Espp Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 (endret) Fy flate jeg har kost meg i tre dager nå. Har ikke klart spillet enda, men er på god vei og har nådd level 37. Spillet har uten tvil problemer her og der, og lite virker å være polert 100%. Selv med litt problemer nå i de siste timene, litt svak grafikk, elendig system for dialog - ja så har jeg kost meg noe helt vanvittig. Det er lenge siden jeg har hatt så dilla på et spill og jeg ønsker kun å spille. Det er så sykt mange gode og bra ting med spillet at de totalt overskygger de problemene jeg har opplevd. Dette er et vanvittig bra spill og er uten tvil en verdig oppfølger i serien. Med patcher og utvidelsene som kommer med tiden, ja så regner jeg med at dette kan ta opp kampen om "beste spill" for meg, noe som er FO:NV. En klassiker rett og slett. Til nå: 9/10 Endret 14. november 2015 av Espp 6 Lenke til kommentar
magne.moe Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 (endret) For nokon av oss er det andre ting enn grafikk, animasjonar og historie som skaper størst spillglede. Og er det nokon spill som har gitt meg valuta for pengene er det spill frå Bethesda. Gleder meg til å sette meg ned med dette Jup, storkoser meg selv, en hyggelig overraskelse at spillet er såpass vanskelig, Dialog systemet er den store svakheten. Veldig grunt sammenlignet med FO3/ Skyrim (nevner ikke FO:NV) Også håpløs keybinding på pc. Siste er lett å ordne med mods, dialog systemet kan ikke fikses. Voiced caracter funker greit, våpen mods er kjempegøy bortsett fra at det blir en glippe mellom .38 og .308. energi våpen plugger mye av denne men er ikke lett å få tak i ammo til dem heller. 8/10-9/10, vil nok vært 9/10 med kontroller. Endret 14. november 2015 av magne.moe Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 14. november 2015 Del Skrevet 14. november 2015 Min favoritt Metacritics anmeldelse av Fallout 4 sålangt - Disappointing af. aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids Hvis dere ikke skjønte det så gav han det 0/10. Så har vi enda en her - A very mediocre game by all standards. Gameplay is a straightforward FPS with some role-playing elements, RPG elements are dumbed down significantly even compared to Fallout 3, dialogue is really bad, graphics look fine if you look at something from far away, but once you get close, Creation Engine really 'shines' with its horrible textures, audio is pretty good, animations are terrible. Story is really bad, especially the ending. Some of the dialogue is B-movie tier, some of it is C-movie tier. That's about it. PC port also crashes a lot for me, so 4/10 for me Han sier selv 4/10, noe som er midt på treet nærmest. Men han har gitt spillet 0. Når slike ting glir igjennom så er det ikke rart at ratinga blir som den blir. Den siste anmeldelsen var ihvertfall grei nok. Det finnes jo selvfølgelig noen som går den andre veien og hauser det opp med 10/10 uten å skrive hvorfor. Likevel, hvordan skal man kunne ta det her seriøst? Jeg tolker Metacritic user scores på følgende måte: Det er tre ratinger - positiv, blandet, negativ - og så ser jeg på statistikken. Fallout 4 har - 1534, 340, 1782 - som (på en merkelig måte) blir et gjennomsnitt på 5.0. Sammenlignet med Witcher 3, som har - 3789, 151, 288 - og et gjennomsnitt på 9.1, gir dette Fallout 4 en blandet rating, og Witcher 3 en positiv rating blant brukerne. Dette samsvarer bra med tilbakemeldingene jeg har lest på dette forumet, på reddit, og på offisielle forum. Alle steder hvor brukerne må velge mellom de to, velger flertallet nok Witcher 3. Dette vil bli enda mer tydelig når det kommer til slutten av året og årets spill skal kåres. Så hvis jeg absolutt skal bruker Metacritic til noe, så synes jeg denne metoden er den beste, og ikke velge ut individuelle anmeldelser og lese innholdet. Det er bare en stemme av det store utvalget. 1 Lenke til kommentar
krist2 Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 (endret) Jup, storkoser meg selv, en hyggelig overraskelse at spillet er såpass vanskelig, Hmm, jeg har motsatt følelse. Var i starten av spillet rett etter at jeg kom ut av Vault. Vandrer rundt og finner litt ymse stasj og lignende. Finner så en kommunikasjonsbase, i den er det 6-7 fiender (Raiders) to av de har minigun. Uten problemer slakter jeg hele gjengen med en pistol... For min del er det nesten ingen motstand i dette spillet, er helt med en gang, og kan slakte det man finner. Men det var jo slik i Oblivion og Skyrim også. Skyrim med requiem modden er dog mer etter min smak. Der må man virkelig være forsiktig og planlegge før man går i kamp. Kamper som du tar i blinde i umodded Skyrim, utraderer deg med letthet i Skyrim Requiem. Får håpe det kommer noe slikt til F4 også etterhvert... Men må likevel tilføye at jeg koser meg enn så lenge, men regner med at jeg blir lei av det før jeg kommer til slutten slik det også var med Skyrim og Witcher 3.. Endret 15. november 2015 av krist2 Lenke til kommentar
Espp Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Det er mulig å sette opp vanskelighetsgraden betraktelig. Survival er ikke bare bare. Lenke til kommentar
grim_reaper_jib Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Survival er rimelig hardt til tider ja. Kunne tenkt meg at min character tålte et par skudd mindre og samme med fiender. Blir en smule kunstig at de fortsatt lever etter 8 skuddet i hode:P Er jeg så heldig og møte en highlevel med hodeskalle på lifebaren må jeg regne med 100skudd lol Lenke til kommentar
Mala Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Jeg spør kanskje dumt nå, men kan man endre vanskelighetsgrad underveis? Lenke til kommentar
krist2 Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Det er mulig å sette opp vanskelighetsgraden betraktelig. Survival er ikke bare bare. Ja, men er jo mest HP og damage bloat så vidt jeg har lest. Så man må bruke mer ammo for å ta de ned, hadde vært bedre om de hadde gjort noe lignende som beskrevet under, eller også litt som FNV som hadde med at du måtte spise og drikke Larian har jo gjort det veldig bra i D:OS EE, på høyeste vanskelighetsgrad der så får de du kjemper mot bedre AI i kamp, flere spells, teknikker o.l. for å ta deg ut, de har bedre strategi, og vi må legge opp en bedre strategi. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 (endret) Problemet med F3 og NW er bullet spongy fiender, at super mutanter og goulds tåler litt er greit. Men memneske er menneske. Får de en 7.62 i skallen bør de ikke forsette å løpe rundt som ingen ting. Endret 15. november 2015 av Gunfreak Lenke til kommentar
krist2 Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 (endret) Problemet med F3 og NW er bullet spongy fiender, at super mutanter og goulds tåler litt er greit. Men memneske er menneske. Får de en 7.62 i skallen bør de ikke forsette å løpe rundt som ingen ting. Ja, og det er vel det samme problemet med Survival mode i F4, om det er i samme grad vet jeg ikke. Men kan virke litt slik etter hva jeg har lest. Tror jeg venter til det kommer en del mods, har en haug spill i backloggen som jeg ikke har fått spilt.. Vanskelig å få nok tid som bonde, har jobb utenom i tillegg og fire barn Endret 15. november 2015 av krist2 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Problemet med F3 og NW er bullet spongy fiender, at super mutanter og goulds tåler litt er greit. Men memneske er menneske. Får de en 7.62 i skallen bør de ikke forsette å løpe rundt som ingen ting. Ja, og det er vel det samme problemet med Survival mode i F4, om det er i samme grad vet jeg ikke. Men kan virke litt slik etter hva jeg har lest. Tror jeg venter til det kommer en del mods, har en haug spill i backloggen som jeg ikke har fått spilt.. Vanskelig å få nok tid som bonde, har jobb utenom i tillegg og fire barn Enig, jeg har flere spill jeg skal spille først, jeg har aldri vært noe Fallout super fan. Jeg skal først ha et indi spill som heter Seven years war, bare 140kr, så skal jeg har battlefront, det er de eneste spillene jeg vet jeg skal ha før nyttår. Lenke til kommentar
Woods Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Skulle ønske de måtte forsinke lanseringen med en måned. Krever utrolig viljestyrke å holde seg unna midt i eksamensperioden. 1 Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 (endret) Skulle ønske de måtte forsinke lanseringen med en måned. Krever utrolig viljestyrke å holde seg unna midt i eksamensperioden. Enig der. Kjenner på den følelsen jeg også. Midt oppi Halo 5, Tomb raider, Fallout 4 og black ops 3 så skal man presse ut av seg 5000 ord om kriser og katastrofer i et psykososialt perspektiv. sukk. Men svak i sjelen som jeg er så kjøpte jeg alle 4 spillene og lurer på om jeg kan finne noe i Fallout som jeg kan relatere til oppgaven hehe. Endret 15. november 2015 av firberblad Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Jeg spør kanskje dumt nå, men kan man endre vanskelighetsgrad underveis? Du kan det. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Men memneske er menneske. Får de en 7.62 i skallen bør de ikke forsette å løpe rundt som ingen ting. Den ene Scavangeren jeg fant måtte ta 20 skudd i hodet før han døde. Go figure! Lenke til kommentar
oOF Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Det syns jeg er problematisk. Man treffer motstandere i hodet gang etter gang og de mister litt helse. Skademodellen i Fallout 3 og utover kunne vært overhalt. Kraftig. Lenke til kommentar
magne.moe Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Problemet med F3 og NW er bullet spongy fiender, at super mutanter og goulds tåler litt er greit. Men memneske er menneske. Får de en 7.62 i skallen bør de ikke forsette å løpe rundt som ingen ting. Enig, med unntak for Power armor eller andre high Tech hjelmer. Hjelmene som er i bruk av soldater i dag kan ta 7.62 treff. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Problemet med F3 og NW er bullet spongy fiender, at super mutanter og goulds tåler litt er greit. Men memneske er menneske. Får de en 7.62 i skallen bør de ikke forsette å løpe rundt som ingen ting. Enig, med unntak for Power armor eller andre high Tech hjelmer. Hjelmene som er i bruk av soldater i dag kan ta 7.62 treff. Jo da, men. 1. Mohawks og piggsveis er vekdig dårlige til å stoppe selv en .22lr for å ikke nevne en 7.62. 2. Jeg tror ikke fallout gjør forskjell på hode og tryne. Hjelper ikke at hjelmen stopper 7.62 om du blir skutt i nesa teller i munnen. Lenke til kommentar
magne.moe Skrevet 15. november 2015 Del Skrevet 15. november 2015 Min favoritt Metacritics anmeldelse av Fallout 4 sålangt - Disappointing af. aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids aids Hvis dere ikke skjønte det så gav han det 0/10. Så har vi enda en her - A very mediocre game by all standards. Gameplay is a straightforward FPS with some role-playing elements, RPG elements are dumbed down significantly even compared to Fallout 3, dialogue is really bad, graphics look fine if you look at something from far away, but once you get close, Creation Engine really 'shines' with its horrible textures, audio is pretty good, animations are terrible. Story is really bad, especially the ending. Some of the dialogue is B-movie tier, some of it is C-movie tier. That's about it. PC port also crashes a lot for me, so 4/10 for me Han sier selv 4/10, noe som er midt på treet nærmest. Men han har gitt spillet 0. Når slike ting glir igjennom så er det ikke rart at ratinga blir som den blir. Den siste anmeldelsen var ihvertfall grei nok. Det finnes jo selvfølgelig noen som går den andre veien og hauser det opp med 10/10 uten å skrive hvorfor. Likevel, hvordan skal man kunne ta det her seriøst? Jeg tolker Metacritic user scores på følgende måte: Det er tre ratinger - positiv, blandet, negativ - og så ser jeg på statistikken. Fallout 4 har - 1534, 340, 1782 - som (på en merkelig måte) blir et gjennomsnitt på 5.0. Sammenlignet med Witcher 3, som har - 3789, 151, 288 - og et gjennomsnitt på 9.1, gir dette Fallout 4 en blandet rating, og Witcher 3 en positiv rating blant brukerne. Dette samsvarer bra med tilbakemeldingene jeg har lest på dette forumet, på reddit, og på offisielle forum. Alle steder hvor brukerne må velge mellom de to, velger flertallet nok Witcher 3. Dette vil bli enda mer tydelig når det kommer til slutten av året og årets spill skal kåres. Så hvis jeg absolutt skal bruker Metacritic til noe, så synes jeg denne metoden er den beste, og ikke velge ut individuelle anmeldelser og lese innholdet. Det er bare en stemme av det store utvalget. To hovedproblemer her, Witcher 3 hadde mye lavere forventings press og ikke en hær med troll mot seg. Problemet med Fallout 4 er at det hadde vært en opplagt 10/10 hadde det ikke vært for : Yes, No, more caps, sacrasm dialoge hjul. og et PC GUI som ikke henger på greip. Og ja du har en gruppe hatere som vil hate uansett. Har ikke spilt Witcher, selv, er temmelig ødelagt av å kunne spille hvem jeg vill så jeg gidder ikke spille "the hero" Daggerfall, Morrowind, WOW (horn, klover og hale ) satte en standard her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå