studenthm3 Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Mange poster fra meg her, straff meg om jeg bryter noen retningslinjer, men har noen spørsmål, igjen.. En pedagogisk leder i Oslo starter på 430000-440000kr i året, etter 10 eller 16år er topplønnen deres på 530000-540000kr i året. For å få en slik stilling må du ha bachelorgrad i barnehagelærer, ingen krav på tidligere erfaring etcetera. Hvorfor har de såpass "høy" lønn i forhold til sykepleiere og den gjengen der? De har trolig større arbeidsbelastning, ansvar også videre.. De overnevnte ligger på fra 430000-480000kr i året som grunnlønn.... Skjønner meg ikke helt på logikken Lenke til kommentar
Visum Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Jeg ser at du har hatt tråder tidligere angående lønn i forhold til yrke. Tipset mitt er å ta en utdanning i forhold til interesse og ikke etter lønn. Når gjelder yrker med høy lønn, så bør du ta en teknisk utdanning, og da har du gjerne en startlønn med 550.000, gjerne 800-900k etter 16år. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Jeg er enig med Vinterstund her, velg etter interesse. Jeg ville også vektlagt hva som gir størst fleksibilitet mtp. etterutdanning og mulighet for å bytte jobb til en annen "bransje" om du går lei. MIne sosionom-venner har ett enormt nedslagsområde og kan enkelt ta litt spisskompetanse både her og der og dermed kvalifisere seg for en annen stilling. Videre gir ikke alltid bestått og eksamen mer lønn - men mer ansvar. Mange har forhandlet seg til en like bra lønn uten bestått eksamen. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Mange poster fra meg her, straff meg om jeg bryter noen retningslinjer, men har noen spørsmål, igjen.. En pedagogisk leder i Oslo starter på 430000-440000kr i året, etter 10 eller 16år er topplønnen deres på 530000-540000kr i året. For å få en slik stilling må du ha bachelorgrad i barnehagelærer, ingen krav på tidligere erfaring etcetera. Hvorfor har de såpass "høy" lønn i forhold til sykepleiere og den gjengen der? De har trolig større arbeidsbelastning, ansvar også videre.. De overnevnte ligger på fra 430000-480000kr i året som grunnlønn.... Skjønner meg ikke helt på logikken Forskjellen ligger i at sjukepleiarar i tillegg har ubekvem arbeidstid og dermed får ein del ekstra utbetalt av den grunn. I tillegg så er pedagogisk ledar ein ledarjobb, medan vanlige sjukepleiarar ikkje har ledelsesansvar. Og sjølv om det er vanskelig å samanlike ansvar på tvers av fagfelt så er eg ikkje enig i at sjukepleiarar har mindre ansvar enn pedagogiske ledarar. Gjer ein sjukepleiar ein dårlig jobb så kan det være at pasientar dør. Gjer ein pedagogisk lærar ein dårlig jobb så får ein "berre" ungar som kanskje henger litt etter når dei startar på skulen. 1 Lenke til kommentar
Hallaballakamma Skrevet 16. desember 2015 Del Skrevet 16. desember 2015 Hei! Det er sant du sier, men pedagogikk utdannelsen kan brukes til så mangt. Ikke bare til BHG (barnehage). I BHG er det f. eks førskulelærere. Men gjennom pedagogikk kan man utdanne seg til lektor, pedagogisk leder, veileder, saksbehandler m.m. Det jeg prøver å si er at de får mer ansvar jo mer utdanning de tar. De kan spesialisere seg med klinisk pedagog, og jobbe i f. eks universitet eller sykehus og da tjene 5-600 000 i lønn. Alt ettersom årene, men også kompetanse! Sykepleier har som sagt ovenfor ubekvem arbeidstid, og ingen ledelsesansvar. Det er trist ja, at sykepleier som jobber ræven av seg og er et høyt respektert jobb får mindre lønn enn andre ledere/sjef som ikke har samme høykravet arbeidsoppgaver. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 19. desember 2015 Del Skrevet 19. desember 2015 Mange poster fra meg her, straff meg om jeg bryter noen retningslinjer, men har noen spørsmål, igjen.. En pedagogisk leder i Oslo starter på 430000-440000kr i året, etter 10 eller 16år er topplønnen deres på 530000-540000kr i året. For å få en slik stilling må du ha bachelorgrad i barnehagelærer, ingen krav på tidligere erfaring etcetera. Hvorfor har de såpass "høy" lønn i forhold til sykepleiere og den gjengen der? De har trolig større arbeidsbelastning, ansvar også videre.. De overnevnte ligger på fra 430000-480000kr i året som grunnlønn.... Skjønner meg ikke helt på logikken Forskjellen ligger i at sjukepleiarar i tillegg har ubekvem arbeidstid og dermed får ein del ekstra utbetalt av den grunn. I tillegg så er pedagogisk ledar ein ledarjobb, medan vanlige sjukepleiarar ikkje har ledelsesansvar. De tilleggene skal jo kompensere for ubekvem arbeidstid. Så de bør ikke ha noe som helst å si ift til grunnlønna. Og de tilleggene er uansett ganske stusselige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå