landaask Skrevet 13. november 2015 Del Skrevet 13. november 2015 Hei! Vurderer å prøve meg som forhandler for casa interiør. Noen som har erfaring med dette som kan gi meg et lite innblikk? Jeg har drevet med Mary Kay i 5 år. Men sitter bare igjen med masse varer på lager jeg ikke får solgt.. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 16. november 2015 Del Skrevet 16. november 2015 som alt annet innen mlm , markedsmodelen med og selge på homepartys er lite lønnsom , produktene er overpriset for og dekke inn provisjon og bonuser til uplink og etterhvert så blir dine venner lei av og bli behandlet som kunder til en hver tid nå finner jeg ikke no serlig info på nettet om hvordan type selskap de er , men de er ikke listet som medlem av direktesalgs forbundet, så om de faktisk går som mlm selskap vet jeg ikke , men det er jo en form for homparty ting ivertfall Lenke til kommentar
landaask Skrevet 16. november 2015 Forfatter Del Skrevet 16. november 2015 Overpriset?? Jeg har bladd igjennom en katalog nylig og syns det var meget overkommelige priser. Jeg vet fra Mary Kay at de som gjør det bra, de gjør det skikkelig bra, og tjener meget bra. Flere jeg "jobber" med der har mary kay som eneste jobb, og lever nesten et luksusliv. Dette har jeg sett og opplevd med egne øyne. Så det at markedsmodellen med å selge på homepartys er lite lønnsomt, det er ikke sant. Men man må så klart jobbe for det!! Jeg har ikke tenkt å behandle venner som kunder til en hver tid. Jeg har erfaring fra Mary Kay, og har aldri vært opptatt av å presse produktene på vennene mine Jeg føler dog at å selge sminke og diverse ved å bare vise frem et bilde i en katalog, det er nesten umulig. Folk vil jo se og prøve produktene, og jeg har ikke råd til å ha alt på lager. Da føler jeg det er lettere å selge interiør uten å vise fysiske produkter. Jeg vet jo selv hvordan det er, nettshopping f.eks. MEN, jeg vil gjerne ha erfaring fra folk som faktisk jobber med Casa! :) Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 16. november 2015 Del Skrevet 16. november 2015 (endret) Herregud, du har allerede feilet på MLM, hvorfor kan du ikke innse at det er lureri? Hvorfor lar du deg lure når du allerede har "gått på trynet"? Mange av de som "lever ett luksusliv" og gjør det bra på MLM er sponset av merket for å lure dere til å tro at det er mulig å komme så langt eller så lyger de og minst sannsynlig gjør de det faktisk bra. Men ser en på statestikken taper de ALLER fleste alle pengene sine og går sterkt i minus. Dette gjelder alle MLM. Men det er som med apple og andre ting, de har latterlig mange fanboys som ikke innser at de blir lurt, dessverre. EDIT: liten tankevekker... Most people lose money when they invest in an MLM business, according to Dr. Jon M. Taylor of the Consumer Awareness Institute. Taylor analyzed more than 350 MLM businesses for 15 years to determine whether MLMs can be profitable business opportunities. The loss most people incur is usually just a few hundred dollars, but some people lose thousands of dollars. MLM is a flawed program, one in which less than one person out of 1,000 makes a profit after expenses, according to Taylor. Taylor estimates that more than 10 million MLM participants in the United States lose money each year. Only about one in 25,000 or 50,000, depending on the MLM, makes the huge incomes touted in promotional literature. The U.S. Small Business Administration won’t lend money to people who intend to start an MLM business. Endret 16. november 2015 av Salvesen. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 16. november 2015 Del Skrevet 16. november 2015 om vi ser vekk fra mlm aspektet og ser på det som du skal starte en butikk , hva skal du konkurer opp mot , er det mange butikker som selger lignede produkter , i dette tilfellet vil jeg si konkuransen bare fra faste butikker er stor , så må du se på hvor mange kunkurenter du har innen samme mlm kjede i område , det er sikkert en del der og som prøver og selge de samme tingene . Lenke til kommentar
landaask Skrevet 16. november 2015 Forfatter Del Skrevet 16. november 2015 For det første vet jeg at de som har gjort det bra i Mary Kay ikke er sponset på noe vis. Dette er mennesker jeg har personlig kjennskap til. De er dyktige i jobben sin, de selger fantastisk gode produkter og det er klart folk kommer tilbake for gjenkjøp da. Det er dette de tjener penger på. Nå har ikke jeg tenkt å drive med Casa på fulltid, jeg ønsker å ha det som en hobby, det ser kjekt og spennende ut Kanskje tjene en 1000 lapp ekstra her og der. Jeg har på ingen måte tenkt å drive med dette som en JOBB. Og jeg har allerede vært i kontakt med dem. hvis jeg feiler og ikke får det til er det 2500 jeg max kan tape. Dette dersom jeg ikke kjøper produkter til meg selv - men dette vil jo ikke være tap i den forstand, det vil være et kjøp på samme måte som om jeg kjøper hos en som allerede er forhandler. Casa er ikke noe pyramide heller. jeg må ikke betale til noen. Alt jeg foretar meg er mellom meg og Casa, ingen andre er involvert. Hvorfor er du så negativ? Om jeg klarer meg fint i Casa er det ingen investeringskostnad heller, for startpakken er i utgangspunktet gratis. Det er som sagt at hvis jeg ikke klarer meg noe særlig, må jeg betale en del av denne pakken. Produktene får jeg uansett til odel å eie, så er det egentlig tap hvis jeg sitter igjen med interiør jeg kan gi vekk i gave om jeg ikke vil ha selv? Jeg er villig til å ta en sjanse her i livet. Klart mange går på ræv ved slike prosjekter, men noen klarer seg, og kommer ut av det med pluss. En ekstra 500 lapp i lommen i mnd takker jeg ikke nei til, jeg vil forsøke! Og når "prisen" er 2500 syns jeg det er verdt å ta sjansen Man kan ikke komme noen plass uten å prøve vet du! Selv om jeg har "gått på trynet" i Mary Kay, betyr ikke det at jeg ikke vil klare meg i Casa. Jeg gjorde den store feilen i begynnelsen av min tid i MK å gå inn for fullt. handle inn masse varer og hei hvor det går, men når det kom til stykket klarte jeg ikke å booke hudpleiekurs og få solgt produktene jeg hadde kjøpt. Pluss jeg var en stor pyse! Turte ikke annonsere meg selv, og spørre folk om de ville ha kurs eller handle produkter av meg. Og jeg hadde ikke noe særlig peiling på hudpleie og sminke, og jeg har aldri giddet å lære meg det.. Skal man klare seg i hudpleie-verdenene er det en fordel å vite hva man snakker om. Dette er ikke tilfelle ved interiør. Jeg har lært av mine feil, og kan nå begynne på nytt med erfaring. MEN igjen, jeg vil høre fra folk som HAR ERFARING FRA CASA. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 16. november 2015 Del Skrevet 16. november 2015 Hvorfor er du så negativ? Fordi disse bransjene er bygget på løyner og vill ikke uttale om faktiske salgstall til medlemmer. De som tjener penger tjener på andres tap, det er ikke greit i mitt hode. I tillegg ødelegger det arbeidsmoralen her til lands, det skal ikke være greit å ikke betale sine ansatte og at de skal gå i minus av å jobbe. Dere gjør dette greit og det irriterer meg. Lenke til kommentar
landaask Skrevet 16. november 2015 Forfatter Del Skrevet 16. november 2015 (endret) Okidoki. Da er vi enige om å være uenige Noen casa forhandlere der ute som vil dele erfaringene sine med meg?greit med litt konkret fakta om hvordan det gjøres i Casa.. Jeg har sendt endel spørsmål til casa, men vil likevell ha "innsideinfo" fra noen som allerede er eller har vært forhandler :) Endret 16. november 2015 av landaask Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 (endret) Det at det finnes folk som tjener store penger på det, og at Trump anbefaler det, er ofte et argument som tas frem. Hitler var også en veldig rik og mektig person, men det betyr ikke at jeg skal starte et selskap som går fra dør til dør hos jøder og krever at de leverer over sine verdier i gull, sølv, kunst og andre ting. Problemet med MLM er at 95-99% taper på det (dvs bruker mer penger og tid via kjøp av produkter eller kurs enn de får igjen for det. Faren er også stor for at en mister mange venner på veien (noe mange av firmaene faktisk oppfordrer til) Det er ikke bare hardt arbeid som gjelder for å lykkes , riktige valg er også viktig. MLM og andre tilsvarende pyramide lignende konsepter havner i dårlige valg båsen. Ikke se deg blind på sin egen overbevisning. Du satser på feil hest..... Om en har litt potensregning fortsatt i minne så må en kunne se at det er et konsept som ikke er holdbart i lengden og dømt til å mette markede etterhvert. Det er ikke for ingen grunn at det er så ekstremt høy failrate (95%+). Det kan godt hende at en blir rik på det til slutt, men da kunne en like greit ha drevet med nigeriasvindel. Like umoralsk (men naivt) etter min mening Jeg har fult forståelse for at folk lar seg lure, men jeg synes det er enda viltigere å faktisk opplyse folk om hvor dårlig valg det er. Endret 23. mars 2016 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
landaask Skrevet 23. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2016 Kan meddele at jeg ikke har gått i minus i det hele tatt. takk for advarseler Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Godt mulig hvor mange er under deg i nettverket ditt isåfall? Det finnes så absolutt de som tjener penger på det, men på et eller annet nivå vil det si stopp. Markedet er dømt til å mettes og folk går lei av å bli innvitert på enda et homeparty eller spurt om å joine i enda et nytt MLM konsept . Da jeg utlyste på facebook at jeg så etter ny jobb fikk jeg 10+ mlm forespørsler på 2 dager. Flere jeg kjenner har fått det langt opptil halsen og synes det er mer irriterende enn telefonsalg. Det jeg reagerer på er det store fokuset i alle disse firmaene er om lovnader om dersom en jobber hard nok kan en ende opp som mangemillionær. Som oftest innvolverer dette å rekrutere selgere under seg. Enkelte har høye "buy inn " (men ikke alle) og dyre kurs og salgsmateriell. Lett potensregning tilsier at det ikke vil funke i lengden. Lenke til kommentar
landaask Skrevet 23. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2016 ingen under meg. ingen over meg. jeg handler direkte av casa til redusert pris, og selger videre. og jeg handler ikke varen før noen har bestilt den av meg. jeg selger mest via Facebook gruppen min. har skjeldent home partys. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå