AnonymDiskusjon Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Heisann, alle sammen! Jeg er en student på tredje og siste året av en bachelorgrad. Ved siden av studiene har jeg en enkel deltidsjobb. Jeg hadde ikke trodd jeg kom til å jobbe like mye som det jeg har gjort i år. Det betyr at inntekten min for lengst har oversteget frikortgrensen på 50.000,-. I år regner jeg med å ha en brutto inntekt på ca. 90.000 kroner, uten å betale noen form for skatt. BSU-kvoten for 2015 er utnyttet til det fulle og fylt opp med 25.000,-, altså får jeg vel et skattefradrag på 5.000,-. Min netto formue ved utgangen av året, forventes å være ca. kroner 0,-... med ca. 400.000,- i studielån og ca. 400.000,- på bok. ... Hva blir baksmellen på? Hvis det er mulig for dere å nå hjelpe meg med å finne et eksakt svar på det spørsmålet, ville jeg satt stor pris på det - gjerne med en liten og enkel forklaring, men det viktigste er bare at jeg får vite summen jeg må betale tilbake til staten. Anonymous poster hash: b27e8...086 Lenke til kommentar
War Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Lite med fradrag ellers her? Du må skatte av hele beløpet, tipper 13ish prosent? Da jeg jobbet deltid i butikk under en av mine bachelorer hadde jeg 130k det året, skattet 10% og fikk 2500 igjen på skatten det året, men så hadde jeg boliglån og andre fradrag. Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Hvis du har frikort, så skal arbeidsgiver trekke 50% skatt av all inntekt over frikortbeløpet. Hvordan har du da klart å tjene 90 000 uten å bli trukket skatt? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 (endret) Baksmellen blir på kr. 2600,-. http://www.skatteetaten.no/no/Person/Skattekort-og-forskuddsskatt/Skatteberegning/Skatteberegning-for-skattekort-for-inntektsaret-2015/ Endret 13. november 2015 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå