt Lake City etter en innringt bombetrussel. Den fra Dulles ble omdirigert til Halifax etter en "sikkerhetstrussel".

 

For noen timer siden ble også en annen flight, denne fra England på vei til Boston, møtt med politi etter landing fordi en passasjer skal ha forsøkt å enten storme cockpiten eller åpne en av dørene ut underveis (motstridende rapporter vedr. denne). 

 

I hvert av disse 3 tilfellene skal alt være i orden med passasjerer og fly. Det ses som mulig at to av dem kan dreie seg om prank calls, men det er ikke helt avklart.

Lenke til kommentar

CNN: De siste minuttene har det pågått skyting i Saint-Denis, nordsiden av Paris. Politistyrke utenfor, helikopter over, SWAT nettopp ankommet. Mistenkte er trengt opp i en bygning, stand-off pågår.

 

Update: Den mistenkte hovedmannen bak angrepene skal være en av de som er i bygningen. Området er avsperret, ambulanser og brannvesen også tilstede.

 

Update: flere eksplosjoner hørt i området ila. de siste par minuttene.

 

Update: tungt bevæpnet militær styrke av ca. 1 tropp størrelse ankommet, utplassert i området.

 

Update: En av eksplosjonene skal ha vært en kvinnelig selvmordsbomber. Fortsatt andre tilstede i bygningen.

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...