Gå til innhold

Facebook - trenger litt hjelp til page

Countryman

Anbefalte innlegg

God morgen :)

Jeg har aldri hatt facebook og ønsker ikke å ha en åpen, personlig profil der. Likevel ønsker jeg å legge inn min lille nett-virksomhet der i form av "en page", og jeg har da en del spørsmål rundt dette - jeg har ikke brukt FB før, og det virker å være så mye greier der inne at jeg faller litt ut..

1) Jeg har måtte opprette en personlig profil for å kunne opprette en page. Den personlige profilen min er skjult for andre - er det nå mulig å opprette denne pagen på en slik måte at den ikke peker i retning av min personlige profil?

(Jeg vil naturligvis skrive mitt navn osv under "about" på pagen slik at folk kan se hvem som driver virksomheten)

2) Er det mulig i fremtiden å poste innlegg og artikler på den opprettede pagen "under navnet av virksomheten"?

-Altså, om virksomheten heter "ABC" - kan jeg poste innlegg under aliaset "ABC", eller vil navnet mitt stå oppført fra den personlige profilen ved hvert innlegg?

-Det samme gjelder for "thumbs up" osv..

Hvordan setter jeg i tilfellet opp dette i settings?

Takker for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Siden vil vises på din profil, men nei, det vil ikke stå at det er du som har laget siden.

2. Ja, du kan legge ut innlegg som bedriften din. Når du har opprettet en egen side, får du muligheten til å velge på en "dropdown" meny (vises på alle områder du kan kommentere). Dette gjelder også for likes.

Om du har flere spørsmål, er det bare å spørre. 

-Isak-

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om du har flere spørsmål, er det bare å spørre. 

Takk skal du ha :)

Lurer litt på hvordan jeg får invitert folk/venner til siden når selve profilen er "venneløs" og tom ?

"People I may know" - listen er kun synlig på selve profilen, men ikke når jeg er inne på siden - da dukker det ikke opp noen liste med folk overhodet :confused:

Lenke til kommentar

Det du da kan gjøre er at du enten legger til venner på Facebook, eller dersom du vet navnet på de du vil invitere, og du vet de er på Facebook, så kan du bare søke de opp, også invitere de til å følge/like siden din. Du kan da også be dem om å invitere deres venner til å like/følge siden din.

-Isak-

Lenke til kommentar

Ja, regnet med at det måtte bli den tungvindte veien. :hm:

Greia er at man kun får mulighet til å invitere venner (folk man har lagt til i ordinær profil) eller email kontakter.

-Man får ikke mulighet til å søke opp folk som ikke er i vennelista - fra siden - som du foreslår over her :hm:

Det virker egentlig litt "umulig" å få tl en slik side, uten å allerede ha en aktiv FB-profil - og det er vel sikkert slik de har tenkt det skal være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...