Golamesh Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Vel, alt tyder på at denne aksjonen hadde en kobling til radikal Islam, så det blir reinspikka tullball når du sier at dette ikke har noe med religion å gjøre. Vær så snill og slutt med slik misvisende retorikk. Nå skrev jeg meningen min, og jeg har aldri sagt at det ikke har en kobling til radikal islam, eller at de ikke fronter islam, men det betyr jo ikke at det har rot i religion. Eller for å si det på en annen måte. Jeg tror ikke folk som tror på islam er tikkende bomber. Jeg kjøper ikke denne religiøse greia. Hva disse syke menneskene sier de tror på spiller ingen rolle for meg. Det blir litt som å si at alle som var på tyskernes side under 2. verdenskrig var nazister, altså at de trodde på budskapet. Sånn sett drar jeg alle terrorister under samme kam. Kanskje er det noen dypt religiøse blant dem, men jeg tror det er flere med maktsyken, som igjen utnytter enkle sjeler. Hadde verden vært fri for religion så tror jeg ikke vi ville sett noen forskjell på den fronten. Disse menneskene tror jeg ville kriget uansett, da bare med et annet budskap. Men det er godt mulig islam er en enda mer gammeldags religion enn endel andre religioner. Det vet jeg lite om da jeg bryr meg ikke om religion. Lenke til kommentar
Populært innlegg blinc Skrevet 14. november 2015 Populært innlegg Del Skrevet 14. november 2015 Fortsatt finnes det folk som fabler om moderat Islam. Hva mener de egentlig med det? Har de overhodet lest Koranen? IS har full dekning for hva de gjør i henhold til Koranen. Deres drapsmetoder er akkurat hva pedo-muhammed gjorde for 1400år siden. Muslimer venter på et verdensomspennende kalifat. Det kommer seff aldri til å skje. Men forsøkene mot det kommer til å medføre mye drit. Og det vil være verst der det er mange muslimer. Derfor bør enhver med IQ over skostørrelsen skjønne at muslimsk innvandring er idioti. 16 Lenke til kommentar
Aspirin Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Vel, alt tyder på at denne aksjonen hadde en kobling til radikal Islam, så det blir reinspikka tullball når du sier at dette ikke har noe med religion å gjøre. Vær så snill og slutt med slik misvisende retorikk. Nå skrev jeg meningen min, og jeg har aldri sagt at det ikke har en kobling til radikal islam, eller at de ikke fronter islam, men det betyr jo ikke at det har rot i religion. Eller for å si det på en annen måte. Jeg tror ikke folk som tror på islam er tikkende bomber. Jeg kjøper ikke denne religiøse greia. Hva disse syke menneskene sier de tror på spiller ingen rolle for meg. Det blir litt som å si at alle som var på tyskernes side under 2. verdenskrig var nazister, altså at de trodde på budskapet. Sånn sett drar jeg alle terrorister under samme kam. Kanskje er det noen dypt religiøse blant dem, men jeg tror det er flere med maktsyken, som igjen utnytter enkle sjeler. Hadde verden vært fri for religion så tror jeg ikke vi ville sett noen forskjell på den fronten. Disse menneskene tror jeg ville kriget uansett, da bare med et annet budskap. Men det er godt mulig islam er en enda mer gammeldags religion enn endel andre religioner. Det vet jeg lite om da jeg bryr meg ikke om religion. Anbefaler deg å se på videoen som ble lagt ut av Allostasis over. Slike syn er utbredt blant helt vanlige muslimer i Norge og andre europeiske land. Jeg sier ikke at den jevne muslim nødvendigvis også handler i tråd med disse synene, men det blir feil å se på det som uproblematisk. Det er også visse implisitte koblinger mellom religionen islam og hellig krig. Selvfølgelig gjelder det også kristendom og andre religioner, men nå har jo kirken i hvert fall vært igjennom en reformasjon som gjør at en moderne kristen person, i hvert fall i Norge, er å anse som liberal i forhold til en moderne muslim. Det er kanskje vanskelig å skille på hva som er et problem med religonen i seg selv og en ukultur blant forskjellige grupperinger/etnisiteter, men den felles faktoren er svært ofte islam og tolkninger av ulike vers i koranen som oppfordrer til vold. Og som det allerede har vært pekt på tidligere i tråden så er det et overveldende flertall av terroraksjoner som er gjort av islamistiske terrorister. 1 Lenke til kommentar
ChopperRead Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Det finnes mange muslimer som er bra folk. Men det er ett voldsomt antall muslimer som blir radikal i forhold til noen andre religioner, det går ikke å benekte dette. Det går ikke å tro at alt er koselig og flott. Europa har feilet, dette går til helvete. At noen ikke har fått øynene opp enda og bedriver tiden med å rope fremmedfrykt sammen med tåkefyrsten Støre er en tragedie. Det er en skam det som skjedde i natt, og det blir å skje igjen desverre. 6 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Irriterte meg å høre et intervju med Martina Aurdal dagladet, som er i Paris. Prøvde hele tiden å bagatellisere og snakke det ned. "jo folk er jo litt urolige og stresset her, men.." .Men 22/7 var selvsagt veldig viktig å dra fram. Venstrevridde... 3 Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Det som har skjedd i Paris er forferdelig tragisk. Jeg er for å si det mildt, rimelig bekymret for hvor dette skal ende. 1 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 (endret) Tragisk hendelse, håper noe slikt aldri skjer igjen. Endret 14. november 2015 av Pycnopodia Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Tragisk hendelse, håper noe slikt aldri skjer igjen. Da gir det sikkert bedre odds å tro på julenissen er jeg redd 8 Lenke til kommentar
ChopperRead Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Tragisk hendelse, håper noe slikt aldri skjer igjen. Det håpet er like stort som håpet mitt om å bli sammen med scarlett Johannson 7 Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 https://www.reddit.com/live/vwwnkuplwr9y følger med på det som skjer her. "CNN reporting that terrorists inside theater are slaughtering hostages one by one." Gikk kaldt gjennom kroppen ved det sitatet. Galskapen vil ingen ende ta. Så lenge det er igjen muslimer på denne jorda vil slikt skje av og til. 4 Lenke til kommentar
Jedi Jordal Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 (endret) Fy faen noe så jævlig! På tide å sette hardt mot hardt og la disse islamistene få føle hvordan det er å bli skutt og drept selv. Steng grensen (til både Norge og Europa)), finn i den grad det er mulig alle ekstremister her og send de ut av Europa og sett igang angrep mot IS og andre terrororganisasjoner! Endret 14. november 2015 av Jedi Jordal 1 Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Stefan treffer spikeren på hodet som vanlig. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 En jeg prater med fra Syria sa i går at 3 av angriperne er fra Syria. Jeg så ikke det før han var borte, så han svarte aldri da jeg ba om kilde. Om det stemmer, blir spennende å se, men han sa tidlig angående Beirut at den ene var "refugee" fra Syria, og det stemte.. hvordan i alle dager han kan ha visst det da han sa det, aner jeg ikke. Det var i alle fall bra vi avventet til etter at de hadde ropt "Allahu Akbar" og skutt folk med AK-47, samt selvmordsbombet seg før vi konkluderte med at dette var muslimer... Nå snakker de på NRK om alle de hundrevis av angrepene som har blitt avverget av islamister i Europa den siste tiden... 1 Lenke til kommentar
aomt Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 (endret) Som jeg skrev i en annen tråd, er det viktig å se på det større bildet, når vi snakker om muslimer.Jeg kommer med et par spørsmål og svar, som vil få dere på rett tankegang.Hvilket land kommer de ekstreme-muslimer fra? Krise/krigrammede. Hvem som startet krigen/destabiliserte de landene? USA/NATO.Hvem har støttet radikale grupper med penger og våpen, så de kunne kjempe mot regjering? USA/NATO.Hvor mange terrorister hadde de landene for 5-10 år siden (før USA/NATO kom på banen)? Tilnærmet null. Et bra eksempel er Libya. Var en av rikeste land i verden. Bra inntekt fra olje. Levestandar over snitt til Europa. Veldig lite kriminalitet. Grattis høyre utdannelse. Grattis medisinsk hjelp til alle. Veldig likt Noreg.Så kommer USA/NATO og skal "befri befolkningen fra tyran", "slippe demokrati løs". Det eneste som ble slept løs er helvete.De laget "no-flight zone", der de flaug selv og bombet shitten ut av landet. De støttet mange anti-regjeringsgrupper med penger, våpen, trening.Nå er Libya en av fattigste landene i verden. En av verdens farligste plasser å bo i. Gruppene kjemper mot kvarandre om makt. Dreper uskyldige folk. Noen av gruppene skylder på USA/NATO. Knytter seg til IS, angriper Europa.Jeg kan skjønne de. Se for deg om USA hadde gjort same i Noreg? Se for deg, om 4 år Noreg er en av farligaste plassene å bo i. En av fattigste. Fordi USA mente "politisk system fungerer ikke her, folk må reddast". Uansett av kva du og jeg sa. De "redda oss" ved å støtte samer med våpen og bombe landet fra fly. Tok heile oljefondet og kontroll over olje. Det ville ikke vere en familie i Noreg som ikke mistet noen i denne "befriedigen". Høres det surrealistisk ut? Vel, det skjedde i Libya. Nokre år siden, hadde de veldig likt det Noreg har i dag. Før USA kom og hjalp de!Genialt plan for USA. De framstår som reddende engel, som kjemper "for demokrati" og "mot terror". De får kontroll over olje i de landa. De får sin regime på plass. Europa sitter igjen med rekningen i form av flyktninger og terror. Det svekker Europa = gir mer makt til USA. Endret 14. november 2015 av cefey 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Fortsatt finnes det folk som fabler om moderat Islam. Hva mener de egentlig med det? Har de overhodet lest Koranen? IS har full dekning for hva de gjør i henhold til Koranen. Deres drapsmetoder er akkurat hva pedo-muhammed gjorde for 1400år siden. Muslimer venter på et verdensomspennende kalifat. Det kommer seff aldri til å skje. Men forsøkene mot det kommer til å medføre mye drit. Og det vil være verst der det er mange muslimer. Derfor bør enhver med IQ over skostørrelsen skjønne at muslimsk innvandring er idioti. Det finnes vel åpenbart moderat Islam, akkurat som det finnes moderat Kristendom, selv om det står veldig mye drøyt i Bibelen også. AtW 2 Lenke til kommentar
aomt Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 (endret) Fortsatt finnes det folk som fabler om moderat Islam. Hva mener de egentlig med det? Har de overhodet lest Koranen? IS har full dekning for hva de gjør i henhold til Koranen. Deres drapsmetoder er akkurat hva pedo-muhammed gjorde for 1400år siden. Muslimer venter på et verdensomspennende kalifat. Det kommer seff aldri til å skje. Men forsøkene mot det kommer til å medføre mye drit. Og det vil være verst der det er mange muslimer. Derfor bør enhver med IQ over skostørrelsen skjønne at muslimsk innvandring er idioti. Jeg har lest Koranen, Bibel, Satanisk Bibel. Alle 3 er fredelige bøker. Selvfølgelig, ein kan tolke alt feil. Kva med kristne korstogene? De gikk rundt og drap alle ikke-kristne. Muhammed tok over landa, uten å drepe. Han oppfordret om å bli muslimsk, men ingen ble trua til det. Folk kunne beholde sin religion! Les historie bøkene. Kristendom, historisk sett, har vert myyye verre. Og når du nevner "pedo"... vel, kristne er siste som skal si noe om "pedo". PS: Familien min (eller jeg) har ingen tilknytting til islam. Er døpt kristen, men trur ikke på gud. Just sayin` Endret 14. november 2015 av cefey 3 Lenke til kommentar
Jedi Jordal Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Og der var konspirasjonsteoretikerne på plass. Hvis det er USA som har skapt alt dette mølet hvorfor angriper da islamister Europa? Antar at de kan såpass geografi at de vet hvor USA og Europa ligger Lenke til kommentar
aomt Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Og der var konspirasjonsteoretikerne på plass. Hvis det er USA som har skapt alt dette mølet hvorfor angriper da islamister Europa? Antar at de kan såpass geografi at de vet hvor USA og Europa ligger Konspirasjon?! Du kan vel ikke fornekte at USA gikk med krig mot Libya, Syria, Iraq osv? Du kan vel ikke nekte at USA støttet ulike grupper både med penger og våpen der? Konspirasjon: Franske elite-styrker står bak angrepene, for å ha unskyldning til å stenge grense. Det jeg kommer med er å se større bilde og konsekvensene av USA innblanding i land som ligger på andre siden av kloden. Europa? Vet du kvem som er med i NATO? Du vet at b.a. Norge var med på å bombe Libya? Ja, norske fly, norske piloter, norske bomber. Det same gjelder Tyskland. Frankrike osv. 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Cefey bedriver ikke konspirasjonstenking, kun enkel konsekvensforklaring. USA gir seg vel jamt faen i Syria, Libya o.s.v. samtidig som de finansierer grupperinger med ymse agendaer med våpen fordi de kan støtte deres sak.Taliban er et særdeles godt eksempel.De best trente talibanerne klarer ikke USA å ta, de er rett og slett for godt trente og på hjemmebane. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå