kvakse Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 En venn skal bygge en ny PC. Han har endt opp med følgende handleliste, men ønsker feedback på om det er noen åpenbare svakheter ved noen av valgene. Jeg sa at jeg var usikker. Corsair RM750 Strømforsyning (PSU) 1217,- Corsair Graphite 760T Kabinett 1660,- MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G Twin Frozr V Grafikkort 3390,- Kingston HyperX Predator PCIe M.2 240GB Harddisk/SSD 1989,- Cooler Master Nepton 240M CPU-/prosessorkjølere 1079,- Intel Core i7-6700K CPU/prosessor 3790,- MSI Z170A Gaming M3 Hovedkort 1480,- Kingston HyperX Fury DDR4 2133MHz CL14 16GB (2x8GB) Minne/RAM 1055,- Totalt: 15660,- Noen kommentarer: Han ønsker overnevnte kabinett fordi han liker det, og ønsker vannkjøling fordi det er kult. Han ønsker også fremtidssikring (oppgraderbarhet), så da gir vel Skylake mening (og evt. et ekstra GTX 970 i SLI etterhvert)? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Du kan jo spørre ham om han tror hans oppsett eller dette oppsettet kommer til å yte best i spill. Kult eller ikke kult... Lenke til kommentar
kvakse Skrevet 14. november 2015 Forfatter Del Skrevet 14. november 2015 (endret) Takk for svar. Kabinett og kjøler er ikke noe å gjøre med, men bytte til en i5 og spare en tusenlapp, kanskje? 8 GB RAM er vel litt lite i disse dager, eller? Endret 14. november 2015 av kvakse Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Om 8 GB RAM er nok kommer helt an på bruksområdet. Når jeg bruker PC'en pleier jeg forresten å se på skjermen, og ikke kabinettet. Lenke til kommentar
kvakse Skrevet 14. november 2015 Forfatter Del Skrevet 14. november 2015 Ikke noe poeng å kritisere hvor viktig kabinettet er, det er ikke jeg som gjør den vurderingen. Og dette kabinettet eksisterer jo tross alt, så da er det vel noen som kjøper det i stedet for Fractal Design. (Jeg har selv kabinett fra FD, for hva det er verdt.) Lenke til kommentar
nilsch Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 (endret) Synes 8GB holder akkurat i dag til "aktiv verdagsbruk" (trenger mer for Photoshop, databaser, programmering, etc). Jeg pleier som regel å installere det doble av det jeg synes jeg trenger når jeg bygger en ny PC som skal vare en stund. Krav til RAM har alltid økt med årene og det vil det sikkert fortsette å gjøre. Jeg ville helt klart valgt 16GB RAM for en ny PC som skal vare i noen år selv om det kan utvides senere. Endret 14. november 2015 av nilsch 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå