medisterpus Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Jeg har ikke fulgt med på hardwarefronten siden forrige pc-kjøp i slutten av 2012. Nå må jeg oppgradere fordi systemet begynner å bli ustabilt, men jeg tenkte å gjøre det gradvis hvis mulig. Spørsmålet mitt er om mine gamle ram-brikker kan benyttes på et nytt Haswell-hovedkort. Jeg har disse brikkene: https://www.komplett.no/product/618011 På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
War Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 (endret) Link hovedkortet heller, der står det svart på hvitt eller hvilken bakgrunnsfarge de bruker om det er ddr3 (da kan du) eller om det er ddr4 de bruker. Endret 13. november 2015 av War Lenke til kommentar
medisterpus Skrevet 13. november 2015 Forfatter Del Skrevet 13. november 2015 (endret) Link hovedkortet heller, der står det svart på hvitt eller hvilken bakgrunnsfarge de bruker om det er ddr3 (da kan du) eller om det er ddr4 de bruker. Det var egentlig godt nok svar, var usikker på om eneste krav er at hovedkortet støtter DDR3. Endret 13. november 2015 av medisterpus Lenke til kommentar
War Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Dimm 240 pin er de ddr3 , funger da i alle slike sockets og det er den mest vanlige. Neste krav blir hvor mange mhz hovedkortet støtter på minnet, enten stock eller oc, men 1600 er ikke noe høyt. Ville ha satt de i alle hk med ddr3-socket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå