Gå til innhold

Angrepene i Paris


Anbefalte innlegg

det er så festlig å se folk skifte facebook bilde for å vær trendy.... kun derfor. hvorfor har ingen libanon flagg? døde mange der dagen før.... ikke trendy nok det sikkert.... norske folk ass, en gjeng sauer... flaut

 

Jeg ser ikke noe behov ved å bytte bilde jeg heller. Men det har selfølgelig med at frankrike ligger oss nært, har mye av de samme verdiene som oss - vi er rett og slett mye nærmere frankrike enn libanon uten at det er betyr at libanon er mindre verdt. Selfølgelig sitter det dypere, ganske håpløst å prøve og marginalisere det som skjedde i frankrike av den grunn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Filmen er laget for et spesielt formål, så ting blir klippet og satt i sammen for å gjøre mest inntrykk.

Det er på ingen måte en nøytral dokumentar (ikke at man finner det om temaet uansett). 

 

Sier uansett ikke at mye av det i filmen ikke er korrekt, men enn bør ta det man blir servert med en teskje, for det er nok overdrevet en smule for å virke mest mulig skremmende. 

Lenke til kommentar

 

det er så festlig å se folk skifte facebook bilde for å vær trendy.... kun derfor. hvorfor har ingen libanon flagg? døde mange der dagen før.... ikke trendy nok det sikkert.... norske folk ass, en gjeng sauer... flaut

 

Jeg ser ikke noe behov ved å bytte bilde jeg heller. Men det har selfølgelig med at frankrike ligger oss nært, har mye av de samme verdiene som oss - vi er rett og slett mye nærmere frankrike enn libanon uten at det er betyr at libanon er mindre verdt. Selfølgelig sitter det dypere, ganske håpløst å prøve og marginalisere det som skjedde i frankrike av den grunn.

 

 

Helt enig.

 

Folk legger nesten ut som om vi er glade for det som skjedde i Libanon. Sannheten er at vi bryr oss, men langt fra like mye, fordi det er langt vekk, og ukjent for oss. Hvor mange av oss nordmenn har ikke vandret rundt i gatene i Paris selv? Hvor mange har vært i Libanon? I tilegg er det folk som kommer fra andre land og utfører slike agrep, noe vi er redd for skal skje også her i landet. Hvis man tror de 100.000 flyktingene vi nå slipper inn i landet er 100% "ikke IS" så tar man feil. Det er kanskje bare 3, 4 , 10 eller 30 stk, hvem vet, men noen er det.

Lenke til kommentar

Så etter din mening er altså noe av det beste å gjøre, å satse sterkere på så effektive integreringsprosesser vi kan få til. 

 

Ja. Skjønt det i seg selv stopper ikke all terror. Det vil alltid finnes ekstremistiske miljøer. Det har vi hatt med separatister, venstreekstremister og nasjonalister her i Europa før.

 

Her i Europa, for å "ta unna" mest mulig muslimsk "kveg" fra IS til å kunne bygge videre på. Om jeg skjønner det rett.

 

 

Nei. Her er kvalitet viktigere enn kvantitet. Men de som alt er her, må foretrekke vårt samfunnssystem, slik at de ekstreme blant dem marginaliseres.

 

Geir :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg syns det er en ytterligere tabbe av muslimene å klage på den støttende facebookaksjonen.

Det gjør bare at folk ser med enda større skepsis på muslimer.

 

Reversert, hva hvis en britisk terrorgruppe hadde utført sju terroranslag mot Saudi-Arabia, og jeg deretter hadde klaget over deres støtteaksjon på internett? Det er et faktum at Facebook og internett ikke er lagd av muslimer.

Det er jo en ytterligere tabbe fra dem, å påkalle oppmerksomhet til at de bruker et internett som de ikke har lagd selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Totalt uenig, det norske folk har ingen spesiell kobling til frankrike og uansett, hvorfor har facebook kun fokusert på frankrike når det foregår andre ting(libanon, syria, osv...) hele tiden. Forkastelig hele bilde greia. "libanon er for fjernt for oss"... .typisk norsk pisspreik... lager unnskyldninger for å rettferdiggjøre en ukultur.... nei, mitt profilbilde forblir som det er. Så får de trendy flaggbildefolkene late som de bryr seg...

Endret av Henrik2k
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Totalt uenig, det norske folk har ingen spesiell kobling til frankrike og uansett, hvorfor har facebook kun fokusert på frankrike når det foregår andre ting(libanon, syria, osv...) hele tiden. Forkastelig hele bilde greia. "libanon er for fjernt for oss"... .typisk norsk pisspreik... lager unnskyldninger for å rettferdiggjøre en ukultur.... nei, mitt profilbilde forblir som det er. Så får de trendy flaggbildefolkene late som de bryr seg...

Narvik.

 

Århundrer med forskjellige slags kulturelle, vitenskapelige og økonomiske sammenhenger.

 

Normandie (med Rollon/GangeRolf).

 

Og det faktum at vi begge er europeiske land, og det faktum at Europa faktisk har mange felles ting innen historie, kunst og filosofi...

 

Neida, det er tydeligvis intet grunnlag for noen forskjell i vårt forhold til de to landene...

 

(En annen ting er at jeg er fanden så lite interessert i hele Facebook-fenomenet - jeg bare synes det burde være grenser for ahistorisk vrøvl om Frankrike som sett fra Norge...)

Lenke til kommentar

Totalt uenig, det norske folk har ingen spesiell kobling til frankrike og uansett, hvorfor har facebook kun fokusert på frankrike når det foregår andre ting(libanon, syria, osv...) hele tiden. Forkastelig hele bilde greia. "libanon er for fjernt for oss"... .typisk norsk pisspreik... lager unnskyldninger for å rettferdiggjøre en ukultur.... nei, mitt profilbilde forblir som det er. Så får de trendy flaggbildefolkene late som de bryr seg...

 

Hvorfor ikke gjøre noe helt annet da om du er for fred , noe som f.eks dette : Freds Flagg

Tror det er viktig å lære seg å vise sympati for andre , også de som ikke nevnes hver dag i nyhetene men som lever igjennom et helvete på jord...

Lenke til kommentar

Når Norge ble angrepet så så jeg ikke noen med norske flagget - det hadde jo også kanskje blitt litt feilplassert i forhold til bakgrunnen for terroren?

Så landenes flagg kan være et feilslått. Freds flagg syns jeg høres bedre ut.

Det kommer faktisk også litt an på de forskjellige flaggene - i Norge har vi erindringen om Quisling, noe som gjør at enkelte ikke er like raske med flagg, samtidig som at den franske trikoloren har en rimelig klar tilknytning til revolusjonens "Liberte, Egalite, Fraternite" ...
Lenke til kommentar

 

Totalt uenig, det norske folk har ingen spesiell kobling til frankrike og uansett, hvorfor har facebook kun fokusert på frankrike når det foregår andre ting(libanon, syria, osv...) hele tiden. Forkastelig hele bilde greia. "libanon er for fjernt for oss"... .typisk norsk pisspreik... lager unnskyldninger for å rettferdiggjøre en ukultur.... nei, mitt profilbilde forblir som det er. Så får de trendy flaggbildefolkene late som de bryr seg...

 

Hvorfor ikke gjøre noe helt annet da om du er for fred , noe som f.eks dette : Freds Flagg

Tror det er viktig å lære seg å vise sympati for andre , også de som ikke nevnes hver dag i nyhetene men som lever igjennom et helvete på jord...

 

freds flagg er en god ide. å vise sympati for andre er viktig, og da spesielt de som ikke får den største mediedekningen. 

Lenke til kommentar

Totalt uenig, det norske folk har ingen spesiell kobling til frankrike og uansett, hvorfor har facebook kun fokusert på frankrike når det foregår andre ting(libanon, syria, osv...) hele tiden. Forkastelig hele bilde greia. "libanon er for fjernt for oss"... .typisk norsk pisspreik... lager unnskyldninger for å rettferdiggjøre en ukultur.... nei, mitt profilbilde forblir som det er. Så får de trendy flaggbildefolkene late som de bryr seg...

Det norske folk har en kobling som strekker seg over tusen år til frankrike. Vårt moderne samfunn basert på franske impulser, helt fra Eidsvoll 1814.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

det er så festlig å se folk skifte facebook bilde for å vær trendy.... kun derfor. hvorfor har ingen libanon flagg? døde mange der dagen før.... ikke trendy nok det sikkert.... norske folk ass, en gjeng sauer... flaut

Fordi Libanon er lenger vekke, har mindre til felles med oss, og, vi forventer ikke annet derfra. Til det har Libanon vært for ødelagt av sterke muslimske krefter de siste 40 år.

Lenke til kommentar
18:50
 
Hundrevis forlater sørgemarkering i Paris i panikk

Hundrevis løp fra en stor samling Place de la Republique i Paris etter at det brøt ut panikk søndag kveld. Det skriver nyhetsbyrået Reuters.

Den belgiske statlige TV-kanalen RTBF melder at det har blitt avfyrt skudd på stedet, og at det evakueres.

 

 

 

 

Falsk alarm?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...