IntelAmdAti Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Soldatene som kjemper i krigen og kommer hjem i en kiste tjener ikke penger på krigen og vil aldri få noen avkastning. Heller ikke folket i USA eller Irak. Men det er likevel noen som tjener astronomiske summer på krigen, og som gjerne ser at den varer lengst mulig. Begynner på v og slutten på åpenindustri. Enda flere konspirasjonsteorier. Spar meg. Da vet du ikke hva en konspirasjonsteori er. Krigen i Irak har vært en katastrofe for befolkningen der og for soldater og pårørende hjemme i statene. Våpenindustrien tjener penger på å selge våpen. Når militæret kriger bruker de blant annet ammunisjon og bomber, begge deler tjener våpenindustrien gode penger på å selge til stridende nasjoner. Dette er fakta som de fleste kan forstå. Våpenindustrien har alltid tjent penger på å selge våpen, det er derfor det er en industri. Problemet du sitter med vedrørende din troverdighet er at du kommer trekkende med påstander om at det er en konspirasjon utført av våpenindustrien som initierte konflikten i 2003 uten noe som helst belegg for dette utenom disse resirkulerte teoriene dine. Ergo konspirasjonsteorier. Edit: Siste ordet fra meg sagt om Irak og dette emnet, det hører ikke hjemme i denne tråden. Så kan du få det siste ordet hvis du vil Det jeg har sagt er at påstanden om at alle taper penger på krigen er feil. Det er flere som tjener godt på krig, og dermed flere som har økonomiske motiver for uro rundt i verden. Jeg kan ikke vite om de står bak, og du kan heller ikke vite at de ikke gjør det. Men er det ikke litt merkelig at det til enhver tid er nok konflikter rundt i verden til å holde fabrikkene gående? En konflikt overlappes av den neste. Det er flere som har gått ut og sagt at krigene ikke er ment for å vinnes, men å opprettholdes. 1 Lenke til kommentar
Lindoniel Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 La oss bare slippe Russland løs over IS territoriet og se på at problemet blir løst. Putin kjører selv bombeflyene sier vi Lenke til kommentar
aomt Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Libya var en av rikeste land i verden. Ekstremt lav kriminalitet. Grattis høyre utdannelse. Grattis medisinsk hjelp. Levealder i snitt var en del høyre enn snitt for Europa. Det var eit par radikale grupper i Libya, som ønsket maktkupp. Til tross at folk flest støttet Ghadaffi. Det er jo nokså logisk, når de levde så pass godt. Men Ghadaffi ønsket ikke samarbeid med USA. Da begyntet USA å støtte radikale grupper med våpen. Som begynte med terror. Når Ghadaffi brukte styrker mot terroristene - kom USA på bana, bombem skitten ut av landet. Nå er Libya en av fattigste og farligste land i verden å bo i. Fleire terror grupper som slåst om makt. Fleire hundre uskyldige blir drept kvar dag. Om noe skal forandre seg, så må USA slutte å blande seg i alt de ikke har noe å gjøre med. USA må slutte å sette sine interesser foran alt annet. USA må slutte å skaffe seg penger ved hjelp av krig. Frem til då - vil det fortsette. Hvis jeg er statsminister i landet ditt og personlig voldtar dødtrene dine, lever du godt? Hvis jeg er statsminister i landet ditt og gir deg elektrosjokk i testiklene, hvor godt lever du da? Hvis jeg er statsminister og skyter deg i bakhodet fordi du er imot alt dette, hvor godt lever du da? At mennesker blir fengslet i skjul, torturert, henrettet og voldtatt er selve definisjonen på diktatur. Dette er et krav for å kalle seg diktatur. Det skjer i alle diktaturer i alle tider. Dette angrepet er like tilknyttet islam som folkemord er tilknyttet nazismen. Å blande inn USA her gir ingen mening. Det er et angrep av fra religiøse terrorister med religiøse overbevisninger. Uten en tro på hellig krig og martyrdøden hadde det ikke vært noe terrorangrep i Paris i år. Paradis, jihad og martyrstatus er alt for disse menneskene. Sorry, men du må slutte å finne dine egne definisjoner. I så fall, må du skrive ikke "definisjon", men "i haudet mitt..." Dictatorship is a form of government where a country is ruled by one person or political entity, and exercised through various mechanisms to ensure the entity's power remains strong.[1][2] A dictatorship is a type of authoritarianism, in which politicians regulate nearly every aspect of the public and private behavior of normal people. Dictatorships and totalitarianism generally employ political propaganda to decrease the influence of proponents of alternative governing systems, as is the nature of nationalism of any governing system. Det sier ikke et ord om voldta døtrer eller gi elektrosjok i balla. Over til agripet i Paris. Nei, det er ikke pga "religion". At de skriker "Allah Akbar" har ikke noe med saken å gjøre. Amerakianske soldater sier også "So help me God" når de sverger til militæret. Og moto til USA er "In God we trust". Så alt USA gjør er fanatisk-kristne handlinger? Common, du må greie å så konsekvensene litt lenger enn "religion". Så dum kan ikke du vare! 1 Lenke til kommentar
aomt Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Du skrev jo selv at UN1441 er bs. At den var forfalsket og var kun brukt som en unnskyldning. Har jeg aldri sagt, skrevet eller påstått. Les det jeg skriver så kanskje vi får et grunnlag for å diskutere, uansett er dette OT så jeg gidder ikke å fylle denne tråden med innlegg om Irakkrigen mer Typisk troll og komme med grunnløsse påstander og stikke av når du blir stilt til veggen. Well done. Det beviser vel poenget mitt. PS: om du viste kva du snakket om, så kunne du komt med enkelt svar på spørsmålet mitt par sider tilbake, istedenfor å bruke 4-5 poster på å prøve å vri deg unna fra å svare cya, lillegutt. Takk for at du beviser hvor lite du har å fare med ved å komme med personangrep og annet vissvass Jeg kom med flere argumenter. Du kunne ikke svare på 1 spørsmål og dreiv å vri deg unna. Så sier du jeg har lite å komme med? Suuure. gfus Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Har vi allerede begynt å smi konspirasjonsteorier? Lenke til kommentar
Lindoniel Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Har vi allerede begynt å smi konspirasjonsteorier? Jeg vet ikke, har du? Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Jeg vet ikke om jeg forstår strategien til ISIL. Vil de ikke lage en islamistisk stat? Så hvorfor erte på seg nasjoner med enorme militære styrker? Er det ikke lettere å skape en nasjon uten at utenlandske nasjoner blander seg for mye inn? Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Over til agripet i Paris. Nei, det er ikke pga "religion". At de skriker "Allah Akbar" har ikke noe med saken å gjøre. Amerakianske soldater sier også "So help me God" når de sverger til militæret. Og moto til USA er "In God we trust". Så alt USA gjør er fanatisk-kristne handlinger? Nå ER det på grunn av religiøs tro at amerikanerne gjør det da. Og det ER på grunn av religiøs tro at islamister roper Allah Akhbar. "Gud er størst!" som ropes når man dreper folk er ikke sammenlignbart med eksklamasjoner som "Å herregud!" når man ser noen bli drept. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Sorry, men du må slutte å finne dine egne definisjoner. I så fall, må du skrive ikke "definisjon", men "i haudet mitt..." Åh, beklager, det var visst bare i huet mitt at mennesker ble torturert og henrettet i nazi tyskland, fascistiske italia, ghadaffis libya, assads syria, røde khmers kambodsja, stalins soviet, diktaturet i iran, saudi-arabia og kims nord-korea. Lever du godt i et land når du får elektrosjokk i testiklene av statsministeren som personlig voldtar døtrene dine? Lenke til kommentar
North Pole Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Jeg vet ikke om jeg forstår strategien til ISIL. Vil de ikke lage en islamistisk stat? Så hvorfor erte på seg nasjoner med enorme militære styrker? Er det ikke lettere å skape en nasjon uten at utenlandske nasjoner blander seg for mye inn? Jeg sliter med det samme spørsmålet. Tenke seg til om IS skulle gå til angrep på f.eks Russland på egen jord, i tillegg til flybomben i forrige uke. Det kan bli stygt. Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Jeg kom med flere argumenter. Du kunne ikke svare på 1 spørsmål og dreiv å vri deg unna. Så sier du jeg har lite å komme med? Suuure. gfus For det første er argumentasjonen din fundamentalt defekt da du tillegger meg meninger jeg aldri har hatt, det er derfor jeg ikke gidder å bruke tid på å imøtekomme "argumentene" dine. For det andre er argumentasjonen din fundamentalt defekt da du blander inn masse personangrep o.a usakeligheter. For det tredje har ikke dette noe med emnet i tråden å gjøre. Du kan selvsagt mene og tro så mye du vil om mine grunner til å ikke kaste bort tiden min med å diskutere med deg, men hvis du tror at dette har noe med at jeg ikke kan svare på spørsmål og bare "vrir" meg unna, lurer du deg selv. Lenke til kommentar
tangenfoto Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 http://www.standaard.be/cnt/dmf20150215_01530456Er det noen som har funnet denne videoen med engelsk tekst? Kan se ut som de truer med nye angrep, men jeg er ikke spesielt stødig i noen av språkene. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Over til agripet i Paris. Nei, det er ikke pga "religion". At de skriker "Allah Akbar" har ikke noe med saken å gjøre. Amerakianske soldater sier også "So help me God" når de sverger til militæret. Og moto til USA er "In God we trust". Så alt USA gjør er fanatisk-kristne handlinger? Nå ER det på grunn av religiøs tro at amerikanerne gjør det da. Og det ER på grunn av religiøs tro at islamister roper Allah Akhbar. "Gud er størst!" som ropes når man dreper folk er ikke sammenlignbart med eksklamasjoner som "Å herregud!" når man ser noen bli drept. De roper nok ikke fordi de skal drepe, men fordi de vet de kommer til å dø når som helst, veldig snart. 1 Lenke til kommentar
aomt Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Sorry, men du må slutte å finne dine egne definisjoner. I så fall, må du skrive ikke "definisjon", men "i haudet mitt..." Åh, beklager, det var visst bare i huet mitt at mennesker ble torturert og henrettet i nazi tyskland, fascistiske italia, ghadaffis libya, assads syria, røde khmers kambodsja, stalins soviet, diktaturet i iran, saudi-arabia og kims nord-korea. Lever du godt i et land når du får elektrosjokk i testiklene av statsministeren som personlig voldtar døtrene dine? Det finst mange fanger i USA som blir torturert like gale, for å si det mildt. Folk som blir skutt på åpent gate, fordi de ser "mistenksome ut". Ein svart 16 åring. Uten våpen. Som gjor INGENTING kriminelt. I Ghadaffis Libya budde folk mye bedre enn Spanjola og Polaka gjør i dag. Med unntak fra noen terror grupper. Prøve å danne militær gruppe i USA og ta over makta der ved hjelp av våpen. Se kor "demokratisk" behandling du får. Om du blir ikke drept på steden, så blir du dømt til døden garantert. Men når det skjer i Libya, dåååå er det diktatur og det trengs full krig til. Men i USA er det heilt ok! 1 Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 En annen mistenkt i denne saken, en 51 åring fra Montenegro ble pågrepet på Torsdag i Tyskland nær den Østerrikske grensen i forbindelse med et vanlig trafikkstopp. Politiet fant et stort lager med våpen og eksplosiver i bilen. Det er sterke indikasjoner iflg politiet at mannen var på vei til Paris. Politiet i Paris ble advart om dette på Torsdag http://www.welt.de/politik/ausland/article148844301/Schleierfahnder-in-Rosenheim-greifen-Verdaechtigen-auf.html Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Cefey bedriver ikke konspirasjonstenking, kun enkel konsekvensforklaring. Den gamle regla om at USA invaderte Irak for å tjene penger på det er konspirasjonstenking som har blitt resirkulert temmelig mange ganger nå til tross for at krigen i Irak og den påfølgende okkupasjonen kostet den Amerikanske staten enorme summer. USA kommer aldri til å se noen avkasting på denne konflikten, tvert imot. Stråmann! At USA har direkte hjulpet til med å velte regimer som har holdt en noenlunde stabilitet i en religion er da langt fra konspirasjonstenking! Det er fattet elendige beslutninger basert på elendige data fra etterretning hvor de som jobber i etterretning på individbasis ønsker å promotere seg selv/karrierejlatring ved å gjøre dårlig men tilsynelatende produktivt arbeide! Du tror folk tror på ting og generaliserer kategorisk. 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Sorry, men du må slutte å finne dine egne definisjoner. I så fall, må du skrive ikke "definisjon", men "i haudet mitt..." Åh, beklager, det var visst bare i huet mitt at mennesker ble torturert og henrettet i nazi tyskland, fascistiske italia, ghadaffis libya, assads syria, røde khmers kambodsja, stalins soviet, diktaturet i iran, saudi-arabia og kims nord-korea. Lever du godt i et land når du får elektrosjokk i testiklene av statsministeren som personlig voldtar døtrene dine? Patetisk!!!!! Lar du virkelig en netflixserie danne grun lag for din verdensforståelse???? 2 Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Stråmann! Og så har vi folk som ikke vet hva en stråmann er, cue Dufen Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 (endret) Stråmann!Og så har vi folk som ikke vet hva en stråmann er, cue DufenTa mannen, ikke ballen... Here we go! Venstrevridd tenking men ok... Tror du må google litt, stråmann er ganske enkelt å forstå lille venn... Endret 14. november 2015 av Dufen 1 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 USA gjorde feil ting av rett grunn. Det fratar ikke hele verdens muslimske befolkningen deres ansvar.Hvorfor behandler venstresiden muslimer som om de ikke har egne meninger og mentale fakulteter? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå