Gå til innhold

Sound Blaster X-Fi HD, problem med balanse/respons/kvalitet mellom klokkene

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kjøpte for ett par dager siden Creative Sound Blaster X-Fi HD lydkortet til PCen, men har problemer med forskjellig volum og kvalitet mellom klokkene på hodetelefonene. Venstresiden har betydelig mindre bass, vokalene høres svake/skurrete ut, den har lavere volum og lavere lydkvalitet (høres distorted ut og som det er litt ekko eller at det er langt borte). Man hører de høye frekvensene og spesielle effekter bra på venstresiden allikevel. Altså, høyresiden er bra, men venstresiden er helt drit. Dette er uansett om jeg hører på musikk, ser på film, youtube, gamer osv.

Skrur jeg opp volumet på venstresiden litt høres det bedre ut, men har fortsatt problem med at det er mindre bass og lavere lydkvalitet. Over tid blir jeg helt døven på høyre øre...

Jeg har passet på at Windows og Creative sine instillinger er satt til stereo og at balansen matcher. Jeg har prøvd å skru av og på alle mulige innstillinger i Creatives Entertainment Console uten at det har forandret noe. Jeg har prøvd et annet headset med lydkortet og de hadde akkurat det samme problemet. Plugger jeg hodetelefonene inn i hovedkortets lydutgang oppstår ikke dette problemet.

Lydkortets drivere er oppdaterte. Jeg bruker Windows 10 og hodetelefonene Philips Fidelio X2.

Takker for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres mest ut som kortet har problemer i utgangstrinnet. Hvis du vil prøve å fikse det må det nok fikses av en elektroniker. Det kan være så enkelt som at plugg-kontakten i kortet er blitt dårlig. Det kan du kanskje finne ut av hvis du roter litt rundt med pluggen i kortet.

Edit: Hvis kortet er nytt fra butikk kan du vel ta det på DOA/RMA med selger.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...