Gå til innhold

Angrepene i Paris


Anbefalte innlegg

Hvorfor i Norge nedlagt debatten under hele natten i internett nyheter? Europa er åpen debatt under artikkel.

Kostnader - skal man ha sånne debattsider åpne, må de ha moderatorer på vakt om natta. Det koster penger i Norge...

 

(Dette nettstedet kommer inn under en annen kategori - følgelig har de andre åpningstider...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Blir ekkelt og se om og evt hvor mye tallene har økt til i morgen

22/7 var tallet redusert til dagen etterpå, enn kan bare håpe på det samme.

Ja en får håpe på det , men det ser mørkt ut.

 

Visstnok vært 1500 personer på konserten, så ja, dessverre. 

 

1200 solgte billetter var det siste jeg hørte

 

Trodde ikke Bataclan hadde plass til mer enn 450-500?

Maks tillatt er 1500.

Lenke til kommentar

Deputy Mayor Patrick Klugman [klok mann] told CNN the death toll in the attacks is going to rise significantly.

--han venter at antall drepte vil stige dramatisk.

...

Hvis det engelske sitatet der stemmer, er han idiot. Tallene er med god grunn usikre - det er ingen grunn til å skulle forutsi noe han rent faktisk ikke kan vite...

Lenke til kommentar

Nå blir vi vell som vanlig å høre at noen få representerer ikke en hel religion, at flyktningene som kommer flykter nettopp fra slike folk, blabla. 

Høres unektelig bedre ut enn at gjerningsmennene representerer en hel religion, og at flyktningene som kommer er rene kopier av gjerningsmennene.

 

Ja, det høres så mye bedre ut at jeg faktisk ikke klarer å understreke det nok.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Noen som har noe insikt i hva slags tepper de skadde har? Det ser jo ut som aluminiumsfolie.

De kalles på nynorsk "space blanket" ... En av fordelene er at de er meget små sammenbrettet, og funksjonen går ut på at overflaten(e) sørger for at pasientens egenvarme reflekteres tilbake til pasienten. (Det er også mulig at den også absorberer varme utenfra, f.eks dersom pasienten ligger nær en varmekilde - men dette er jeg usikker på.)

Lenke til kommentar

 

Nå blir vi vell som vanlig å høre at noen få representerer ikke en hel religion, at flyktningene som kommer flykter nettopp fra slike folk, blabla. 

Høres unektelig bedre ut enn at gjerningsmennene representerer en hel religion, og at flyktningene som kommer er rene kopier av gjerningsmennene.

 

Ja, det høres så mye bedre ut at jeg faktisk ikke klarer å understreke det nok.

 

Jeg synes det bare begynner å bli veldig mange nå som "ikke representerer" religionen. Hele religionen er forkastelig. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

Noen som har noe insikt i hva slags tepper de skadde har? Det ser jo ut som aluminiumsfolie.

De kalles på nynorsk "space blanket" ... En av fordelene er at de er meget små sammenbrettet, og funksjonen går ut på at overflaten(e) sørger for at pasientens egenvarme reflekteres tilbake til pasienten. (Det er også mulig at den også absorberer varme utenfra, f.eks dersom pasienten ligger nær en varmekilde - men dette er jeg usikker på.)

Aha

skjønner :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...