Gå til innhold

Angrepene i Paris

Anbefalte innlegg

Ja, USA må slutte å blande seg. Det betyr også at vesten må godta diktaturer.

Kvifor skal ikke vesten det? 

Kven faen er "vesten", at de skal bestemme over alle andre land?! Er ikke nettop det som er diktatur?!

Er det greit at jeg kommer i huset ditt og skal fortelle korsen du skal behandle kona og opptre ungene?

Og om du nekter å la kona få bestemme like mye som du, så banker jeg shitten ut av deg. Det er vel greit? For jeg kan jo ikke se at noen "på andre siden av landet" bestemmer mer i hjemmet enn kona!

Hva babler du om?  Les på nytt om du ikke forsto. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

At noen her er betent opptatt av å forsvare ugjerningene ved å gjøre Usa og Kristne til syndebukker, det er..

ja vet ikke hva jeg skal si.

Kristendom er ikke det stokk bedre enn Islam. Hvis man tolker den forkvaklede moralen i Bibelen eller Koranen bokstavelig blir begge religionene apokalyptiske dødskulter.

Vil bare nevne at to av de republikanske presidentkandidatene (Cruz og Huckabee) var på en kristen konferanse forrige helg der pastoren åpent talte for å innføre dødstraff for homofili og som begge kandidatene la sin støtte til.

http://www.addictinginfo.org/2015/11/10/rachel-maddow-blasts-the-gop-candidates-who-openly-support-kill-the-gays-video/

Lenke til kommentar

Har du en god forklaring kvifor USA gikk til angrep på Iraq da?

Den offisielle grunnen til at USA invaderte Irak, var at Irak ikke fulgte FN resolusjon 1441. Vi vet i dag at mye av dette var grunnløst. Den største drivkraften og motivasjonen for invasjonen og som Bush selv ikke akkurat la lokk på var at han ønsket et regimeskifte i Irak, noe faren hans hadde anledning til å gjøre i 1991 og sønnen i 2003 ønsket å fullføre.

Det var ikke det jeg spurte om. 

Du sier USA gikk ikke inn for penger. Kva var det virkelige grunnen da?

Som du selv sier, alle veit at UN 1441 var BS. Forfalska papir, for å ha "lovlig" grunn til å innvandrere.

Regimeskifte? Og hva som poenget med det da? "Jeg liker ikke han som styrer i Iraq, la oss bruke enorme ressurser, få inn noen andre"? Bakgrunnen, virkelige, som jeg skrev: Penger, makt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en særdeles trist dag for Europa.

Dessverre vil det nok komme flere slike i en lang tid fremover. Man må ®evolusjonere disse konfliktområdene gjennom god økonomi, gode borgerrettigheter, akseptable muligheter, demokratisk styre med dugende og fredelige ledere, et lovverk som er helt separat fra religion og totalt endre den ideologiske tankegangen til innbyggerne. På denne måten vil man se dramatisk mindre ekstremistgrupper som klarer å ta til seg nok makt og støtte til å ha en faktisk innflytelse. Men det er dessverre ikke gjort over natten. Det hjelper ikke å drepe visse statsledere eller å legge press på terroristorganisasjoner. Det har vist seg å gjøre vondt verre i flere tilfeller. Det dukker alltid opp nye gærninger hvis levesituasjonen for folk flest forblir den samme.

Lenke til kommentar

Dessverre vil det nok komme flere slike i en lang tid fremover. Man må ®evolusjonere disse konfliktområdene gjennom god økonomi, gode borgerrettigheter, akseptable muligheter, demokratisk styre med dugende og fredelige ledere, et lovverk som er helt separat fra religion og totalt endre den ideologiske tankegangen til innbyggerne. På denne måten vil man se dramatisk mindre ekstremistgrupper som klarer å ta til seg nok makt og støtte til å ha en faktisk innflytelse. Men det er dessverre ikke gjort over natten. Det hjelper ikke å drepe visse statsledere eller å legge press på terroristorganisasjoner. Det har vist seg å gjøre vondt verre i flere tilfeller. Det dukker alltid opp nye gærninger hvis levesituasjonen for folk flest forblir den samme.

Libya var en av rikeste land i verden. Ekstremt lav kriminalitet. Grattis høyre utdannelse. Grattis medisinsk hjelp. Levealder i snitt var en del høyre enn snitt for Europa.

Det var eit par radikale grupper i Libya, som ønsket maktkupp. Til tross at folk flest støttet Ghadaffi. Det er jo nokså logisk, når de levde så pass godt.

Men Ghadaffi ønsket ikke samarbeid med USA. Da begyntet USA å støtte radikale grupper med våpen. Som begynte med terror. Når Ghadaffi brukte styrker mot terroristene - kom USA på bana, bombem skitten ut av landet. 

Nå er Libya en av fattigste og farligste land i verden å bo i. Fleire terror grupper som slåst om makt. Fleire hundre uskyldige blir drept kvar dag. 

Om noe skal forandre seg, så må USA slutte å blande seg i alt de ikke har noe å gjøre med. USA må slutte å sette sine interesser foran alt annet. USA må slutte å skaffe seg penger ved hjelp av krig. Frem til då - vil det fortsette.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kristen lager iallfall ikke sånn terror og Is opplegg.

Da er du rett og slett dårlig informert og/eller temmelig uopplyst

Har du en god forklaring kvifor USA gikk til angrep på Iraq da?

Den offisielle grunnen til at USA invaderte Irak, var at Irak ikke fulgte FN resolusjon 1441. Vi vet i dag at mye av dette var grunnløst. Den største drivkraften og motivasjonen for invasjonen og som Bush selv ikke akkurat la lokk på var at han ønsket et regimeskifte i Irak, noe faren hans hadde anledning til å gjøre i 1991 og sønnen i 2003 ønsket å fullføre.

Det var ikke det jeg spurte om. 

Du sier USA gikk ikke inn for penger. Kva var det virkelige grunnen da?

Som du selv sier, alle veit at UN 1441 var BS. Forfalska papir, for å ha "lovlig" grunn til å innvandrere.

Regimeskifte? Og hva som poenget med det da? "Jeg liker ikke han som styrer i Iraq, la oss bruke enorme ressurser, få inn noen andre"? Bakgrunnen, virkelige, som jeg skrev: Penger, makt.

Du spurte om grunnen, jeg ga deg grunnen. Grunnen til at USA gikk inn i Irak var FN resolusjon 1441. Om det var i dine ord "bullshit" kan man sikkert argumentere for i etterpåklokskapens ånd, men både det og Bushs hardon for å kvitte seg med Saddam var grunnen til at USA gikk inn i Irak.

Så kan du fortsette med å komme med haugevis av andre teorier, det står du selvsagt fritt til like fritt som jeg står til å kalle det for konspirasjonsteorier.

Lenke til kommentar

Soldatene som kjemper i krigen og kommer hjem i en kiste tjener ikke penger på krigen og vil aldri få noen avkastning. Heller ikke folket i USA eller Irak.

Men det er likevel noen som tjener astronomiske summer på krigen, og som gjerne ser at den varer lengst mulig. Begynner på v og slutten på åpenindustri.

Enda flere konspirasjonsteorier. Spar meg.

Da vet du ikke hva en konspirasjonsteori er.

Krigen i Irak har vært en katastrofe for befolkningen der og for soldater og pårørende hjemme i statene.

Våpenindustrien tjener penger på å selge våpen.

Når militæret kriger bruker de blant annet ammunisjon og bomber, begge deler tjener våpenindustrien gode penger på å selge til stridende nasjoner.

Dette er fakta som de fleste kan forstå.

Skal du komme med konspirasjonsteori kan du se hva Saddam gjorde dagene før han plutselig kom på radaren, og som kan være årsaken til hastverket med å invadere. Men det er like greit å bare holde seg til fakta.

Endret av Pycnopodia
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sjukt at folk skal indirekte gi USA skylden for at IS angriper Frankrike. Det er synd atombombene falt over Hiroshima og Nagasaki, og ikke en viss annen plass.

IS oppsto pga krigen i Iraq som USA startet. Fakta.

USA startet krigen uten noe bra grunn (de ville ha peng da). Ved å forfalske officielle dokumenter. Fakta.

USA støttet militære radikale grupper i Syria. Ved våpen, penger og trening. Fakta.

Europa har tatt over 1 mill flyktninger fra Syria. USA har tatt i mot 15.

Prøv å bruke den lille hjernen din og legg sammen 1+1+1+1. Det bør du greie. Jeg har trua på deg!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Soldatene som kjemper i krigen og kommer hjem i en kiste tjener ikke penger på krigen og vil aldri få noen avkastning. Heller ikke folket i USA eller Irak.

Men det er likevel noen som tjener astronomiske summer på krigen, og som gjerne ser at den varer lengst mulig. Begynner på v og slutten på åpenindustri.

Enda flere konspirasjonsteorier. Spar meg.

Da vet du ikke hva en konspirasjonsteori er.

Krigen i Irak har vært en katastrofe for befolkningen der og for soldater og pårørende hjemme i statene.

Våpenindustrien tjener penger på å selge våpen.

Når militæret kriger bruker de blant annet ammunisjon og bomber, begge deler tjener våpenindustrien gode penger på å selge til stridende nasjoner.

Dette er fakta som de fleste kan forstå.

Våpenindustrien har alltid tjent penger på å selge våpen, det er derfor det er en industri. Problemet du sitter med vedrørende din troverdighet er at du kommer trekkende med påstander om at det er en konspirasjon utført av våpenindustrien som initierte konflikten i 2003 uten noe som helst belegg for dette utenom disse resirkulerte teoriene dine. Ergo konspirasjonsteorier.

Edit: Siste ordet fra meg sagt om Irak og dette emnet, det hører ikke hjemme i denne tråden. Så kan du få det siste ordet hvis du vil

Endret av Gjest slettet-ld9eg7s96q
Lenke til kommentar

Du spurte om grunnen, jeg ga deg grunnen. Grunnen til at USA gikk inn i Irak var FN resolusjon 1441. Om det var i dine ord "bullshit" kan man sikkert argumentere for i etterpåklokskapens ånd, men både det og Bushs hardon for å kvitte seg med Saddam var grunnen til at USA gikk inn i Irak.

Så kan du fortsette med å komme med haugevis av andre teorier, det står du selvsagt fritt til like fritt som jeg står til å kalle det for konspirasjonsteorier.

Ser den. Det er mye enklare å prøve å vri seg unna, istedenfor å kunne svare for seg og komme med noe argumenter.

Du skrev jo selv at UN1441 er bs. At den var forfalsket og var kun brukt som en unnskyldning.

Så da spør jeg, kva er den virkelige. Ikke den "undskyldning" grunnen, men virkelige grunnen.

Fjerne Saddam? Kanskje. Kvifor skulle USA gjøre det da? 

Nå lager ikke jeg noe teorier, jeg spør deg. Kva du trur?

Kva driver USA å bruke milliarder, sette fleire tusen liv av US-soldater på spill, for å fjerne Saddam? Hva var SÅ galt med Saddam, at USA MÅTTE fjerne han på liv og død?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel lovpålagt å dra hjem til - og arrestere folk som mishandler andre.

Hvem snakker om mishandlinger? Nå må du ikke vri å tviste på ordene mine. "Jeg er mann i huset, jeg skal ha det siste ordet". Eller "jeg skal bestemme kas TVen vi skal kjøpe". Det er vel ikke mishandling?

Når du snakker om diktatur så snakker du om mishandlinger. Diktatur betyr at mennesker blir skutt i bakhodet av politiet, at de blir kidnappet og fengslet i skjul, at de får elektrostøt i kjønnsorganer og blir banket og slått. Dette er diktatur, diktatur er alltid mishandling.
Lenke til kommentar

Libya var en av rikeste land i verden. Ekstremt lav kriminalitet. Grattis høyre utdannelse. Grattis medisinsk hjelp. Levealder i snitt var en del høyre enn snitt for Europa.

Det var eit par radikale grupper i Libya, som ønsket maktkupp. Til tross at folk flest støttet Ghadaffi. Det er jo nokså logisk, når de levde så pass godt.

Men Ghadaffi ønsket ikke samarbeid med USA. Da begyntet USA å støtte radikale grupper med våpen. Som begynte med terror. Når Ghadaffi brukte styrker mot terroristene - kom USA på bana, bombem skitten ut av landet. 

Nå er Libya en av fattigste og farligste land i verden å bo i. Fleire terror grupper som slåst om makt. Fleire hundre uskyldige blir drept kvar dag. 

Om noe skal forandre seg, så må USA slutte å blande seg i alt de ikke har noe å gjøre med. USA må slutte å sette sine interesser foran alt annet. USA må slutte å skaffe seg penger ved hjelp av krig. Frem til då - vil det fortsette.

Helt enig. USA har uten tvil mye med saken å gjøre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du skrev jo selv at UN1441 er bs. At den var forfalsket og var kun brukt som en unnskyldning.

Har jeg aldri sagt, skrevet eller påstått. Les det jeg skriver så kanskje vi får et grunnlag for å diskutere, uansett er dette OT så jeg gidder ikke å fylle denne tråden med innlegg om Irakkrigen mer

Lenke til kommentar

Hvis jeg er statsminister i landet ditt og personlig voldtar dødtrene dine, lever du godt? Hvis jeg er statsminister i landet ditt og gir deg elektrosjokk i testiklene, hvor godt lever du da? Hvis jeg er statsminister og skyter deg i bakhodet fordi du er imot alt dette, hvor godt lever du da?

At mennesker blir fengslet i skjul, torturert, henrettet og voldtatt er selve definisjonen på diktatur. Dette er et krav for å kalle seg diktatur. Det skjer i alle diktaturer i alle tider.

Dette angrepet er like tilknyttet islam som folkemord er tilknyttet nazismen. Å blande inn USA her gir ingen mening. Det er et angrep av fra religiøse terrorister med religiøse overbevisninger.

Uten en tro på hellig krig og martyrdøden hadde det ikke vært noe terrorangrep i Paris i år. Paradis, jihad og martyrstatus er alt for disse menneskene.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har jeg aldri sagt, skrevet eller påstått. Les det jeg skriver så kanskje vi får et grunnlag for å diskutere, uansett er dette OT så jeg gidder ikke å fylle denne tråden med innlegg om Irakkrigen mer

Typisk troll og komme med grunnløsse påstander og stikke av når du blir stilt til veggen. Well done. 

Det beviser vel poenget mitt.

PS: om du viste kva du snakket om, så kunne du komt med enkelt svar på spørsmålet mitt par sider tilbake, istedenfor å bruke 4-5 poster på å prøve å vri deg unna fra å svare ;) cya, lillegutt.

Lenke til kommentar

Typisk troll og komme med grunnløsse påstander og stikke av når du blir stilt til veggen. Well done. 

Det beviser vel poenget mitt.

PS: om du viste kva du snakket om, så kunne du komt med enkelt svar på spørsmålet mitt par sider tilbake, istedenfor å bruke 4-5 poster på å prøve å vri deg unna fra å svare ;) cya, lillegutt.

Takk for at du beviser hvor lite du har å fare med ved å komme med personangrep og annet vissvass

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...